ID : 37258935
امام جمعه اردکان در گفتگو با یزدرسا:

مردم مطالبات‌شان را از مجاری قانونی دنبال می‌کنند/ اغتشاش و ایجاد ناامنی کار مردم نیست


امام جمعه اردکان بیان کرد: نکته قابل توجه این است که مردم مطالبات‌شان را همیشه از مجاری قانونی دنبال می‌کنند و یقینا مردم معمولی هیچ‌گاه با آسیب زدن به اموال عمومی و ضربه زدن به امنیت اجتماعی، اهداف‌شان را پیگیری نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه در اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین بدسلیقگی صورت گرفت، اظهار داشت: در این شرایط اقتصادی و حتی در زمانی که چند ماه مانده به انتخابات زمان مناسبی برای اجرای این طرح نبود.

وی افزود: کارشناسان اقتصادی قیمت بنزین در کشور ما را پایین‌تر از بسیاری از کشورها می‌دانند و معتقدند باید اصلاح شود؛ البته این را هم باید در نظر داشت که نمی‌شود دستمزد مردم را با ریال محاسبه کرد و قیمت بنزین را با دلار مقایسه کرد.

اعتراض مردم بخاطر وعده‌هایی است که عملی نشد

امام جمعه اردکان با بیان اینکه اعتماد مردم از دولت سلب شده است، تأکید کرد: مطالبات و اعتراضات مردم فقط ناظر به بحث سهمیه‌بندی بنزین نیست بلکه این ناشی از عملکرد و ناکارآمدی‌های اقتصادی دولت به ویژه در سال‌های اخیر و در واقع ناشی از وعده‌هایی است که به مردم داده شد اما عملی نشد.

شاکر تصریح کرد: حال که سران قوا چنین تصمیمی گرفته‌اند باید تلاش کنند تا می‌شود از آسیب‌ها و مشکلات این کار کم کنند و اجازه ندهند این اقدام بیش از این بر روی مردم فشار وارد کند؛ مردم و مسئولین هم باید از این اقدام حمایت کنند و تلاش کنند تا این تصمیم با کمترین مشکل اجرا شود.

وی عنوان کرد: مسئولین باید دقت داشته باشند تا این طرح به گونه‌ای اجرا شود که فشارها روی مردم کمتر شود و حتی اگر لازم است باید در اجرای طرح اصلاحاتی صورت گیرد و مثلا اگر لازم است سهمیه 60 لیتر افزایش پیدا کند.

مردم مطالبات‌شان را از مجاری قانونی دنبال می‌کنند

امام جمعه اردکان بیان کرد: نکته قابل توجه این است که مردم مطالبات‌شان را همیشه از مجاری قانونی دنبال می‌کنند و یقینا مردم معمولی هیچ‌گاه با آسیب زدن به اموال عمومی و ضربه زدن به امنیت اجتماعی، اهداف‌شان را پیگیری نمی‌کنند.

شاکر با اشاره به تلاش‌های گسترده دشمنان قسم خورده مردم ایران برای تشویق عده‌ای جهت ایجاد ناامنی در کشور یادآور شد: ما شاهد بودیم که دشمنان تابلودار مردم ایران تلاش کردند تا کسانی را برای ایجاد ناامنی و آشوب تشویق کنند اما یقینا مردم با آن‌ها همراهی نکردند و نخواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه تردیدی نیست که ضربه زدن به امنیت جامعه کار مردم معمولی نیست، اظهار داشت: مردم ضمن اینکه مطلباتی دارند و مطالبات‌شان هم بحق و بجا است اما کار آن‌ها ایجاد ناامنی نیست و مسیرشان از اشرار جدا است.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.