ID : 27186230
گزارشی از خواسته جمعی از مردم بافق :

مسئولان تصویر «آیت الله شیخ محمد تقی بافقی» را در ورودی بافق نصب کنند/بافق،با نام امامزاده عبدالله شناخته می شود


جمعی از مردم بافق از مسئولان شهرستان خواستند تا تصاویر مشاهیر شهرستان بافق را در ورودی شهر نصب کنند.

به گزارش یزد رسا به نقل از بافق خبر؛ بافق شهری در 110 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.شهری که وجود ده ها دانشمند دینی و بزرگان خوشنویسی، به همراه منابع خدادادی فراوان، آن را  از دیگر شهرها  در استان یزد متمایز کرده است.

آیت الله شیخ محمد تقی بافقی، آیت ا... العظمی حسین بافقی، آیت ا... حسن بافقی حائری یزدی، زین العابدین بافقی ملا حسین، رضی الدین محمد بافقی و مولانا زین العابدین بافقی و دیگر بزرگان این شهر هستند که مایه آبرو و اعتبار این شهر شده اند.

مردم و مسئولین همیشه تلاش می کنند تا با زنده نگه داشتن یاد و خاطره بزرگان شهر خود به اصل خود بازگشته و اعتبار خود را از این طریق فزونی دهند.

در کنار مشاهیر بافق، منابع طبیعی و محیط زیست این شهرستان نیز حائز اهمیت بوده و  باید برای حفظ آن اقدام مناسبی صورت گیرد تا آن هم از گزند سیاست و چشم طمع همسایگان در امان باشد.

اما عده ای برای معرفی شهرستان بافق،  آنقدر آن را را به عنوان مرکز یوز آسیایی بزرگنمایی کرده اند که انگار بافق قبلا  مولفه ای برای معرفی نداشته ؛ در حالی که این شهر مرکز فرهنگی امامزاده عبدالله و مشاهیر علمی و ادبی دارد و نصب تمثال آنچنانی یوز آسیایی در ورودی شهر و نصب بی رمق تصویر دیگری از مشاهیر بافق بر این هدف گذاری صحه می گذارد.

بافق خبر با تهیه این تصاویر بین مردم رفت تا نظر آنان را برای پاسداشت بزرگان دینی شهربافق از طریق مسئولین بررسی کند.

 

رضا حاج آخوندی به عنوان یک شهروند بافقی گفت: به نظر من تابلوی ورودی بافق اگر تصویری از آیت الله شیخ محمد تقی بافقی که افتخاری برای بافق است باشد خیلی بهتر است چون نماد هر شهری را باید در ورودی آن نصب کرد.

 

 

جلیل امین نیز یکی دیگر از پیشکسوتان بافقی نیز اظهار داشت: اگر بخواهم شهر بافق را معرفی کنم، به عنوان شهر وحشی بافقی، شیخ محمد تقی بافقی و امام زاده عبدالله(ع) نام خواهم برد.

 

 

حاج مهدی کارگران، معمار بناهای قدیمی بافق نیز گفت: همگان  بافق را به عنوان شهر معدنی می شناسند ؛ ولی من بافق را به عنوان شهری که دارای مفاخر زیادی است معرفی می کنم.

 

 

حسین  فتوحی گفت: بافق را به عنوان شهری که مفاخری چون وحشی بافقی و شیخ محمد تقی و آیت الله میرغنی زاده دارد معرفی می کنم ، بعد از آن آثار باستانی این شهر را معرفی می کنم.

 

 

حسین تفکری از تصویر ورودی بافق گلایه کرد و بیان داشت: به نظر عکس یوزپلنگ آسیایی را که در ورودی بافق نصب کردند در شأن و منزلت مردم شهید پرور و انقلابی بافق نیست و باید بافق را به عنوان شهرعالمان وعارفان و شهر دارالشجاعه وقصبه طیبه معرفی کنند.

 

 

ابوالفضل عسکری که مغازه عطاری دارد نیز گفت: به نظر من، شهر بافق را به عنوان شهری که امام زاده عبدالله دارد می شناسند چون شخصیتی بوده که به برکت آن خیلی از بلایا از بافق دور شده است و پیشنهاد من به مسئولین این است که از تصویر امامزاده عبدالله و وحشی بافقی در ورودی شهر استفاده کنند.

 

 

محمود دهقانزاده معروف از بازنشستگان فرهنگی بافق نیز بیان داشت: به نظر من بهترین کار این است که تابلوی ورودی شهر تصویری از وحشی بافقی به همراه  بیت شعری از این شاعر طراحی و نصب  شود.

 

انتهای پیام/ع.ع

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.