ID : 14562869
مدیرکل سابق سیاسی امنیتی استانداری یزد:

مردم حساس‌تر از گذشته‌ برخوردهای دوگانه با‌«آقازاده ها» را مقایسه می کنند/«شواری نگهبان»؛ مانع به قدرت رسیدن «فتنه گران»


کارشناس مسائل سیاسی استان یزد تاخیر در اجرای حکم مهدی هاشمی اعتماد عمومی را از بین می برد گفت: پرونده این باصطلاح آقازاده آزمون بزرگی برای مسولین، مردم و بویژه قوه قضاییه است.

به گزارش یزد رسا، «مهدی تقوایی» کارشناس مسائل سیاسی استان یزد با بیان اینکه تاخیر در اجرای حکم مهدی هاشمی اعتماد عمومی را از بین می برد گفت:  پرونده این به اصطلاح آقازاده آزمون بزرگی برای مسولین، مردم وبویژه قوه قضاییه است.

 

مدیرکل سابق سیاسی امنیتی استانداری یزد: اظهار کرد:  اکثر مردم ما نسبت پرونده مهدی هاشمی حساس شده اند و این که مجازات وحکم داده شده متناسب با جرم این آقا هست یا نیست به قاضی پرونده برمی گردد، اما مردم برخوردهای دوگانه را می بینند و مقایسه می کنند.

 

تقوایی بابیان اینکه قوه قضاییه وسخنگوی قوه باید در خصوص عدم اجرای حکم مهدی هاشمی شفاف سازی نموده و به مردم توضیح دهند اذعان کرد: دلیل وعاملین فشار بر قاضی وقوه قضاییه  باید به مردم معرفی شوند زیرا اگر این موضوع بیشتر ازاین کش پیدا کند موجب سلب اعتماد مردم خواهد شد.

 

در نظام اسلامی «تافته جدا بافته» نداریم

کارشناس مسائل سیاسی استان یزد گفت: این نظام  اسلامی حاصل خون صدها هزار شهید وایثار میلیونها زن و مرد ایرانی است؛ پایداری واستحکام وپیشرفت این  نظام در اجرای قانون وعدالت بین همه احاد مردم است و نباید کسی احساس کند که تافته جدا بافته است.

 

وی افزود: چه  اشکال دارد مردم بدانند عده ای خود و نظر خود را بر همه مردم و مصلحت نظام و کشور مقدم می دارند و اگر رای مردم خلاف نظرشان بود برنمی تابند ومملکت را به بحران وآشوب می کشند واگر رای مردم در جهت نظر آنان بود این دفعه مردم بهترینند وانتخابات را دموکراتیک‌ترین در همه دنیا می دانند.

تقوایی تاکید کرد: مردم، نخبگان و رسانه ها باید در یک فضای منطقی از مسئولین امر علت عدم اجرای حکم مهدی هاشمی مطالبه کنند.

 

کارشناس مسائل سیاسی در خصوص نقش فشارهای وارده بر قوه قضائیه در تاخیر اجرای این حکم با تاکید براینکه قوه قضاییه باید جواب بدهد گفت: رفتار گذشته و حال این آقایون  نشان داده که خود را قانون می دانند ولذا بعید نیست که این حکم رابرنتابند و دست به هرکاری بزنند و اگر خدای نکرده این طور باشد باید مردم حقیقت ها را بدانند و این آقایون نیز بفهمند  در مقابل این ملت بزرگ حقیرند.

 

انحصارطلبی و تمامیت‌خواهی برخی‌جریان‌ها؛ علت هجمه به شورای‌نگهبان

مدیرکل سابق سیاسی امنیتی استانداری یزد علت فشارها بر شورای نگهبان را انحصار طلبی و تمامیت خواهی برخی جریان های سیاسی بر خلاف ادعاهایشان عنوان کرد و گفت: در انتخابات گذشته برخی جریانات به خوبی خود را نشان دادند، برای نمونه در انتخابات 76 با قطعی شدن نتیجه انتخابات اولین کسی که پیام تبریک داد به فرد منتخب کاندیدای شکست خورده بود و بدون هیچ تنشی جابجایی انجام شد.

