ID : 3718315
باهنر در نشست تبیین نسبت اعتدال با اصولگرایی:

مستند من روحانی هستم از لحاظ مستندات دقیق بود


نایب رئیس مجلس با بیان اینکه این مستند با هدفی روشن و به منظور تعریف چهره دیگری از آقای روحانی تهیه شده بود، گفت: این اقدام به مذاق روحانی و دولتمردان خوش نیامده است

به گزارش یزدرسا ،مهمترین محورهای سخنان محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس در نشست "تبیین نسبت اعتدال با اصولگرایی" که عصر دیروز پنجشنبه در سالن کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان بدین شرح است:

-رئیس جمهور  پس از پیروزی در انتخابات یک تیم پژوهشی را مسئول تبیین وتعریف مفهوم اعتدال کردند. ما منتظر هستیم تا کسانی که واژه اعتدال را مطرح کرده اند با دقت و به درستی این واژه را تببین کنند؛ اگر این واژه به درستی تبیین نشود این باعث انحراف این شعار و در نتیجه آسیب به دولت دکتر روحانی می شود.
-اعتدال برای دولت یازدهم تنها یک شعار نبود که وجهه  تبلیغاتی و انتخاباتی داشته باشد بلکه مدیریت دکتر روحانی چیزی جز اعتدال و میانه روی نبوده و نیست.
- اگر این واژه خودسرانه یا نادرست تبیین شود برای دولت و هواداران آن گرفتاری ایجاد می کند؛ کما اینکه در دوره اصلاحات واژگانی مثل اصلاح طلبی و جامعه مدنی مطرح شدند ولی هیچ وقت مفهوم دقیقی از این واژگان از طرف دولت ارائه نشد وهمین باعث شد که از جامعه مدنی مفهومی مانند مدینه النبی تا جامعه لائیک ضددین برداشت شود و هرکس برای نیل به  مقاصد خود از این واژه بهره برداری  کرد.
- از سالهای  76 تا 92 ما شاهد نوعی رفتار افراطی و تندوری در مدیریت دولت اصلاح طلبان و اصولگرایان  بودیم و در بین نامزدهای انتخاباتی یازدهم ریاست جمهوری تنها دکتر روحانی به عنوان یک چهره معتدل و  با این شعار وارد انتخابات شد و مردم که به دنبال میانه روی بودند به دکتر روحانی رای دادند.
- تفکر تندرو رادیکالیسم در هر دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب وجود دارد و وجود افراط در تفکر یک واقعیت در جامعه ما است. این نوع تفکر افراطی و تند را نمی توان دفن یا ریشه کن کرد ولی اعتقاد من این است که نباید مدیران اصلی نظام افرادی تندرو و افراطی باشند.
- بنده بیش از 16 سال است که دکتر روحانی را می شناسم و با ایشان در مجلس شورای اسلامی همکاری داشتم . ایشان یکی از چهره های انقلابی است که از همان ابتدای فعالیت خود اعتدال و خردورزی را سرلوحه کار خود قرار داده است.
- همه سنت های الهی بر پایه اعتدال ی ریزی شده است و اعتدال، تندروی و یا کندروی نیست بلکه حرکت در مسیر صحیح است. لازمه اعتدال در مسائل جاری کشور این است که نه وادادگی و خودباختگی در برابر استکبار داشته باشیم و نه اینکه در هر زمینه ای دلواپسی داشته باشیم.
- برخی از شکست پروند هسته ای خوشحال می شوند.
-مستند "من روحانی هستم"  هر چند انتقاداتی به آنوارد است اما از حیث منابع و مستندات دقیق بود. این مستند با هدف روشن وجهت دار و به منظور تعریف چهره دیگری از روحانی تهیه شده بود. تعریف چهره جدید به مذاق روحانی و دولتمردان خوش نیامده است.

نسیم




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.