ID : 8122595
یک روحانی یزدی:

ماهواره «حیا» را ازبین برده است/شهر یزد رتبه دار داشتن آنتن ماهواره


یک روحانی یزدی در مراسم سالگرد شهدای 17 شهریور«آدینه سرخ » رتبه دار بودن شهر یزد را در زمینه داشتن آنتن ماهواره زیبنده دارالعباده ندانست و با ابراز گلایه از زنان و خانواده های یزدی نسبت به آینده فرزندان دارالعباده هشدار داد.

به گزارش یزدرسا به نقل ازیزدبانو، حجة السلام متوسل دردومین شب از مراسم آدینه سرخ که به مناسبت سالروز شهدای 17 شهریور و بزرگداشت  شهدای کوی بقیةالله در مسجد حجةابن الحسن امام شهر برگزارشده بود با اشاره به حدیث نورانی سلسلة الذهب خاطرنشان کرد : عبارت «انا من شروطها»ی امام هشتم (ع)  برای ما این پیام را دارد که هوای امام زمانمان را داشته باشیم که ایشان حاضر و ما غائبیم و جزو آن دسته افرادی باشیم که این حضور را درک کرده و برای ظهورش تلاش می کنیم.
وی ورود ماهواره به خانه ها را توطئه دشمن دانست و اظهارداشت :  اوایلی که ماهواره آمد افرادی از مسؤول و غیر مسؤول حرف مراجع را نادیده گرفته و فیلترینگ را مسخره کردند؛ هشدارهم که می دادیم ما را به عدم روشنفکری متهم می کردند و می گفتند حالا دیگر ماهواره آمده است، بله ولی به چه قیمتی ماهواره آمد؟!
این کارشناس دینی با اظهار تأسف از رتبه داشتن یزد درآنتن ماهواره گفت : مگر یزد به دارالعباده و دارالمؤمنین معروف نبود! وهمه جا نمی گفتند زنان یزدی در زن زندگی بودن چیز دیگری هستند و از یزدی ها دختر می گرفتند که زن و دختر یزدی باحیا و پاکدامن واهل زندگی است؛ پس امروز در راهروهای دادگاه ها چه خبر است!
حجت الاسلام متوسل افزود : چرا باید کار به جایی برسد که آیت الله سبحانی درجمع طلبه ها بگویند چه می کنید و چه خبرشده؟ یزد30 سال پیش که اینطورنبود .
وی با اشاره به دسترسی آسان  به 1700 شبکه ماهواره ای بدون کد، تصریح کرد : رابرت مرداک یهودی صهیونیسم دلش برای ما سوخته که می خواهیم خبرببینیم که برخی توجیه می آورند که ما می خواهیم اخبار دنیا را دنبال کنیم و مستند ببینیم واخلاق یاد بگیریم!
این روحانی برجسته به شبکه های فارسی ماهواره اشاره کرد و گفت : آیا دشمن صهیونیسم دلش برای ما می سوزد که ماهانه میلیاردی برای شبکه های فارسی زبان خرج می کند و با صراحت می گوید : ما اگرفارسی وان ساخته ایم تا فارسی تن هم می توانیم بسازیم .
متوسل به جمله امام راحل (ره) درمورد نقش مادر درتربیت فرزند اشاره کرد و گفت: مگر امام نفرمودند: ازدامن زن مرد به معراج می رود بینیند اتفاقی که  با ماهواره افتاد ازبین بردن حیا بود.
وی درادامه با طرح این پرسش که چرا پیامبراکرم (ص) مهم ترین ملاک انتخاب همسر را مادر خوب بودن و رحم پاک زن عنوان نموده اند افزود : این یعنی ای مردی که می خواهی پدر یک نسل شوی آیا این زن مادر خوبی برای بچه های تو هست یا نه ؟ آیا پاکدامن است یا نه ؟
این روحانی یزدی با هشدارنسبت به برخی فضاهای فرزند پروری ابراز داشت :  این فرزند پروری ما آیا همان فرموده قرآن هست و دراین فضا می خواهیم بچه تربیت کنیم ! دختر جوان ما ساعتها کنار مرد نامحرم است و رعایت برخی مسائل را نمی کند و ما آموزش نداده ایم که تو می خواهی مادر وهمسرشوی چند کتاب راجع به روابط زن و شوهربخوان.
متوسل  به دو معضل بیکاری مردان و بالا رفتن سن ازدواج اشاره کرد و تصریح کرد : با پرکردن دانشگاهها به دنبال چه هستیم ؟ خانم با  داشتن دوفرزند زنگ می زند که مشکل پیدا کرده ام اینقدر درس خوانده ام؛ می خواهم سرکار بروم بچه داری کنم ! آنوقت مردان بیکارند و سن ازدواج هم بالارفته است.
وی با بیان این مطلب که کسی با سواد زن مخالف نیست گفت :  اتفاقا بی سوادی زن این مشکلات را ایجاد کرده است مگرچقدر در دانشگاه درس زندگی و تربیت می دهند حتی بعضی ازاین درسها نه به درد دنیا و نه به درد آخرت می خورد فقط دخترخانم مدرکش بگیرد و پزبدهد!
