ID : 9117615
مدیرکل آمارواطلاعات استانداری یزد:

مرکز آمار امانت دار اطلاعات شخصی خانواده ها / سرشماری کشاورزی در یزد با موفقیت در حال اجراست


مدیرکل آمارواطلاعات استانداری یزد با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی و اعتماد سازی در جامعه گفت: مرکز آمار تا کنون اطلاعات شخصی خانواده ها را در اختیار کسی قرار نداده و تنها برای آمارو برنامه ریزی صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگاریزدرسا؛ پیش از ظهرامروز( دوشنبه) مدیرکل آمارواطلاعات استانداری یزد در سی امین روزاز آغاز سرشماری عمومی کشاورزی طی نشست خبری اظهار داشت: نخستین کسانی که از جمع آوری آمار مربوطه نفع میبرند خود بهره برداران بخش کشاورزی هستند.

فخر الدینی با بیان اینکه امروز جمع آوری اطلاعات توسط مامورین آماری با دقت و سهولت بیشتری صورت می گیرد گفت: در گذشته خطاهای انسانی  منجر به فرسایش نیروهای بیشماری در بازساری اطلاعات می شد و همچنین بازه زمانی طولانی دراستخراج اطلاعات،هزینه های بالایی را در برداشت.

وی با اشاره به اینکه امروزه مامورین آمارگیر با تبلت به خانواده ها مراجعه می کنند افزود: این ابزار اطلاعات به سرعت پردازش می کند و با هشدارهایی نیز خطا های انسانی را  در پروسه  سرشماری کاهش می دهد که در این صورت نیاز به بازبینی نخواهد بود.

فخرالدینی با اشاره به تحول بسیار بزرگ در امر سرشماری و جمع آوری اطلاعات در کشور گفت: هم اکنون در سرشماری عمومی کشاورزی 5600 نیرو همزمان اطلاعات جمع آوری می کنند و به سرور مرکزی ارسال می کنند.

وی در ادامه  به سطح دانش و نیزو های کارمد ومتخصص در مرکز آمارگیری اشاره کرد و گفت:  در رده های ستاد سرشماری کشاورزی  استان  با توجه به وسعت پراکندگی و شهرستان ها نیز مامورین و کارشناسان و رابطان و دیگر مسئولین فعال هستند.

مدیرکل آمارواطلاعات استانداری یزد به اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در 10 شهرستان استان اشاره کرد و گفت: فرمانداران، روسای جهاد کشاورزی، معاونان فنی آموزشی، کارشناسان فنی و 104 مامور کار برگزاری این سرشماری را عهده دار هستند.

وی در این رابطه افزود: 220 نفر عوامل اجرایی در استان به امر سرشماری مشغول هستند که تقریباً به ازایی یک نفر مامور آمارگیری یک نفر هم پشتیبانی را حمایت می کند.

این مقام مسئول بیان کرد: برخی خانوارهای بهره بردار برای ارائه آمار، ملاحظاتی دارند و بر اساس تجزیه و تحلیل های خود آمار ارائه می دهند.

وی با اشاره به ضرورت اولویت فرهنگ سازی و اعتماد سازی در جامعه  گفت: مرکز آمار تا کنون اطلاعات شخصی خانواده ها را در اختیار کسی قرار نداده است  و اینگونه اطلاعات فقط برای آمارو برنامه ریزی صورت می گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: مامورین به دنبال کنکاش و پاسخ صحیح خانواده نخواهد بود و مکلفند با امانت داری هرچیز که پاسخگو بگوید انجام دهند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.