ID : 7503937
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

مجلس ارسال تجهیزات نظامی و مالی ایران به فلسطین را بررسی می‌کند


رئیس کمیته بسیج مجلس شورای اسلامی از بررسی ارسال تجهیزات نظامی و مالی ایران به فلسطین از سوی مجلس خبر داد.

به گزارش یزد رسا، محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از بررسی ارسال تجهیزات نظامی و مالی ایران به فلسطین خبر داد و گفت: طرحی در حال تدوین است که به صورت دو فوریت در مجلس مطرح خواهد شد.

وی افزود: فضای مجلس برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین آماده است.

نماینده یزد و اشکذر تصریح کرد: امروز دولت آمریکا صراحتا به رژیم صهیونیستی کمک مالی و تجهیزاتی می‌کند بنابراین بر ما واجب، لازم و تکلیف است که ما هم حمایت مالی و تجهیزاتی از فلسطین داشته باشیم.

وی تصریح کرد: طرح مذکور شاید بار مالی داشته و مشمول اصل 75 قانون اساسی شود ولی در حال رایزنی با دولت هستیم تا بار مالی آن نیز برطرف شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بدون حمایت از مردم فلسطین مقاومت این کشور نمی‌تواند کاری انجام دهد.

وی اظهار داشت: راهکارهای مختلفی برای کمک به فلسطین وجود دارد و ما از ظرفیت‌های لازم برای کمک به غزه بهره‌مند هستیم.

جوکار ادامه داد: اگر نسبت به سرنوشت مردم فلسطین بی‌تفاوت باشیم مقاومت ضربه خواهد خورد و حمایت از مقاومت در راستای تامین منافع کشور ما نیز است.

رئیس کمیته بسیج مجلس اظهار داشت: موضوع ارسال تجهیزات نظامی به فلسطین نیز باید به صورت کارشناسی بررسی شود.

وی با اشاره به تامین بار مالی این طرح گفت: بخشی از این منابع از طریق جمع آوری کمک‌های مردمی و بخشی دیگر از راه‌های مختلف تامین خواهد شد.

نماینده یزد و اشکذر در ادامه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در مورد ضرورت تسلیح فلسطین از جمله کرانه غربی اشاره کرد و گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری یک راهبرد برای حمایت از فلسطین است.

وی ادامه داد: البته رژیم صهیونیستی در طول حیات ننگین خود به اندازه این روز وامانده نشده بود بلکه مستندات نشان از آن دارد که رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه سخنان خود از سکوت کشورهای اسلامی در قبال جنایت وحشیانه رژیم‌صهیونیستی در غزه انتقاد کرد و گفت: مردم مسلمان و مظلوم فلسطین از حمایت سایر کشورهای اسلامی ناامید شده و صرفا به توان داخلی خود اتکا کرده‌اند.

جوکار در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران باید برای حمایت از فلسطین بیش از پیش پای کار بیاید.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.