این استاد دانشگاه برخی پول درآوردن ها را برای زنان دارای اشکال دانست و تصریح کرد : برخی پول درآوردن ها به دلیل ایجاد بیکاری برای مردان و محیط  نامناسب  برای زن واقعا مشکل دارد. البته  کارکردن برخی زنان به دلیل  بدسرپرستی، سرپرست خانوار بودن و نیازجامعه به برخی مشاغل بی اشکال است ولی رعایت حریم ها الزامی است.
متوسل به عادی شدن روابط در برخی محیط های کاری اشاره کرد وگفت : همه خواهر و برادر شده اند؛ انگارنه انگارشوخی وخنده با نامحرم حرام است ! درحالی که پیغمبرمی فرمایند: درصورت ضرورت بیشتراز پنج کلمه  با نامحرم حرف نزن آنوقت طرف قاه قاه دارد با نامحرم خنده می کند!
وی افزود : اگر رعایت حریم ها در محیط کار نشود فرد از نظرعاطفی پرمی شود و دیگرنمی تواند عاطفه خرج همسرش کند. 
متوسل اضافه شدن ماهواره  به این مشکلات را موجب افزون شدن برخی فجایع دانست وگفت : دشمن طبع ما را فهمید وفیلم های کره ای را عرضه کرد که درآن روابط مرد و زن همسردار با فرد یگر راعادی نشان می دهد و کار به جایی می رسد که مرد 50 ساله بعد از30 سال زندگی با همسرش بگوید اینها زن هستند نه تو، حالا حساب مردان جوان جداست!
وی رواج اندروید بین نوجوانان وجوانان را به اذعان خود دشمنان مهم ترین کار در به منجلاب کشیدن مردم ایران به عنوان دشمن درجه یک خود عنوان کرد و گفت : واقعا بچه کم سن چه نیازی به گوشی موبایل دارد در حالی که پزشکان می گویند : زیر18 سال چون اعضای بدن درحال رشد هستند امواج گوشی ها اجازه رشد کافی به مغزنمی دهند .
این کارشناس مسائل اجتماعی افزود : اگربه بیمارستانها خصوصا به پزشک زنان وزایمان مراجعه کنید به شما خواهند گفت چقدرسقط جنین به دلیل تشکیل نشدن مغز و قلب جنین وجود دارد که به خاطر امواج مضر موبایل و ماهواره است.
متوسل با هشدارنسبت به دردسترس قرار گرفتن سریع وآسان فضای مجازی  دردست بچه ها خاطرنشان کرد : این هشدارها به معنای رفتارعجولانه با فرزندان نیست وبه کارفرهنگی هم نیازاست؛ همان چیزی که رهبر ازابتدای درخواست برخی مسؤولان برای گسترش پهنای باند اینترنت درکشور با عنوان "درست کردن زیرساخت ها پیش ازگسترش اینترنت" نسبت به مسائل فرهنگی آن هشداردادند.
وی درادامه گفت: آیت الله مکارم شیرازی چند روز پیش هشداردادند چرا به فرامین رهبری عمل نمی کنید آنوقت برخی می گویند فیلترچیست؟! آیا واقعا نمی دانند؟!
وی والدین را به آشنایی ودقت بیشترنسبت به وظایف خود در برابر فرزندان تذکرداد و گفت: اگرمن امروز در مجلس شهدا نگویم مسؤولم و یقه ام را می گیرند که چرا نگفتی؟! حرفهایی که چند سال پیش می گفتم و برخی مرا به عدم روشنفکری متهم می کردند امروز صدایش درآمده است.
وی به بیان روایات در مورد اینکه  دختر مثل میوه روی درخت است  اشاره کرد و تصریح نمود : میوه را به موقع باید ازدرخت چید زیرا یا می پوسد یا ازدرخت جدا شده صدمه می بیند چرا دختری که 9 سالگی  به تکلیف می رسد تا بیست و چند سالگی بیهوده می کشیم !
متوسل یادآوری کرد : شهدا رفتند تا ما بمانیم وبفهمیم دینداری یعنی چه وهرکدام مثل ستاره ای هستند که گرچه درچشم کوچک به نظرمی رسند ولی باعظمت هستند، شهدا کسانی  هستند که برای خدا نازمی کنند و انتخاب گرند و زمان رجعت فرصتی است که این ستاره ها شناخته شوند.
متوسل دربخشی دیگر ازسخنش به بیان برخی خاطرات و کرامات شهدا وخانواده آنان پرداخت وگفت : مادری که می گویی شش ماه اززندگی مشترک فرزندم گذشته و گویا زلزله ای درزندگی شان رخ داده که دارد ازهم می پاشد فکرکن شب اول زندگی چه کرده اند آیا با گناه دل امام زمان وخانواده شهدا را خون نکرده اند ؟
وی افزود : شهید ردانی پور برای عروسی اش کارت دعوت به قم و جمکران و مشهد می فرستد و برای حضرت زهرا (س)  هم کارت دعوت می نویسد وایشان را درعالم خواب می بیند که برای عروسی اش می آیند و خوشحالند آیا ما هم ائمه را برای عروسی مان دعوت می کنیم؟ یا مراسم ما ظرفیت دعوت برای آنان را ندارد؟!
وی درپایان تأکید کرد : مراقب باشیم که انتخاب گران خوبی باشیم  که کربلا هم یک شب بود، حر یک شب حرشد، و عمرسعد هم یک شب انتخاب کرد و حواسمان باشد که زیرپایمان خون شهید است .




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.