ID : 29847861
در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان ابرکوه مطرح شد

لزوم همراه شدن استعداد جوانان با علم و تکنولوژی روز/ باید با نیاز سنجی در جامعه، اوقات فراغت را هدفمند کرد


غنی سازی اوقات فراغت جوانان، برنامه ریزی جهت همسو کردن توانمندی و خلاقیت آنان با علم و تکنولوژی روز دنیا از جمله مباحث مطرح شده در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان ابرکوه بود.

به گزارش یزدرسا به نقل سرو ابرکوه، سید نبی رسولی فرماندار شهرستان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان، ضمن اشاره به اهمیت برنامه ریزی عمده برای جوانان و ارتباط نزدیک این موضوع با ورزش، اظهار کرد: استعداد، خلاقیت و مهارت های جوانان ایرانی به ویژه در زمینه ورزش بسیار زیاد است و از سوی دیگر حمایت های مردمی را نیز به همراه دارد. اما نکته حائز اهمیت در پیشرفت و اعتلای جوانان در همه عرصه ها، همراه کردن توانمندی های آنان با علم و تکنولوژی روز دنیا است.

وی تصریح کرد: متأسفانه در این راستا ارگان ها، نهادها و دستگاه های دولتی هماهنگی لازم را نداشته و علی رغم داشتن برنامه های متنوع برای قشر جوان، بیشتر شاهد موازی کاری هایی هستیم که مثمر ثمر نخواهد بود.

فرماندار با بیان اینکه شهرستان ابرکوه در بُعد فرهنگی، تاریخی، هنری، ادبی و ... متفاوت از شهرستان های دیگر است، تأکید کرد: برای پیشگیری از موازی کاری باید هر دستگاه برنامه هایی را که در تخصص آن بوده انجام دهد، چرا که با آگاهی بیشتر و استفاده از سرمایه علمی کارشناسان حوزه عملی خود، موفق تر خواهد بود.

با ایجاد فرصت های سالم برای جوانان باید تهدید های اجتماعی را کاهش داد

سپس احمد طالبی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، گفت: آسیب های اجتماعی ناشی از انتخاب اشتباه است و برنامه ریزی اوقات فراغت از این جهت اهمیت دارد که با ایجاد فرصت های سالم، تهدید ها را کاهش داده و با غنی سازی اوقات فراغت به رشد و اعتلای جوانان کمک کنیم.

طالبی افزود: باید برنامه ریزی ها آنچنان متنوع و متعدد باشد که هر شخصی به فراخور سلیقه خود بتواند از آن استفاده کند؛ لذا اگر توانایی انجام برخی امور به مقتضای مسائل اداری از عهده دستگاه های دولتی خارج است، می توانند انجام آن را به سمن ها و یا بخش خصوصی واگذار کنند.

وی در خاتمه به نقش و جایگاه ویژه رسانه و تبلیغات  اشاره کرد و یادآور شد: اگر مسئولین در شهرستان بتوانند فضای مناسبی را برای فعالیت جوانان در شهر یا روستا در نظر بگیرند، اداره کل نیز در تجهیز آن اقدامات لازم را انجام می دهد.

در ادامه رضا خاموشی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در حوزه امور جوانان، گفت: در راستای پُر کردن اوقات فراغت حدود 45 کلاس آموزشی در رشته های مختلف ورزشی برای جوانان و نوجوانان در فصل تابستان پیش بینی شده است.

حمیدرضا بصیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز محور فعالیت های این اداره را در بحث اوقات فراغت، آموزش، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری و در نهایت حمایت از آموزشگاه ها و برگزار کنندگان برنامه های هنری عنوان کرد.

حسن پور نماینده اداره ورزش و جوانان در بخش بهمن نیز به گستردگی و افزایش علاقمندی اهالی بخش بهمن به ورزش زورخانه ای و پهلوانی اشاره کرد و گفت: از 2 سال قبل تا کنون تعداد 600 ورزشکار در این زمینه ساماندهی شده و با حضور در مسابقات استانی و کشوری، افتخارات بزرگی برای شهرستان کسب کرده اند.

وی نیاز فعلی جوانان را ایجاد «خانه جوانان» برای ارائه ایده های خلاقانه و بیان مشکلات آنان در کنار حمایت از سمن های فعال در این زمینه عنوان کرد.

اوقات فراغت جوانان باید غنی سازی، هوشمند و هدفمند شود

سید حسام هدایتی مسئول دفتر نماینده صباغیان در ابرکوه، ضمن اشاره به اینکه فرهنگ جامعه در حال تحول است، اظهار کرد: امروز بر خلاف گذشته پُر کردن اوقات فراغت برای خانواده اهمیت دارد و برای آن وقت و هزینه صرف می کنند؛ حال مسئولین باید از این دو امتیاز (وقت و هزینه) برای سرمایه گذاری در امور جوانان استفاده کنند.

هدایتی تأکید کرد: باید اوقات فراغت را غنی سازی، هوشمند و به سمت نیازمندی های جامعه هدفمند کرد. برای مثال اوقات فراغت را با برنامه های متختلف اما با محوریت طبیعت، بحران آب، محیط زیست، توسعه گردشگری، کارآفرینی، صنعت و ... برای دانش آموزان و جوانان تشریح کرد.

انتهای پیام/م.ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.