ID : 39196247
آرامش بعد از طوفان رئیس اتحادیه شیرینی فروشان یزد؛

مسئولین در حال تلاش و کوشش هستند/ قیمت زولبیا وبامیه در یزد 90 درصد گرانتر از سال گذشته تعیین شد


رئیس اتحادیه قنادان وشیرینی سازان استان یزد گفت:قیمت برخی از مواد اولیه زولبیا و بامیه از رمضان سال گذشته تاکنون بیش از 200درصد افزایش داشته است.

سید علیرضا آسایش در گفتگو با یزدرسا، ضمن بیان اینکه قیمت زولبیا وبامیه درجه یک برای ماه رمضان امسال در استان یزد39هزار و500تومان  مصوب شده است اظهار داشت: زولبیا وبامیه استان یزد به علت استفاده از مواد اولیه با کیفیت تر از زولبیا و بامیه تهران می باشد اما علیرغم این کیفیت بالا قیمت آن حدود 9هزارتومان ارزان تر از قیمت زولبیا وبامیه تهران می باشد.

وی ادامه داد: قیمت زولبیا وبامیه مرغوب نیز برای شیرینی فروشی های سطح استان یزد کیلیویی30هزارتومان مصوب شده است.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی سازان استان یزد در مورد علت افزایش 90 درصدی قیمت زولبیا وبامیه در یزد نسبت به سال گذشته نیز تصریح کرد: قیمت برخی از مواد اولیه مانند روغن، تخم مرغ،شکر، نشاسته  از 70 تا 200 درصد از سال گذشته تاکنون افزایش داشته و علت این افزایش 90 درصدی نیز همین افزایش قیمت شدید بوده است.

آسایش در ادامه با بیان اینکه مشکل روغن شیرینی سازان تاحد بسیار زیادی مرتفع شده ابراز داشت: مسئولین استانی در زمینه تامین روغن شیرینی سازان نهایت تلاش خود را به عمل آورده و از شش نوع روغن مورد نیاز شیرینی سازان، 5 نوع آن تامین و تنها روغن کره ای هنوز مشکل آن تا حدودی پابرجاست.

وی  ادامه داد: مسئولین در زمینه تامین مابقی مواد اولیه به قیمت مصوب برای مغازه های شیرینی سازی یزدی نهایت همکاری را داشته و در حال حاضر مشکل خاصی در زمینه تامین مواد اولیه وجود ندارد.

رئیس اتحادیه قنادان وشیرینی سازان استان یزد در پایان اظهار داشت: شیرینی های یزدی دارای شهرت جهانی بوده وبه همین علت شیرینی های یزدی به اکثر نقاط کشور صادر می شود و اگر قرار بود به علت عدم تامین مواد اولیه ، کیفیت و شهرت شیرینی یزدی به خطر بیفتد شاید سالها لازم بود تا بتوان این ذهنیت منفی را پاک کرد اما خوشبختانه با تامین مواد اولیه با کیفیت با نرخ دولتی شیرینی های یزدی همچنان کام تمام مردم ایران را شیرین میکنند.

گفتنی است : مدتی قبل رئیس اتحادیه قنادان وشیرینی سازان یزدی در گفتگو با یزد رسا از تعطیلی 50درصد شیرینی فروشهای یزدی خبرداده بود و از عدم تامین روغن شیرینی فروشی ها به شدت از مسئولین گلایه کرده بود که طبق شنیده های خبرنگار یزدرسا، رئیس اتحادیه شیرینی سازان یزدی بعد از انجام این مصاحبه با انتقاد شدید مسئولین مربوطه استانی مواجه شده است.

 

انتهای پیام/



summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 3.0 stars out of 5.