ID : 1015935
امام جمعه هرات ؛

مسئولین مشکل شلوغی نانوائی ها را بررسی کنند/کمبودروحانی درخاتم/نیروی انتظامی؛مهمترین نظارت کننده اجتماعی


امام جمعه هرات در خطبه های این هفته نماز ضمن تبریک پیشاپیش هفته نیروی انتظامی ، نیروی انتظامی را مهمترین نظارت کننده اجتماعی دانست و افزود : نیروی انتظامی باید وظایفی که به آنها متحول شده است را درست انجام دهند و حفظ نظم و امنیت کامل را در همه نقاط ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار یزد رسا از خاتم، " حجت الاسلام محمد رضایی" امام جمعه هرات در خطبه های این هفته نماز اشاره ای به مناسبت های هفته گذشته و جاری کرد و خاطر نشان کرد: هفته دفاع مقدس شرف و اعتبار کشور ایران بر گلگون کفنان عرصه دفاع مقدس است.

امام جمعه هرات اشاره ای نیز به سفر هیات دولت به نیویورک کرد و گفت: این سفر اولین کلید و شروع مسئله است و اصل بحث این است که باید مقابل دشمن ایستاد و نباید مقابل دشمن عقب نشینی کرد زیرا یک قدم عقب نشینی در مقابل دشمن باعث ۱۰ قدم جلو آمدن آن ها می شود.

رضایی در ادامه نیز ضمن تبریک پیشاپیش هفته نیروی انتظامی، نیروی انتظامی  را مهمترین نظارت اجتماعی دانست و افزود : نیروی انتظامی باید وظایفی که به آنها متحول شده است را درست انجام دهند و حفظ نظم و امنیت کامل را در همه نقاط ایجاد کنند.

وی اشاره ای نیز  به قاچاق کالا و مواد مخدر در شهرستان کرد و گفت: نیروی انتظامی باید بحث قاچاق کالا و مواد مخدر را  که بحث مهمی در شهرستان است مورد بررسی و پیگیری قرار دهند.

خطیب جمعه هرات مشکل شلوغی نانوائی ها در شهرستان را عنوان کرد و از مسئولین خواست تا  مشکل شلوغی نانوائی ها را که باعث نارضایتی مردم شهرستان به خصوص سالمندان شده است  بررسی و برطرف کنند.

رضایی اشاره ای به جشن عاطفه ها کرد و گفت: مسئول جشن عاطفه ها کمیته امداد امام خمینی (ره) می باشد و مردم نباید نسبت به صندوق های جشن عاطفه ها بی توجه باشند و باید همه دست در دست هم قرار دهند و برای دانش آموزان بی بضاعت کمک کنند.

وی در ادامه سخنان خود موضوع کمبود روحانی در شهرستان را عنوان کرد و اظهار داشت: سازمان تبلیغات شهرستان خاتم باید این موضوع را بررسی کند و باید برای مساجد یک فکر اساسی داشته باشند زیرا بیشتر مساجد شهرستان از جمله دهستان چاهک  از داشتن روحانی بهرمند نمی باشند.

حجت الاسلام رضایی اشاره ای نیز به هفته جهانی سالمندان کرد و گفت: به سالمندان کمک کنید تا خداوند به شما عنایت خاصی داشته باشد.

 وی  اظهار داشت:  پدر و مادری که ۶۰ سال ، ۷۰ سال زحمت کشیدند اگرآنها را به خانه سالمندان می برید حتما هفته ای یک مرتبه به آنها سر بزنید اگر کاری نمی توانید  برای آنها انجام دهید همین که سرکشی از آنها داشته باشید باعث خوشحالی آنها می شود.

امام جمعه هرات بحث اوصاف متقین را نیز مطرح کرد و افزود: علامت تقوا فقط نماز خواندن و روزه گرفتن نیست علامت تقوا علاوه بر نماز و روزه ، خوش اخلاقی و  برخورد خوب با مردم نیز می باشد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.