ID : 3348122
گلايه هاي ساكنان مسکن مهر ؛

مشکلات مسکن مهرخاتم،گریبان گیرساکنانش شد


بی خانه های دیروز و دارندگان خانه های مسکن مهر امروز، گفته هایی دارند که در گفتگو با طنین خاتم مطرح کردند .

به گزارش یزدرسا، گاهی انسانها به ناچار سختی ها را به امید یافتن آسانی ها می پذیرند و هنگامی که اندکی به خواسته های خود دست یافتند، آسانی و آسایش بیشتری می خواهند.

به گزارش طنین خاتم، داستان پروژه "مسکن مهر" را هم می توان در همین قالب دید، پروژه ای که هدف آن رساندن قشر کم درآمد به آشیانه است و بعدها که ˈمسکن گزینیˈ برای بی خانه ها محقق می شود؛ آنان به امید آسایش بیشتر می مانند…

تهیه مسکن همواره به عنوان یکی از نیازهای اساسی در جامعه مطرح بوده، از این رو در دولت احمدی نژاد برای پاسخگویی به این نیاز طرح مسکن مهر اجرایی شد که براساس آن، دولت متعهد شد سالانه یک و نیم میلیون واحد مسکونی در کشور بسازد.

این طرح از سال ۱۳۸۶ در شهرستان خاتم کلیک خورد و از سال ۱۳۸۹ با سه سال تاخیر شروع به کار کرد .

فاز اول این طرح ۴۳ واحد بود که همگی تحویل صاحبان داده شده است و فاز دوم ۳۷ واحد تکمیل و حدود ۶۰درصد از فاز دوم اجرایی شده است .

بی خانه های دیروز و دارندگان خانه های مسکن مهر امروز، گفته هایی دارند

عده ای از افرادی که در قالب طرح مسکن مهر در شهرستان خاتم خانه دار شده اند، می گویند: به دلیل این که این طرح ها درمناطقی دور از شهرها اجرا شده و از امکانات زیرساختی شهری و نیازهای اولیه زندگی برخوردار نیستند، زندگی در آنها با سختی همراه است.

برخی از آنان نیز معتقدند:به علت مشکلات در طراحی و ساخت این خانه ها و کمبودهای زیرساختی و نیازهای اولیه زندگی، سکونت در آنها سخت است.

مسکن مهر شهرستان خاتم با مشکلات زیادی روبه رو است

یکی از ساکنان فاز اول گفت: نبود امکانات رفاهی مانند فضای سبز، پارک محله ای، وسایل بازی برای کودکان و آسفالت معابر  ازجمله دیگر مشکلات مسکن مهر شهرستان خاتم است.

دوربودن ازبازار ومغازه برای تامین ارزاق عمومی وروزمره، دوری از شهر، نبود وسیله حمل ونقل از دیگر مشکلات ساکنان مسکن مهر خاتم است.

یکی دیگر از ساکنان  گفت: چیزی که در بین فازهای این طرح مشترک بود ساخت و سازهای غیر اصولی از قبیل لوله کشی غیر استاندار ترک خوردگی دیوارها ساختن دیوراهای کج و نداشتن کانال کولر که فقط دریچه های آن نصب شده است .

یکی دیگر از سکنان به خبرنگار ما گفت : اهالی شهرک از دولت نهم و دهم تشکر می کنند  که باعث شده است با پول اندک خانه دار شوند اما مردم از اجرای این فازها توسط زیر مجموعه ها ناراضی هستند .

احسان نیا گفت :  هیچ ناظری و بازرسی براجرای کار پیمانکار نظارت نکرده است و از هر نفریک میلیون گرفته شده تا کوچه ها را آسفالت کنند اما بعد از ۷ سال خبری از آسفالت نیست .

پیرامون این موضوع با شهردار گفتگویی انجام شد که شهردار این موضوع را تایید کرد ولی گفت این پول به حساب شهرداری واریز نشده است و شرکت سازنده هیچ پولی در این زمینه به شهرداری برای آسفالت کوچه ها محول نکرده است .

یکی دیگر از ساکنان ، نقشه شهرک را نادرست دانست و گفت که با مساحت زیاد که این منطقه دارد فضای سبزی که برای آن در نظر گرفته اند کوچک است.

دیگری به خبرنگار ما گفت : قرار بود خانه را تکمیل و با کلید تحویل ما بدهند ولی بعد از چند سال از وقت مقرر از افتتاح، صاحبان خانه ،خودشان خانه های ناقص را تحویل گرفتند و بقیه کار را خودشان انجام دادند .

در پایان رئیس هیئت مدیره سابق شهرک مسکن مهرگفت :  اداره تعاون و بنیاد مسکن هیچ ناظری در شهرک بر اجرای کار پیمانکار قرار نداده و مقصر اصلی را اداره تعاون و بنیاد مسکن معرفی کرد .

 






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.