ID : 37744230
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد:

مردم دارالعباده به صورت مجازی جاذبه‌های گردشگری یزد را معرفی می‌کنند


سیدمصطفی فاطمی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لغو سفرهای نوروزی، با راه‌اندازی پویش «یزد را مجازی ببینید»، جاذبه‌های گردشگری یزد به‌صورت مجازی معرفی می‌شود.

سیدمصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به راه‌اندازی پویش «یزد را مجازی ببینید» گفت: شهر تاریخی یزد بزرگترین بافت خشتی جهانی و نخستین شهر ایرانی است که در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده و جاذبه‌های مختلف تاریخی را در خود جای داده و هر سال میزبان میلیون‌ها  گردشگر داخلی و خارجی بوده است اما امروز با توجه به شرایطی که به وجود آمده و شیوع ویروس کرونا نمی‌توانیم میزبان گردشگران در شهر تاریخی یزد باشیم.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی پویش #یزد_را_مجازی_ببینید جاذبه‌های گردشگری یزد را به‌صورت مجازی معرفی خواهیم کرد، ادامه داد: به‌منظور گسترش گردشگری مجازی در این ایام، فیلم‌هایی از جاذبه‌های گردشگری یزد و شهرستان‌ها آماده‌شده و در فضای مجازی قابل‌دسترسی است و با توجه به لغو سفرهای نوروزی، مردم می‌توانند جاذبه‌های گردشگری یزد را در فضای مجازی دنبال کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد عنوان کرد: در تلاش هستیم برنامه‌های نوروزی استان را به زمانی بعد از وضع موجود و شرایط کرونایی و به تابستان انتقال دهیم و  با برگزاری تمام برنامه‌های در تابستان، تابستان متفاوتی را  برای همه کسانی که قصد سفر به یزد دارند رقم بزنیم.

فاطمی با بیان اینکه  امکان مشاهده اماکن تاریخی یزد به صورت تصاویر ۳۶۰ درجه‌ای در نقشه گوگل نیز محیا شده و قابل مشاهده است، افزود: در شرایط فعلی از همشهریان و هموطنان می‌خواهیم در منازل خود بمانند و یزد را به صورت مجازی ببیند و از همه فعالان گردشگری و مردم استان نیز می‌خواهیم به این حرکت بپیوندند و جاذبه های گردشگری را به صورت مجازی برای همه مردم ایران معرفی کنند.

وی تأکید کرد: پویش «یزدرا مجازی ببینید» به معنای این است که استان یزد در حال حاضر نمی‌تواند پذیرای مهمانان باشد و از طریق فضای مجازی قصد داریم استان یزد را معرفی کنیم تا علاقمندان و افرادی که می‌خواهند بعد از این شرایط به یزد سفر داشته باشند اطلاعات خود را کامل کنند و برای سفری که در آینده به یزد دارند از هم اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.