ID : 8784362
تغییر موضع 180درجه‌ای وزیر ارشاد در مورد "قصه‌ها"

ماجرای فیلم "سیاهی" که "اجتماعی" و "خوب" شد


در حالی که جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ماه گذشته انتقادات صریحی نسبت به فیلم قصه ها داشت چند روز گذشته این فیلم را یک فیلم اجتماعی و خوب دانست.

به گزارش یزدرسا به نقل از دانا، چندی پیش یکی از فیلم‌های رخشان بنی اعتماد، با نام "قصه‌ها" بدون رضایت مسئولین سینمایی کشور در هفتاد و یکمین جشنواره فیلم ونیز به عنوان نماینده ایران شرکت کرده است که در نهایت به خاطر فیلمنامه سیاسی خود که ناشی از توهمات ذهن نویسنده و در راستای تبلیغات غرب علیه نظام جمهوری اسلامی است، توانست جایزه بهترین فیلمنامه این جشنواره را به دست آورد.


رخشان بنی اعتماد بدون در نظر گرفتن واکنش‌های داخلی به فیلم سیاسی خود، به همراه پیمان معادی برای دریافت جایزه خود به ایتالیا رفتند؛ پیمان معادی هم یکی از بازیگرانی است که به خاطر همبازی شدن با زنان بی حجاب و عکس هایش با آنها در سینمای هالیوود مشهور شد.


در حال حاضر این فیلم در حال اکران عمومی در ایتالیا است که تبلیغات گسترده‌ای برای استقبال مردم از این فیلم شده است.
در ادامه اکران این فیلم در جشنواره ونیز، علی جنتی ضمن انتقاد از فیلم های سیاه نما گفت: بعضی فیلم ها دست روی بعضی زخم ها و نقاط سیاه می گذارند و این نگاه را به دنیا عرضه می کنند که کار نادرستی است.


وی در ادامه درباره فیلم "قصه ها" هم اظهار نظر تندی داشت و گفت: قبل از اینکه از ما در مورد این فیلم و حضور جهانی اش سوال بشود باید بررسی بشود اصلا چرا "قصه‌ها" ساخته شد و چرا این فیلم مجوز ساخت گرفت و بر روی ساختش نظارت نشد.
در حالی که فیلم انتقاد صریح جنتی نسبت به اثر بنی اعتماد در رسانه‌ها هم منتشر شد؛ پس از گذشت چند روز وزیر ارشاد اعلام کرد که منظور وی به درستی انعکاس داده نشده است.


با گذشت کمتر از یک ماه از این ماجرا، چند روز گذشته  علی جنتی درباره مخالفت مجلس با اکران دو فیلم "قصه ها" گفت: "قصه ها" ساخته خانم رخشان بنی اعتماد را دیده ام به نظرم هیچ مشکلی ندارد و اکران هم خواهد شد.


وی همچنین تاکید کرد: قصه ها اثری اجتماعی است و نباید نسبت به آن حساسیت نشان داد!


این اظهار نظرهای متناقض وزیر فرهنگ در حالی صورت می گیرد که فیلم انتقاد صریح وی نسبت به "قصه‌ها" موجود بوده و نمی‌توان انتقادات صریح وی را نسبت به این فیلم نادیده گرفت.


براستی چه عاملی می‌تواند باعث تغییر موضع شدید وزیر ارشاد و فرهنگ کشور شده باشد که فیلمی را که تا دیروز سیاه‌نما می دانست و با عصبانیت درباره آن حرف می زد، امروز یک فیلم اجتماعی می داند.


انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.