ID : 2664520
خطیب جمعه ابرکوه:

متولیان فرهنگی باروحیه جهادی، مراقب رخنه های فرهنگی دشمن باشند/ دولتمردان، شعار سال را اجرائی کنند نه تابلو


امام جمعه ابرکوه در خطبه های اولین نماز جمعه سال 93 گفت: انتظارمان از دولتمردان این است که شعار امسال را اجرائی کنند نه تابلو. ملت هم آماده است تا به مبانی اقتصاد مقاومتی که به معنای مقاوم ساختن پایه های اقتصادی است، نقش مهم خود را ایفا کند.

به گزارش یزد رسا به نقل ازسروابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های اولین نماز جمعه سال ۱۳۹۳ ضمن تبریک حلول سال نو، اظهار داشت: سال ۹۳ سالی است که از سوی مقام معظم رهبری(مدظله) به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ نام گذاری شده است تا دولت و ملت با روحیه جهادی و عزم ملی، هم فعل و هم قول، زمینه شکوفائی اقتصادی کشور و رشد و فراگیری فرهنگ دینی و ملی کشور را فراهم سازند.

امام جمعه ابرکوه خطاب به دولتمردان نظام اسلامی بیان داشت: انتظارمان از دولتمردان این است که شعار امسال را اجرائی کنند نه تابلو. ملت ما هم به لطف خدا آماده است تا به مبانی اقتصاد مقاومتی که به معنای مقاوم ساختن پایه های اقتصادی است، نقش مهم خود را ایفا کند. اقتصادی که عملا دولتی نیست بلکه مردم بنیاد است و با اراده و سرمایه و حضور جمعی مردم به لطف خدا محقق خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: مقام معظم رهبری(مدظله) نخستین روز از سال جدید در حرم مطهر رضوی، شعار سال ۹۳ را تبیین نمودند و برای تنویرافکار عمومی به سه سوال پاسخ دادند که: اولاً خصوصیات سلبی و ایجابی اقتصاد مقاومتی چیست؟ ثانیاً: آیا هدف اقتصاد مقاومتی یک آرزو و خیال خام است یا مُحقق شدنی؟ ثالثًا: اگر تحقق پذیر است الزامات آن چیست؟

امام جمعه ابرکوه نتیجه گیری از سخنان رهبر معظم انقلاب را روی آوردن عموم مردم به اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: با جهت یابی از فرمایشات معظم له به این نتیجه می رسیم که اقتصاد مقاومتی یک الگوی متناسب با نیاز کشور است تا با مقاومت، در برابر تکانه های اجتماعی و اقتصادی جهانی، کشور های دیگر نیز به این روش رو آورند و وجه اصلی سلبی آن هم، پرهیز از هرگونه اسراف و تبذیر و ولخرجی ها و هزینه های گزاف و بی مورد از ناحیه دولت و ملت است.

وی افزود: مطلب دیگر درونزا بودن و تکیه بر ظرفیت ها و امکانات داخلی در عین برون گرائی و تعامل صحیح با سیستم اقتصادی دیگر کشورهاست که به عنوان دومین ویژگی اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری می باشد.

حسینی خاطر نشان کرد: معظم له در سوم ویژگی و پاسخ به سومین سئوال خود، خصوصیت{ مردم بنیاد بودن} اقتصاد را مطرح کردند! یعنی اقتصاد دولتی نیست، بلکه دولت بستر ساز و زمینه ساز حضور مردم و سرمایه های مردمی  در این راستا می باشد.

 

متولیان فرهنگی با روحیه جهادی خود، مراقب رخنه های فرهنگی دشمن باشند

خطیب جمعه ابرکوه به بحث فرهنگ در کلام رهبر معظم انقلاب(مدظله) اشاره کرد و افزود:  فرهنگ  ضرورت دیگر کشورمان است، زیرا همانگونه که مقام معظم رهبری اشاره داشتند ، فرهنگ برای کشور و ملت ما مثل هوا است که تمیزی آن پیامد مثبت برای سلامتی جامعه و آلودگی آن پیامد منفی را به دنبال دارد.

