ID : 39522456
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان یزد:

مردم یزد رعایت کنند، خاموشی برق نخواهیم داشت/ توزیع برق خسارت لوازم‌خانگی را پرداخت می‌کند


فراتی با بیان اینکه مردم یزد رعایت کنند، خاموشی برق نخواهیم داشت، گفت: شرکت توزیع برق خسارت وارده به لوازم‌خانگی را پرداخت می‌کند.

به گزارش یزدرسا، سال 1400 در کنار گرمای بسیار شدیدی در فصل تابستان، قطع یک یا دوساعته در بسیاری از مناطق کشور مردم را دچار سردرگمی و باعث ایجاد چالش‌های زیادی شد.

مسئولان کشور دلایل مختلفی اعم از فعالیت دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال و استفاده بیش‌ازحد مشترکین خانگی و صنعتی از شبکه برق کشور را علت‌های قطعی برق بیان کرد.

در این میان با همراهی نسبتاً مناسب مردم و بخش صنعتی، برای مدت تقریباً یک ماه این قطع برق به‌صورت چشمگیر کاهش یافت ولی بازهم در چند روز اخیر این مسئله بروز پیدا کرد و در برخی از مناطق یزد، حتی دو بار در روز برق یک منطقه قطع شد.

مردم یزد رعایت کنند، خاموشی برق نخواهیم داشت

محمد فراتی معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در پاسخ به این سؤال که چه زمانی خاموشی‌ها به پایان خواهد رسید، گفت: با توجه به اینکه سهمیه‌بندی‌ها به شرکت‌های توزیع استان‌ها اختصاص داده‌شده، اگر مردم در مصرف برق خانگی صرفه‌جویی و آن را مراعات کنند دیگر مشمول خاموشی‌های برق نخواهیم بود.

وی اضافه کرد: رعایت نکردن سقف مصرف در روز‌های شنبه و یکشنبه سبب شد تا خاموشی‌هایی را در این روز‌ها داشته باشیم ولی از روز گذشته با صحبت‌هایی که با مشترکین به‌ویژه صنایع صورت گرفت، خاموشی‌ها رخ نداد.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان تصریح کرد: امیدواریم با توجه به افزایش سه‌درجه‌ای دما در روز‌های پایانی هفته، سهمیه از سوی مشترکین رعایت شود تا مشمول خاموشی نشویم.

شرکت توزیع برق خسارت وارده به لوازم‌خانگی را پرداخت می‌کند

وی درباره خسارت‌های واردشده به برخی لوازم‌خانگی به دلیل قطع برق گفت: مشترکین خانگی و تجاری تحت پوشش بیمه جبران خسارت هستند و اگر خسارت ناشی از نوسان برق باشد، حتماً خسارت از سوی شرکت توزیع بر اساس مصوبه شرکت توانیر پرداخت می‌شود.

فراتی افزود: مردم با مراجعه به سایت اپلیکیشن برق من یا ادارات برق مربوطه، مدارک لازم را ارائه کرده و در اسرع وقت رسیدگی و پرداخت خسارت انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.