ID : 17804435
مداح نمونه کشوری:

مداحان شأن اهل بیت (ع) را رعایت کنند


مداح نمونه کشوری در اهمیت مداحی گفت: شعرهای عرصه مداحی باید از محتوایی عالی وبرگرفته از مقاتل اصلی باشد.

یزدبانو؛ هاجر رفیعی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار یزدبانو، در توصیه به کسانی که می‌خواهند به عرصه مداحی ورود پیدا کنند اذعان کرد: اخلاص، توکل، داشتن علم کافی وخوش‌رفتاری با مردم از جمله اصول پایه واساسی در عرصه مداحی است.

این مداح اهل بیت با تاکید بر مسئولیت سنگینی که با ورود به عرصه مداحی بر دوش مداحان خواهد بود، خاطر نشان کرد: مداحان باید در زمینه های مختلف علم کافی داشته باشند.

وی آسیب‌پذیر بودن حرفه‌ی مداحی را یادآور شد و افزود: عده ای به مداحی نگرش مادی دارند و با انگیزه هایی چون درآمد به مداحی روی آورده‌اند؛ باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود، چراکه این حرفه مقدس است.

رفیعی با تأکید بر اینکه ذاکران باید شأن اهل‌بیت(ع) را رعایت کنند، ادامه داد: خداوند باری‌تعالی آیات متعددی را در شأن آنان نازل کرده است ونباید در مجلس مدح اهل بیت از لهو ولعب استفاده شود.

این مداح نمونه کشوری در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان آسیب‌های وارد شده بر عرصه مداحی را کاهش داد، گفت: اگر کسانی که می‌خواهند به این عرصه قدم گذارند با مشورت استادی شایسته و با اخلاص فعالیت نمایند از این آسیب‌ها در امان خوهند ماند.

وی درخصوص نحوه پوشش بانوان مداح خاطرنشان کرد: توصیه‌ای که من به آنها دارم این است که پوششی داشته باشند که در شأن یک بانوی مداح باشد زیرا آنها از منظر دیگران به عنوان نماد مومن دیده خواهند شد.

رفیعی در خصوص روشنگری برگزارکنندگان مراسم عزاداری هشدار داد: انتخاب سخنران عزاداری باید با هوشیاری کامل صورت گیرد.

وی با توجه به اینکه مکان‌های متعددی برای آموزش مداحی در استان وجود دارد افزود: مرکز آموزشی مداحی عقیله بنی هاشم(ع) در حوزه بانوان وجود دارد که زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی یزد بوده و بر اساس مقاتل اصلی ومعتبر تدریس می‌شود.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.