ID : 6949321

مردی که تمام مغازه‌های یزد را تعطیل کرد +سند


كلیه دكاكین و مغازه ها به استثنا مغازه های نانوایی، قصابی، میوه فروشی و تعدادی از داروخانه ها در شهر یزد تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

به گزارش یزد رسا به نقل از مشرق، اسناد زبان گویای تاریخ هستند. با مطالعه آنها و بدون واسطه می‌توان نمای جامع و کامل از شخصیت‌ها، وقایع و... پیدا کرد. مانند نمونه ذیل که پیرامون یکی از شخصیت‌های انقلاب اسلامی است.

حوادث و وقایع و وضعیت شهر یزد

1. مقارن ساعت3 روز 22/ 9/ 57 عده ای از قشریون مذهبی و عناصر اخلالگر با اتومبیل و موتورسیكلت در برخی از خیابان های شهر یزد حركت كرده و با بلندگو اعلام نموده اند آب شهر مسموم شده از آن استفاده نكنید.

به دنبال تحقیقات فوق حدود یكصد نفر از افراد مذكور، در مقابل بیمارستان پهلوی شهر یزد اجتماع كرده و ضمن تظاهراتی اخلالگرانه عنوان نموده اند، در اثر آشامیدن آب مسموم شده اند.

اجتماع كنندگان با دخالت مامورین انتظامی و شلیك چند تیر هوایی به تدریج متفرق و تعدادی از آنها نیز در رابطه با تحریكات مذكور به عنوان عوامل محرك دستگیر گردیده اند.

2. در روز مذكور به دستور شیخ محمد صدوقی ( یكی از روحانیون سرشناس و قشری طرفدار خمینی در یزد ) كلیه دكاكین و مغازه ها به استثنا مغازه های نانوایی، قصابی، میوه فروشی و تعدادی از داروخانه ها در شهر یزد تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

شیخ محمد صدوقی در توجیه این اقدام خود عنوان كرده:

ساعت 18 روز 21/ 9/ 57 عده ای از مامورین ژاندارمری كسبه را وادار كرده تا عكس های خمینی را از مغازه های خود برداشته و آنها را پاره نمایند.

به دنبال اقدام شیخ محمد صدوقی در روز 22/ 9/ 57 شورای تامین استان تشكیل و تصمیم گرفته شد به روحانی نامبرده اطمینان داده شود مامورین دیگر در مورد مغازه هایی كه عكس خمینی را در پشت شیشه و ویترین های خود نصب نموده اند اقدامی نكنند، تا موجبات گشایش مغازه ها در یزد فراهم گردد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.