ID : 34616901
عضو شورای شهر یزد:

مجوز پل‌های عابر پیاده جنجالی دخلی به شورای شهر یزد ندارد/نظارتی که بر عملکرد شوراها نیست


عضو شورای شهر یزد گفت: یک عیب کلی که در شورا ها وجود دارد این است که اعضای شورا ناظری بر عملکرد خود نمی بینند..

 مرتضی شایق در مصاحبه با یزدرسا، با اشاره به آغار طرح تحقیق و تفحص در مورد پل های عابر پیاده شهر یزد گفت: بنده در همان دوره هم اعتراض جدی به این مسائل داشتم، چون شرایط برگزاری مناقصه انجام نشده بود و تمام کار ها توسط مدیر یک مجموعه انجام شده بود.

عضو ادوار شورای  اسلامی شهر یزد بیان داشت: درست است که ممکن است با یک نفر در شورا هماهنگ بوده اند اما شورا هیچ کدام از این مجوزها را صادر نکرده است.

وی افزود: اکنون شورا به نظرش رسیده این تخلفات اتفاق افتاده لذا تحقیق و تقحص را کلید زده و باید منتظر بمانیم تا  قسمت اداری و ارزشیابی شهرداری در این مورد نظر بدهد.

وی در مود علت عدم نظارت شورای شهر نیز بیان داشت: شورا بر عملکرد شهرداری نظارت دارد نه بر اجرا؛ یعنی بر مصوبات خود نظارت دارد و در کارهای اجرایی ناظر و جوابگو شهرداری است. احتمالاً شهرداری در آن دوره نظارت نداشته است.

شایق اذعان داشت: یک عیب کلی که در شورا ها وجود دارد این است که اعضای شورا ناظری بر عملکرد خود نمی بینند. لذا اعضا می توانند سفر خارج بروند یا هدیه بدهند. به همین خاطر بعضاً خود شورا ها هم مشکل دارند و در نهایت این مشکلات از شهرداری و ادارات دیگر هم سر بر می آورند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد بیان داشت: پل های عابر پیاده چیزی جز بحث تبلیغات ندارد، چون اگر پله ای باشد که جوان ها هم از آن استفاده نمی کنند لذا پل باید مکانیزه بوده و به پله برقی مجهز باشد تا همه بتوانند استفاده کنند. اما فعلاً به این شکل بوده که هر کسی فقط به خاطر تبلیغات به میدان آمده است.

وی افزود: ما در شورای پنجم به دنبال این هستیم که پل مکانیزه باشد تا همه بتوانند استفاده کنند. البته بهترین حالت استفاده از پل زیرزمینی مانند آنچه در چهار راه فاطمیه قرار دارد می باشد، اما متاسفانه از اغلب تقاطع های شهر یزد یک تاسیسات شهری مثل فاضلاب، گاز، آب و یا فیبر نوری عبور کرده و این ها در عمقی هستند که نمی شود حداقل پله را لحاظ کرد و لذا باید روی پل های عابر پیاده هوایی کار کرد.

شایق در پایان تاکید کرد: امیدوارم بحث همدلی و رفاقت در مجموعه ها باشد و بتوانیم به مردم خدمت کنیم. اما فعلاً این موضوعات در حد شعار است. الان نزدیک به یک سال از عمر شورای پنجم گذشته و هنوز کار و تصمیم درخوری اتخاذ نشده است.

انتهای پیام/س*




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.