ID : 865787
امام جمعه بخش مرکزی یزد:

مدیریت کلان استان باید برنامه جدی در رابطه با ساماندهی اتباع بیگانه داشته باشد


امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه در زمینه فرهنگی و تربیتی هیچ برنامه ای برای اتباع بیگانه فراهم نشده خاطر نشان کرد: در بخش مرکزی، مدیریت کلان استان باید برنامه جدی در رابطه با ساماندهی اتباع بیگانه داشته باشد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در گفتگو با خبرنگار یزد رسا، با اشاره به اینکه بخش مرکزی یزد شصت هزار نفر جمعیت را به خود اختصاص داده است اظهار داشت: این بخش دارای مشکلات خاصی است که البته مسئولین در صدد رفع این مشکل ها، تا حدی تلاش های خود را انجام داده اند ولی همچنان این مشکلات بر قوت خود پا بر جاست.

حجت الاسلام سید کاظم مدرسی افزود: تاکنون بخش مرکزی با مشکلاتی همچون وجود اتباع بیگانه، کمبود اعتبار و بودجه، ناهماهنگی بین شوراها، دست و پنجه نرم می کند که نیاز جدی به رفع این مشکلات است.

وی یکی از مشکلات اساسی بخش مرکزی را ضعف مدیریت کلان این بخش با توجه به کمبود بودجه دانست و گفت: با توجه به اینکه کمبود بودجه کافی، ضعف مدیریتی را به همراه خواهد داشت، بخش مرکزی از این آسیب مستثنی نیست و افراد لایق تری می توانند در بهبودی اوضاع کنونی مثمر ثمر واقع شود که البته فرمانداری یزد، بخش داری و دهیاری ها این بخش در این رابطه اقداماتی داشته اند.

حجت الاسلام مدرسی در خصوص وجود اتباع بیگانه در بخش مرکزی تصریح کرد: وجود اتباع بیگانه با توجه به اینکه مشاغل سنگین را برعهده دارند، از جهاتی برای بهبود وضع اقتصادی استان مفید هستند اما با ورود آن ها به برخی از مشاغل همچون گل خانه ها که افراد بومی نیز قادر به انجام آن هستند، مشکل ساز می شوند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه در زمینه فرهنگی و تربیتی هیچ برنامه ای برای اتباع بیگانه فراهم نشده خاطر نشان کرد: در بخش مرکزی، مدیریت کلان استان باید برنامه جدی در رابطه با ساماندهی اتباع بیگانه داشته باشد چرا که با گذر زمان مشکلات بیشتری بروز پیدا خواهد کرد و هماگونه که برای همه اقشار جامعه برنامه های فرهنگی وجود دارد باید تدبیری برای برنامه فرهنگی جمعیت کلان اتباع بیگانه استان در جهت ارتقای سطح تربیت فرهنگی آن ها، اندیشیده شود.

وی در پایان اتباع بیگانه را از نظر فرهنگی، امنیتی و سیاسی مشکل ساز عنوان کرد و ادامه داد: در امر آموزش، برخی از مدارس استان به طور مطلق در اختیار این اتباع است که همین موضوع می تواند یک نقطه ضعف برای مدیریت آموزشی استان باشد و باید در این امر تلاش بیشتری شود.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.