ID : 33658721

مسافرت عید و مناطق‌ زلزله‌زده کرمانشاه


یکی از زیبایی‌هایی که در این مدت و در جریان زلزله کرمانشاه شاهد آن بودیم، حمایت‌ها و همدلی‌های مردم با هم‌وطنان زلزله‌زده بود که صحنه‌هایی را خلق کرد که فقط مختص ایران است.

به گزارش یزد رسا، بیش از 100 روز از وقوع زلزله در سرپل ذهاب کرمانشاه می‌گذرد و طی این مدت هم‌وطنان زلزله‌زده سختی‌های زیادی را متحمل شده‌اند. علاوه بر اینکه تعدادی از هم‌وطنانمان در زلزله مذکور جان خود را از دست دادند و به تبع آن بازماندگان آن‌ها عزدار درگذشتگان شدند، از نظر شرایطی هم که در مناطق زلزله‌زده به وجود آمد، مردم با مشکلات جدی مواجه شدند.

با این وجود برخی از نهادهای و دستگاه‌های کشور خیلی زود به کمک مردم زلزله‌زده شتافتند و برای رفع مشکلات مردم به طور شبانه‌روز تلاش کردند. به طوری که اخبار میدانی از کرمانشاه حکایت گر این است که این روزها همچنان کسانی در کرمانشاه حضور دارند که از همان ابتدا تا کنون در کنار مردم زلزله‌زده بودند و حتی حاضر نشده اند یک روز هم آن‌ها را تنها بگذارند.

هرچند کم‌کاری و بی‌توجهی برخی از نهادها و مسئولان دولت دوازدهم نسبت به هم‌وطنان زلزله زده موجب نارضایتی آن‌ها و البته ایجاد مشکلاتی برای مردم شده؛ اما در عین حال نمی‌توان اقدامات موثر و خدماتی را هم که در آنجا صورت گرفته است را نادیده گرفت. البته کم‌کاری دولتی‌ها به مثابه نمکی است بر زخم مردم زلزله‌زده که متأسفانه شاهد آن بوده‌ایم.

یکی از زیبایی‌هایی که در این مدت و در جریان زلزله کرمانشاه شاهد آن بودیم، حمایت‌ها و همدلی‌های مردم با هم‌وطنان زلزله‌زده بود که صحنه‌هایی را خلق کرد که فقط مختص ایران است و به جرأت می‌توان ادعا کرد که این همه همدلی و انسان دوستی با این شدت در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. البته که دشمنان مردم ایران و کسانی که حتی از درد مردم هم بهره‌برداری سیاسی می‌کنند، نمی‌خواهند این روحیه انسان دوستی ایرانیان را برجسته کنند و تلاش آن‌ها این است تا فقط کم و کاستی‌ها را چند برابر جلوه دهند، اما واقعیت همان بود که مردم به نمایش گذاشتند.

به نظر می‌رسد یکی از اقداماتی که مردم می‌توانند در راستای همدلی و همبستگی‌هایشان با مردم زلزله‌زده غرب کشور انجام دهند، سفر به کرمانشاه در ایام عید و حضور در کنار مردم این منطقه است. سفری که با توجه به آب و هوا و جغرافیای کرمانشاه می‌تواند خاطره خوبی برای مسافران رقم بزند و از سوی دیگر حضور آن‌ها در کنار هم‌وطنان زلزله‌زده هم از نظر معنوی و روحی و هم از نظر مادی می‌تواند مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.