 

تقوایی ادامه داد:  اما سال  84 و 88 را نگاه کنید نه تنها نتیجه را نپذیرفتند، بلکه مملکت را هم به آشوب کشیدند و باز سال 92 را نگاه کنید علی رغم پیروزی میلیمتری کاندیدای پیروز، سایر کاندیداها همراهی کردند وتبریک گفتند، واین عدم پذیرش حق برمی گردد به خصوصیات ذاتی این جریان که در قسمت قبل به آن اشاره کردم.

وی اظهار کرد: عده ای از این آقایون ماهیتشان را در جریان فتنه 78 و 88  و مرعوب بودنشان به دشمن همچنین وابستگی ودلدادگی خود را به بیگانه نشان دادند.

 

شواری نگهبان؛ سد راه به قدرت رسیدن فتنه گران

کارشناس مسائل سیاسی استان گفت:  این جریان اکنون می خواهد با هیاهو وتبلیغات وسرپوش گذاشتن به آنچه انجام داده است دوباره به قدرت برگردد وطبیعتا شورای نگهبان به عنوان امین ملت و ضمانت اجرای درست قوانین اسلامی و پاسدار جمهوریت نظام مانع بزرگی بر سر راه این افراد خواهد بود .

تقوایی افزود: از همین رو اینها به شورای نگهبان هجمه وارد می کنند، تهمت می زنند، تبلیغات سوء می کنند و فضای جامعه را غبارآلود می کنند تا به اهدافشان برسند.

 

لزوم شفاف‌سازی برجام/برخی حیات‌سیاسی خود را به نتیجه مذاکرات گره زده‌اند

کارشناس مسائل سیاسی استان  یزد در ادامه عنوان کرد: به هر حال با حمایت رهبر معظم انقلاب  مذاکره انجام شد، زحمات زیادی را تیم مذاکره کننده کشیدند که جای تقدیر وتشکر دارد.

تقوایی بابیان اینکه به هر صورت توفق انجام شد گفت: نکته مهم اینجاست که گاهی احساس می شود برخی دولتمردان با مردم روراست و شفاف نیستند.  ابهامات زیادی در توافق وجود دارد اما چرا باید آقایون نگران بررسی باشند؟ آنچه را که ما از مذاکره کنندگان آمریکایی می شنویم همانی نیست که برخی دولت مردان ما می گویند .

 

تقوایی ادامه داد: به ذهن می آید که در کشور ما ودربین مسولین کسانی هستند که توافق را به هر قیمتی می خواهند و حیات سیاسی خود وجریان خود را به نتیجه مذاکرات گره زده اند. خوشحالی استکبار وایادیشان در منطقه از نتیجه مذاکرات جای تامل دارد، به گونه ای که غرور ملی را خدشه دار می کند  لذا بهتر است همانطور که رهبر فرزانه خواستند  واقعیت ها وحقایق به مردم گفته شود.

وی اظهار کرد: نخبگان وکارشناسان بدون حب وبغض مسایل را تحلیل کنند تا شفاف سازی صورت گیرد مبادا خدای نکرده با عزت مردم و استقلال این مملکت بازی شود وعده ای  بخواهند از این آب گل آلوده ماهی اهداف ونیات حزبی وجناحی خود را صید کنند .

 

مهدی تقوایی بابیان اینکه لازم است رسانه ها این مطلب را هم به چالش بگذارند که چرا طرف مقابل حاضر به مذاکره وتوافق شد تاکید کرد: نقش مردم ومقاومت این مردم صبور وخدایی در به زانودر آمدن استکبار وشکست تحریم های ظالمانه، نتیجه مقاومت مردم به اعتراف مقامات آمریکایی، نقش سیاه نمایی های برخی جریانات سیاسی در زیاده خواهی استکبار در مذاکرات ونوعی چراغ سبز به دشمن در اعمال فشار بیشتر برمردم،اینها موضوعاتی است که می بایست در یک فضای منطقی توسط نخبگان ورسانه ها ی وطن دوست ومستقل به بحث گذاشته شود .

منبع: یزد ندا




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.