ID : 25240322
خطیب جمعه بخش بهمن مطرح کرد

مدعیان فتح الفتوح بودن برجام از رهبری هزینه نکنند/بی بهره بودن مهردشت از کمترین امکانات شهری


امام جمعه بخش بهمن گفت: عده ای می گویند در قضیه برجام با رهبری مشورت کردیم؛ اگر مشورت کردید پس چرا به حرف های ایشان گوش نکرده و از توافق با آمریکا ذوق زده شدید؟

به گزارش یزدرسا به نقل از  سرو ابرکوه، حجت الاسلام رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن در خطبه  های امروز نماز جمعه اظهار کرد: امروز خيانت و بدعهدي آمريكا بر همگان روشن است، و تجربه برجام به ما نشان داد كه ما در هيچ مسأله‏ اي نمي‏ توانيم به آمریکا اعتماد کنیم. زورگويي و بدعهدي جزو ذات استكباري آمريكاست و فرقي بين احزاب آمريكايي و يا اشخاص آمريكايي در اين ‏زمينه نيست.

برجام ثابت كرد در هيچ مسأله‏ اي نمي‏توان به آمريكا اعتماد كرد
حجت الاسلام علیزاده یادآور شد: يكي از توصيه ‏هاي مكرر و مهم رهبر معظم انقلاب(حفظ الله)، به مسؤولان كشور و مردم بوده است كه، از اعتماد و خوش‏بيني به دشمن خودداري کرده و فريب لبخند دشمن نخورید؛ لذا بارها در حین انجام برجام فرمودند: "من به مذاکرات خوش بین نیستم". اما عجیب است که امروز در کشور افرادی می گویند، هیچ قدمی در برجام بر نداشتیم مگر آنکه با مقام معظم رهبری مشورت کردیم!!!

علیزاده با بیان اینکه نباید از جایگاه رهبری هزینه کنند، ادامه داد: اولاًرهبر معظم انقلاب در مورخ 20/01/94 فرمودند: "بنده در جزئیات مذاکره دخالتی نکردم، اینکه گفته می شود جزئیات مذاکره تحت نظر رهبری است حرف دقیقی نیست." ثانیاً اگر با رهبری هم مشورت شده باشد، ایشان آمریکا را بدعهد و دروغگو دانستند، پس چرا گوش شنوایی نبود و عده ای از توافق با آمریکا ذوق زده شده بودند؟!

وی افزود: آن روز که تصور می کردند برجام فتح الفتوح است، می گفتند تمام مسئولیت برجام با ما می باشد، اما امروز که نقض عهد شده صحبت از مقام معظم رهبری و مشورت با ایشان به میان می آورند. اکنون انتظار مردم این است که مسئولان عبرت بگیرند، بدانند که آمريكا قابل اعتماد نيست و تنها راه برای حفظ عزت و سربلندی ایران تکیه بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی است؛ همچنین در برابر عهد شکنی آنان پاسخی قاطع، مقتدرانه و هوشمندانه بدهند.

حقوق های نجومی نامتعارف و تبعیض در تقیسم بودجه کشور از مصادیق بی عدالتی
خطیب جمعه بخش بهمن در ادامه ضمن اشاره به سالروز امامت امام عصر(عج)، گفت: از ویژگی های منحصر به فرد دوران حكومت امام مهدی(ع) استقرار عدالت اجتماعی، شامل عدالت در تقسیم بیت المال و توزیع ثروت های ملی و مردمی می باشد. اما متأسفانه در جامعه کنونی و کشور ما حقوق ها نامتعارف نجومی و تبعیض در تقیسم بودجه از مصادیق بی عدالتی است.

تا زمانی که ادارات در مهردشت مستقر نشود، مهردشت شهر نیست
حجت الاسلام علیزاده گفت: وظیفه دولت اسلامی تقسیم بودجه، بدون تبعیض بین تمام نقاط کشور است، در حالی که سهم بخش بهمن و شهر مهردشت از بودجه های کشوری، استانی و شهرستانی بسیار ناچیز است. مهردشت سال هاست که تنها عنوان«شهر» را دارد اما از کمترین امکانات یک شهر از جمله ادارت یا نمایندگی آنها، امکانات بهداشتی، درمانی، فرهنگی و ... که در خور شأن اهالی این منطقه باشد، بی بهره است؛ لذا تا زمانی که ادارات در آن مستقر نشوند، حالت شهری نخواهد داشت.

علیزاده با اشاره به در پیش بودن شهادت آيت‏الله دستغیب و روز جهاني حقوق بشر، اذعان کرد: کسانی که امروز دم از حقوق بشر می زنند، منافقین کور دل را زیر پرچم خودشان گرفته، هدایت و تغذیه می کنند، بشر را پایمال می کنند و آنها را به آتش می کشند، مظلوم را جزء بشر حساب نمی کنند؛  به فرموده امام (ره)حقوق بشر یعنی حقوق ظالم ها.

وی با بیان اینکه نیاز جامعه اسلامی، وحدت است، تأکید کرد: امروزه برخي فرقه‌هاي انحرافي با مسلمان‌کشي و به خصوص شيعه‌کشي مي خواهند وحدت و همدلي مسلمانان را بر هم بزنند، لذا مسلمانان بايد مراقب فتنه دشمن باشند. استکبار جهاني آمريکا، اسرائيل و عده ای از  فريب خوردگان منطقه، دست به دست هم دادند تا اينکه امت اسلامي را پاره پاره کنند.

پیام رهبر معظم انقلاب: نماز؛ درمان دردهای فردی و اجتماعی
امام جمعه بخش بهمن در پایان پیام مقام معظم رهبری به اجلاسیه نماز را اینچنین بیان کرد:  نماز درمان دردهای عمده‏ ‌فردی و اجتماعی ا‌ست. با همه کارهایی که انجام می شود ‌حق ‌این فریضه‏ ‌‌ادا نشده است. چه مردم و چه مسئولین، همه برای اقامه نماز مسئولیم.

انتهای پیام/م.ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.