ID : 18025463
سخنگوی وزارت ارشاد:

لغو مجوز نشریات محلی در یزد به دلیل چاپ نامنظم آنها بوده است


سخنگوی وزارت ارشاد گفت: چاپ منظم مطبوعات جزو قانون است و باید نسخه‌ای از آن از سوی چاپخانه برای درج در سابقه نشریه ارسال شود که اگر این اقدام صورت نگیرد، به معنای عدم فعالیت یا ‌بی‌نظمی در انتشار است و موجب لغو مجوزها می‌شود.

به گزارش یزدرسا، حسین نوش‌آبادی، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری ضمن تقدیر از فعالیت رسانه‌های استان یزد اظهار داشت: نام یزد در طول تاریخ همراه با پیشرفت و صداقت بوده و این امر برای استان به ویژه برای رسانه‌ها یک امتیاز و مزیت به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: رسانه‌ها باید از ظرفیت‌ها و امتیازات استان بهره‌ بگیرند و در راستای تقویت فرهنگ اسلامی ـ اسلامی تلاش کنند ضمن اینکه رسانه‌ها به ویژه در استان یزد باید در زمینه سبک زندگی اسلامی که از مطالبات مقام معظم رهبری است، فرهنگ‌سازی انجام دهند.

نوش‌آبادی خاطرنشان کرد: یزد در سالیان متمادی، در سبک زندگی اسلامی پیشتاز بوده و امروز این مزیت مهم استان یزد باید به عنوان یک ویژگی برجسته در رسانه‌های ملی و محلی مطرح و به عنوان یک الگو معرفی شود.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ارشاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رسانه یک نهاد مهم در فرهنگ‌سازی و تبیین سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی است، خاطرنشان کرد: دنیا برای رسانه‌ها سرمایه‌گذاری کردند و دولت‌ها برای رسانه‌ها باب بزرگی باز کردند‌ه‌ و در این میدان مبارزه کرده‌اند.

وی افزود: اکنون که رسانه‌ها قدرت تاثیرگذاری دارند، به خاطر همین نگاه دولت است و دولت معتقد است که رسانه‌ها نقش مهمی در بیان فرهنگ دارند و ما نیز برای ترویج و تبیین فرهنگ اسلامی ـ ایرانی نیازمند رسانه هستیم.

نوش‌آبادی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی و انقلاب اسلامی نیازمند برای پیشرفت‌های مادی و معنوی نیازمند بهره‌گیری از رسانه است و امیدواریم رسانه‌ها در این زمینه نقش خود را به درستی ایفا کنند.

سخنگوی وزارت ارشاد همچنین با اشاره به لزوم ساماندهی مطبوعات ملی و محلی عنوان کرد: برای ساماندهی مطبوعات نیازمند مهندسی در این امر هستیم و در سند چشم‌انداز که به مهندسی فرهنگی اشاره شده، نیازمند کمک و تقویت رسانه و اعتماد به مطبوعات هستیم و باید به آنها عزت و اهمیت بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت و عزت قائل شدن برای مطبوعات در یک نظام مردم‌سالار از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، بیان کرد: تنوع رسانه در دنیا رو به رشد است و شبکه‌های ماهواره‌ای، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آن‌چنان به سرعت رشد کرده‌اند که اکنون اطلاعات و اخبار در لحظه در دنیا مبادله و مخابره می‌شود.

نوش‌آبادی تصریح کرد: در چنین شرایطی رسانه‌ها می‌توانند موجب الفت، مودت و وحدت باشند و از طرفی نیز می‌توانند موجب اختلاف و تفرقه باشند.

این مسئول در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سئوالات خبرنگاران و مدیران مسئول مطبوعات محلی یزد در مورد لغو مجوزهای هفته‌های محلی این استان اظهار داشت: چاپ منظم مطبوعات جزو قانون است و باید نسخه‌ای را به ارشاد تحویل دهند و چاپخانه‌ها نیز باید نسخه‌ای را برای درج در سابقه نشریه مورد نظر ارسال کنند که اگر این اقدام صورت نگرفته باشد، به معنای عدم فعالیت یا نبود نظم در انتشار نشریه است و این امر موجب لغو مجوزها می‌شود.

نوش‌آبادی در پاسخ به اینکه سرانجام، درج تصاویر رئیس‌جمهور دولت اصلاحات در رسانه‌ها قانونی است، یا غیرقانونی تاکید کرد: متاسفانه قوای سه‌گانه ما در کشور سوای یکدیگر عمل می‌کنند و این موضوع در حالی که در شورای امنیت ملی مطرح شده و قوه قضائیه آن را لازم‌الاجرا می‌داند، هنوز به قانون تبدیل نشده است.

وی یادآور شد: در دولت قبل نیز این موضوع به عنوان یک مصوبه به نشریات ابلاغ شده بود.

فارس




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.