ID : 14455443
آیا اصلاح طلبان نظارت شورای نگهبان را می پذیرند؟

ما معتقد به اجرای قوانین هستیم/اشرف بروجردی: در صورت رد صلاحیت از مجاری قانونی وارد خواهیم شد


وی درخصوص رویکرد شورای نگهبان به انتخابات آتی مجلس اظهار داشت: اگر اعضای شورای محترم نگهبان این باور را داشته باشند که صیانت از آرای مردم و امانت داری ملاک عمل در انتخابات است، می توان انتظار داشت که شورای نگهبان تغییر رویه دهد.

به گزارش یزدرسا به نقل از دانا ،اشرف بروجردی فعال سیاسی اصلاح طلب و معاون اجتماعی و امور شوراهای وزیر کشور در دولت اصلاحات درخصوص دیدگاه اصلاح طلبان به موضع گیری های شورای نگهبان به عنوان یک نهاد نظارتی در انتخابات آتی مجلس مدعی شد: براساس شناختی که ما از شورای نگهبان داریم عملکرد این نهاد بیشتر تابع سیاست های حاکمیت است تا روش و رفتار براساس قوانین و مقررات کشور! من شرع را فاکتور می گیرم و صرفا می گویم که شورای نگهبان بیشتر براساس وجوه قانونی عمل نمی کند و تابعی از سیاست های کلی است.

 

وی ادامه داد: اگر اعضای شورای محترم نگهبان این باور را داشته باشند که صیانت از آرای مردم و امانت داری ملاک عمل در انتخابات است، می توان انتظار داشت که شورای نگهبان تغییر رویه دهد.

 

این فعال سیاسی اضافه کرد: اما مواضع و صحبت های اخیر دبیر محترم شورای نگهبان نشان می دهد که تغییری در رویکردشان وجود ندارد.

 

بروجردی در پاسخ به این سؤال که «اگر شما کاندیدا شوید و از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت گردید، چه واکنشی خواهید داشت» تصریح کرد: ما معتقد به اجرای قوانین هستیم و قانون را ملاک عمل خود قرار می دهیم و تبعا از مجاری قانونی وارد خواهیم شد تا حرف اصلی مان را به مردم بگوییم و کار دیگری نمی توانیم انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: نه تنها نمی توانیم کار دیگری انجام دهیم؛ بلکه معتقد هم نیستیم که روش دیگری به جز اجرای قانون بتواند ملاک عمل مان باشد.

 

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.