حسینی تاکید کرد: دولتمردان، خصوصا متولیان فرهنگی کشور با هوشیاری و حساسیت، مراقب رخنه های ساعت به ساعت فرهنگی دشمن در بدنه فرهنگ دینی و بومی کشورمان باشند و به وظایف ایجابی و دفاعی خود در این زمینه عمل کنند.

وی گفت: این توصیه ها در گرو داشتن عزم ملی و روحیه جهادی است تا همه توان و فرصت و ظرفیت های کشور، برای شکوفائی اقتصاد و فرهنگ با هدف ایجاد رفاه عمومی و عدالت خواهی به کار گرفته شود و این راهبردی برای مقابله همه جانبه با سناریو های دشمن از تهدید تا تحریم اقتصادی و تهاجم تا شبیخون فرهنگی بد خواهان نظام و کشور و ملت است . راهبردی که به لطف خدا همه ی بلوف های پوچ و تو خالی شیاطین غربی به سردمداری شیطان بزرگ آمریکا را در سال ۹۳ در حوزه های تهدید و تحریم خنثی خواهد کرد.

امام جمعه ابرکوه به دهم فروردین سالروز قیام مردم یزد در برابر رژیم طاغوتی و ستم شاهی در سال ۵۷ که در جهت گرامیداشت چهلمین روز شهدای تبریز اشاره کرد و گفت: رژیم آمریکائی شاه با تبعید و زندانی کردن و کشتن و ایجاد جو خفقان پلیسی در قبال حق خواهان و آزادی طلبان، موفق شده بود، با چنگال های سیاه و خونین خود، نای مردم را بگیرد و سرنوشت تمامیت کشور را در عرصه های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی در اختیار آمریکا، انگلیس و اسرائیل قرار دهد.

حسینی حرکت مردمی مردم یزد را یکی از دلایل تحقق واقعه ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی ذکر کرد و گفت: حرکت مردم یزد علیه رژیم شاه و در حمایت از حضرت امام و انقلاب آتشی بر خرمن بیدادگر شد و شعله انقلاب در سراسر کشور فروزان شد و بنیان رژیم خودکامه و دست نشانده غرب در ایران را در این آتش قهر ملت سوزاند و در دهم فروردین ۵۷، نسبت به اراده ملی در نوع حکومت جایگزین، همه پرسی صورت گرفت و بیش از ۹۸ و دو دهم درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادند و روز ۱۲ فروردین از سوی حضرت امام (ره) به عنوان روز استقرار جمهوری اسلامی و عید ملی مطرح شد.

وی تاکید کرد: لیبرال ها و عناصر دولت موقت که با گرا های آمریکا سعی داشتند جمهوری دموکراتیک اسلامی را برای مردم تبلیغ کنند، از همان ابتدا با مخالفت حضرت امام (ره) روبرو شدند و امام فرمودند: من به جمهوری اسلامی رای میدهم، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و این موضع قاطع ایشان، دسیسه شیاطین آمریکائی را خنثی کرد.

امام جمعه ابرکوه برپایی حکومت اسلامی ایران توسط حضرت امام (ره) در ۱۲ فروردین را سرآغاز حکومت الله در دوران معاصر و در عصر حکومت جاهلیت مدرن بیان کرد و گفت: ۱۲ فروردین سال ۵۸ سر آغاز عصر نوینی بود که توسط امام (ره) و انقلاب امت اسلامی ایران، به جهانیان نوید داده شد و برای ملت هم، روز هویت یابی بود.

وی گفت: از آن تاریخ، احساس پوچی و بی خاصیتی را که خود کامگان وابسته به آمریکا و غرب بر ملت تحمیل کرده بودند، از دست رفت و ملت به خود باوری و اقتدار رسید به گونه ای که نه فقط دست چپاولگران غربی و آمریکائی ر ا از کشور قطع کرد، بلکه ملت های جهان بویژه جهان اسلام را نیز الگو بخشی کرد تا با خیزش های حق طلبانه خود، خودکامگان حاکم و دست نشانده را به زباله دانی، تاریخ افکند و از شبکه پُرهیمنه و پُرهیاهوی دشمن، هراسی نداشته باشند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.