ID : 37762178
اطلاعیه بزرگداشت سالروز قیام مردم یزد؛

مراسم دهم فروردین امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نمی شود


امسال مراسم بزرگداشت شهدای دهم فروردین و نیز مراسم ۱۲ فروردین سالروز به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و لزوم رعایت دستورات ستاد مذکور این مراسم برگزار نمی شود.

به گزارش یزدرسا؛ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد به مناسبت  سالروز قیام مردم یزد در دهم فروردین 1357 اطلاعیه ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

مردم يزد 42سال قبل در دهم فروردين سال 1357به مناسبت چهلم شهداي تبريز در اعتراض به جنايت هاي رژيم سفاک  پهلوي راهپيمايي مسالمت آميزي برگزار كردند، ماموران حكومت تظاهرات آنها را به خاك و خون كشيدند.

يزدي ها با اين حركت پاي بندي خود را نسبت به رهبري امام خميني(ره) در پيروزي انقلاب اسلامي اثبات و سند جديدي را در ولايتمداري خلق كردند.

در اين تظاهرات چهار نفر از جوانان برومند يزدي به نامهاي رضا نامداري، شهريار مرادي، مهدي قدكفرشان و حسين پارساييان شهيد شدند به اين ترتيب يزدي ها برگ زريني را در وفاداري خود به رهبري انقلاب و در مسير پيروزي نظام به منصه ظهور رساندند.

بدون شك يكي از روزهاي سرنوشت ساز تاريخ انقلاب قيام مردم يزد است، آنها نقش بي بديلي را در پيروزي انقلاب ايفا كردند كه در تاريخ انقلاب و نظام اسلامي براي هميشه ماندگار شد.

در اين روز مردم يزد در ادامه حركت انقلابي خود به مناسبت بزرگداشت اربعين شهداي تبريز به رهبري سومين شهيد محراب آيت الله محمد صدوقي (ره) در مسجد روضه محمديه (حظيره ) حضور يافتند.

آنها پس از سخنراني حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی تا چهار راه اميرچقماق(چهار شهدا) عليه رژيم ستم شاهي راهپيمايي كردند.

در جريان تظاهرات و راهپيمايي آنها، علاوه بر چهار شهيد، عده اي نيز توسط ساواک  زخمي و تعدادي هم دستگير شدند، يزدي ها با اين حركت دلبستگي خود را به آرمان هاي امام راحل (ره) نشان دادند.

قيام تاريخي مردم فداكار يزد را بايد در اصل نقطه عطفي در تاريخ انقلاب و تبلور حركت شان در سرعت بخشيدن به پيروزي نظام عليه طاغوت دانست و با گذشت زمان همچنان پويا و ماندگار است.

مردم دارالعباده ی یزد  در 42 سال گذشته همواره با حضور خود در عرصه هاي مختلف نظام گوش به فرمان ولايت فقيه بودند و در سايه همدلي و دشمن شناسي بلوغ ، شعور فرهنگي و سياسي خود را به خوبي نشان داده اند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد ضمن تبریک سال نو و اعیاد بزرگ شعبانیه به ویژه میلاد با سعادت حضرت امام حسین (ع)و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و حضرت امام سجاد (ع) و گرامیداشت یاد وخاطره ی شهدای گلگون کفن قیام مردم یزد به اطلاع عموم مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار یزد میرساند امسال مراسم بزرگداشت شهدای دهم فروردین و نکوداشت سالروز قیام مردم یزد و نیز مراسم ۱۲ فروردین سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی به دلیل شیوع عالم گیر ویروس منحوس کرونا و لزوم رعایت دستورات ستاد مذکور این مراسم برگزار نمی شود.

امید است مردم بزرگوار استان با قرائت زیارت عاشورای حسینی  و قرائت سوره مبارکه الفاتحه در منازل خود به نیت شادی ارواح طیبه ی این شهدای عزیز و ان شالله تعالی رفع جمیع شرور و بلیات ارضی و سمائی دست به دعا بردارند و برای فرج منجی عالم بشریت عاجزانه از خداوند متعال طلب استمداد نمایند.

انتهای پیام/ح




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.