ID : 865377
امام جمعه ميبد:

مرحوم "يحيي زاده" در بسياري از جهات شخصيتي ممتاز و بي نظيری بود


امام جمعه ميبد با اشاره به ويژگي ها و فضائل فردي و اجتماعي مرحوم حجت الاسلام والمسلمين سيد جلال يحيي زاده گفت: مرحوم يحيي زاده كه بيش از 35 سال در شرايط گوناگون در كنار هم بوديم در بسياري از جهات شخصيتي ممتاز و بي نظير بود.

به گزارش یزد رسا، امام جمعه ميبد در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته در مصلي بزرگ آيت الله اعرافي كه مزين به قدوم 50 نفر از خادمان امام رضا (ع) بود؛ ايام سوگواري بانوي يگانه اسلام حضرت زهرا سلام الله عليها را به شيفتگان خاندان رسالت و امامت تسليت گفت و از همه كساني كه با برپايي مجالس و محافل عزا در تكيه ها و حسينيه ها مشعل سوگ فاطمه زهرا سلام الله عليها را روشن نگه داشته اند قدرداني كرد.

 آيت الله اعرافي در ادامه ارتحال حجت الاسلام و المسلمين سيد جلال يحيي زاده نماينده مردم شريف تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي را به پيشگاه ولي الله العظم، مقام معظم رهبري ، ملت بزرگ ايران و بويژه مردم قدرشناس استان يزد تسليت گفت.

آيت الله اعرافي با اشاره به ويژگي هاي يك نماينده شايسته در مجلس گفت : مرحوم حجت الاسلام والمسلمين يحيي زاده از نمانيدگان متعهد به اسلام و ارزش هاي الهي، اهل طرح و دانش،‌ حضور عالمانه، پي گيري و عدالت در رفتار و اهل تذكر و نگاه ملي بود و در فراز و نشيب هاي سياسي كشور صاحب هوشمندي و بصيرت و نگاه عميق به جامعه بود.

خطيب جمعه ميبد همچنين از همه مسئولين در رده هاي كشوري، استاني و شهرستاني و مردم قدرشناس استان كه از نقاط دور و نزديك در بزرگداشت اين روحاني جليل القدر شركت داشتند قدرداني كرد.

آيت الله اعرافي در ادامه با اشاره به ويژگي ها و فضائل فردي و اجتماعي مرحوم حجت الاسلام والمسلمين سيد جلال يحيي زاده گفت: مرحوم حجت الاسلام و المسلمين يحيي زاده كه بيش از 35 سال در شرايط گوناگون در كنار هم بوديم در بسياري از جهات شخصيتي ممتاز و بي نظير بود.

ويژگي هاي شخصيتي مرحوم يحيي زاده :

امام جمعه ميبد با اشاره به استعداد سرشار مرحوم يحيي زاده گفت: ايشان از همان دوران طلبگي از هوش و استعداد سرشاري برخوردار بود كه با احساس دروني و شوق حوزه را براي كسب معارف الهي برگزيد و اين استعداد را براي اسلام هزينه كرد.

 خطيب جمعه ميبد اطلاعات جامع و وسيع ايشان در قلمروهاي مختلف علوم انساني، مسائل روز و مسائل سياسي و اجتماعي را از ويژگي هاي بارزوي برشمرد و افزود:  مرحوم يحيي زاده هميشه با مطالعه عميق و اطلاعات كامل در مجلس حضور مي يافت.

 امام جمعه ميبد، ولايتمداري،  مسئوليت پذيري،  تواضع ، ايثار و گذشت، شجاعت و خطر پذيري، رعايت شرايط رفاقت و صميميت، عشق به مردم و خدمت بي مزد و منت، روحيه قوي در تربيت و پرورش افراد در حوزه هاي مختلف و بصيرت و هوشمندي را از ويژگي هاي بارز مرحوم حجت الاسلام والمسلمين يحيي زاده برشمرد و افزود: مرحوم يحيي زاده از نمايندگان تراز اول مجلس شوراي اسلامي و متعهد به اسلام و ارزش هاي الهي بود كه همه امور خود را با محوريت حجت شرعي، ولايت و رهبري و به مصلحت مردم و نظام تنظيم كرده بود.

 وي با بيان اينكه ايثار و گذشت در وجود او تجلي داشت خاطرنشان كرد: ايشان از مكتب امام صادق و از مدرسه فاطمه زهرا آموخته بود كه بايد اهل ايثار و گذشت بود و اينها همه از فضيلت هايي است كه اين روحاني جليل القدر از آن برخوردار بود و جامعه و روحانيت و مسئولين ما بايد از خاندان امامت و ولايت بياموزند.

 آيت الله اعرافي با اشاره به ويژگي هاي يك نماينده شايسته در مجلس گفت : مرحوم حجت الاسلام والمسلمين يحيي زاده از نمانيدگان متعهد به اسلام و ارزش هاي الهي، اهل طرح و دانش،‌ حضور عالمانه، پي گيري و عدالت در رفتار و اهل تذكر و نگاه ملي بود و در فراز و نشيب هاي سياسي كشور صاحب هوشمندي و بصيرت و نگاه عميق به جامعه بود.

 خطيب جمعه ميبد تصريح كرد: امروز روحانيت و مردم و جامعه ما به چنين شخصيت ها و روحيه نياز دارد و بايد نسل جوان ما با الگوگيري از چنين شخصيت هاي دلسوز براي سعادت جامعه گام بردارند.

هفته سلامت وبهداشت :

آيت الله اعرافي در بخش ديگر از بيانات خود با گرامي داشت هفته سلامت و بهداشت و قدرداني از فعاليت هاي حوزه سلامت گفت: امروز در حوزه بهداشت و درمان در شاخص هاي مختلف نظير تربيت پزشك، ساخت دانشگاه و افزايش رشته ها، توليد دارو، فراهم كردن زيرساخت هاي سخت افزاري و نرم افزاري، بالابردن تعداد تخت ها جزء كشورهاي پيشتاز در منطقه هستيم و اميدواريم مجموعه مسئولين كشوري، استاني و شهرستاني، حوزه سلامت و بهداشت را بعنوان يك وظيفه مهم تلقي كنند.

حجت الاسلام والمسلمين اعرافي بر افزايش فعاليت در همه حوزه هاي سلامت و بهداشت تاكيد كرد و افزود: در حوزه شاخص هاي رشد جمعيت كشور بر اساس مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي و مجموعه مصوبات مجلس بايد تغييراتي ايجاد شود.

انتخابات :

آيت الله اعرافي در بخش ديگر از بيانات خود با اشاره به انتخابات رياست جمهوري و شوراها به مردم توصيه كرد: افرادي را انتخاب كنند كه اهل اخلاق كاري، متعهد به اسلام و انقلاب اسلامي ، داراي طرح و ابتكار و نوآوري باشد.

وي با اشاره به تركيب انتخابات شوراها گفت: بايد در كنار افراد با تجربه فضا را براي حضور جوانان فراهم كرد.

امام جمعه ميبد با بيان اينكه اداره شهر نيازمند بالابردن درآمدهاي شهرداري و دهياري هاست تصريح كرد: آنهايي كه قرار است بيايند چه حرفي براي مبلمان شهري، ارتقاء خدمات شهري و بالابردن پايه هاي درآمدي شهرداري و دهياري دارند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.