ID : 33563977
امام جمعه هرات:

مردم ثابت کردند با وجود تمام مشکلات اقتصادی پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند


امام جمعه هرات گفت: مردم علیرغم مشکلات اقتصادی و معیشتی در همه عرصه‌ها پای انقلاب بودند و این بار نیز در راهپیمایی ۲۲ بهمن با حضور خود نشان دادند که همچنان پای انقلاب و ارزش‌های نظام ایستاده‌اند.

به گزارش یزدرسا به نقل از طنین خاتم؛ خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته خود در جمع نمازگزاران با سفارش به تقوی الهی ، به مسئله ازدواج و جایگاه تشکیل خانواده در اسلام و روایات پرداخت.

حجت الاسلام محمد علی جعفری به پدیده شوم ازدواج سفید اشاره و اظهار داشت: ازدواج سفید رهاورد شوم غرب برای از هم‌پاشی بنیان خانواده های ایرانی است.

امام جمعه هرات با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه گفت: تحکیم فرهنگ ازدواج و مهارت زندگی یکی از نیازهای جامعه کنونی است.

وی خاطر نشان کرد: خانواده‌ها باید برای آسان‌سازی ازدواج جوانان گام برداشته و در نظر داشته باشند که مهریه، جهیزیه زیاد و تجمل گرایی سبب خوشبختی نمی‌شود.

جعفری در ادامه با اشاره به نقش مؤثر خانواده در تربیت فرزند و کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزود: خانواده‌های ما باید با تأثیر از فرهنگ اسلامی و بهره‌مندی از آموزه‌های قرآن کریم و توجه به سیره انبیاء(ع) در تربیت فرزندان خود توجه ویژه داشته باشند.

خطیب نماز جمعه هرات در خطبه دوم به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: رهبری در این دیدار بیانات بسیار مهمی از مسائل روز کشور را بیان داشتند، یکی این‌که حضور مردم در مناسبت‌های مختلف به‌ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانه تداوم، استمرار و پویایی انقلاب است.

وی افزود: مردم علیرغم مشکلات اقتصادی و معیشتی در همه عرصه‌ها پای انقلاب بودند و این بار نیز در راهپیمایی ۲۲ بهمن با حضور خود نشان دادند که همچنان پای انقلاب و ارزش‌های نظام ایستاده‌اند اما این دلیل نمی‌شود که مطالبه گری نداشته باشند و مسئولین نیز باید در جهت رفاه بیشتر مردم گام بردارند.

امام جمعه هرات در ادامه ضمن تشکر از مردم شهید پرور هرات در مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام اظهار داشت: پیام این حضور باشکوه پایبندی مردم به نظام و انقلاب و ادامه دادن راه شهدای عزیز است.

جعفری در پایان ازدست اندار کاران مراسم باشکوه استقبال تشییع و تدفین دو شهید گمنام علی الخصوص ناحیه مقاومت بسیج خاتم تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.