مدارس دولتی جز هزینه کتاب و بیمه نباید شهریهای دریافت کنند
به گزارش یزدرسا، محسن گلستانی فر در گفتگو با یزد آوا، در واکنش به گلایه برخی شهروندان یزدی از دریافت شهریه از سوی مدارس دولتی یزد، گفت: مدارس دولتی معمولی به جز هزینه کتاب و هزینه بیمه دانش آموز که مبلغی کمتر از 100 هزار تومان میشود نباید هزینه دیگری برای ثبت نام دریافت کنند.
وی با بیان اینکه دریافت شهریه در مدارس دولتی تخلف محسوب شده و با آن برخورد میشود، اظهار داشت: خانوادههای دانشآموزانی که با این تخلف مواجه شدهاند و جهت ثبت نام فرزند خود در مدارس دولتی از آنها درخواست شهریه میشود چنانچه این مدارس جز مدارس خاص، قرآنی و هیئت امنایی نباشد میتوانند در این زمینه شکایت کنند.
سرپرست روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد: والدین دانش آموزان در صورت مشاهده چنین تخلفی میتوانند با مراجعه به نواحی یک و دو آموزش و پرورش یزد شکایت خود را در این زمینه تنظیم کرده و رونوشت آن را به اداره کل آموزش و پرورش استان نیز ارسال کنند تا اداره بازرسی و بخش رسیدگی به شکایات آن را پیگیری کند.
گلستانی فر اعلام کرد: با بررسی شکایت در این زمینه چنانچه این تخلف محرز شود به صورت جدی با مدیر مدرسه برخورد میشود و مسئولان مدرسه در این زمینه باید پاسخگو باشد. برخورد با این تخلف تا لغو ابلاغ مدیریت مدرسه نیز پیش خواهد رفت.
این مسئول در پایان گفت: با وجود اینکه دریافت پول از والدین جهت کمک به مدارس نباید اجباری باشد اما خانوادههای دانشآموزان داوطلبانه میتوانند با توجه به وضعیت مدارس هر مبلغ که مایل باشند به عنوان کمک به مدرسه بپردازند تا صرف امور اجرایی شود و در این امر خیر شریک باشند.
انتهای پیام/90008
Related Assets:
-
پرداخت کمک هزینه به مدارس دولتی اختیاری است/ شهروندان یزدی تخلفات را گزارش کنند
-
افزایش 23 درصدی شهریه مدارس غیر دولتی یزد
-
آموزش مجازی برای 75 درصد از دانش آموزان یزدی
-
تخلفات گسترده در فرآیند سهمیهبندی گندم یزد!
-
ممنوعیت افزایش شهريه مدارس غیردولتی
-
مدارس دولتی حق دریافت شهریه ندارند
-
ثبت نام مدارس دغدغه همیشگی والدین هراتی است