ID : 30813755
هماهنگی بین مسئولان یزد موج می زند!

مشکل بیکاری استان یزد حل شد!


رئیس صنعت معدن تجارت استان یزد در حالی از ایجاد 45 هزار شغل پایدار در استان یزد خبر داد که پیش از آن نصیری زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفته بود استان یزد 45 هزار بیکار دارد!

به گزارش خبرنگار یزد رسا، در سال های اخیر موج بیکاری و همچنین افزایش نرخ بیکاری به عنوان یکی از بزرگترین معضلات کشور بر کسی پوشیده نیست و با توجه به اینکه این معضل بر زندگی مردم تأثیر مستقیم دارد بر عهده دولت ها است تا جایی که قانون ایجاب می کند برای ایجاد اشتغال تلاش کنند.

بنا به گفته مسئولان استان یزد، در این استان با فعالیت بیش از ۳۴۰۰ واحد صنعتی و اشتغال بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر چهارمین استان توسعه یافته صنعتی است.

اما علیرغم اینکه استان یزد همیشه به عنوان یک شهر صنعتی شناخته می شود بنا بر اماری که خود دولتمردان بیکاری روند افزایشی دارد به طوریکه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد ظهر سه شنبه 31 مرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت فعال استان یزد ۳۷۰ هزار و ۳۹۰ نفر و جمعیت شاغل استان نیز ۳۲۵ هزار و ۵۷۷ نفر است و ۴۴ هزار و ۷۱۴ نفر بیکار هستند.

اما جالب تر اینکه در یازدهم شهریوز ماه سال جاری علیرغم آمار نصیری زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در خصوص بیکاری،  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد در نشست خبری که با حضور معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شد گفت: 45 هزار شغل پایدار در استان یزد ایجاد شده است!

خوب بعید نیست وقتی بیکاری به عنوان بزرگترین مشکل جامعه پیش روی مسئولان قرار می گیرد کمی! در ارائه آمار و ارقام اشتباه کنند اما مهم نیست، مهم ایجاد امید! در جامعه است که خدا را شکر در دولت یازدهم و ب برکت امارها این مقوله تا حد زیاذی ارتقا پیدا کرد.

رهبر معظم انقلاب چهارم شهریور ماه در جمع اعضای هیأت دولت دوازدهم فرمودند: آمارهای ارائه شده در بخش اقتصاد بر اساس مبانی علمی مطرح می‌شود، اما این آمارها به‌طور کامل و در همه‌جا، نشان دهنده وضع واقعی کشور و زندگی مردم نیست، بنابراین در این میان مشکلی وجود دارد که باید آن را شناخت و حل کرد.

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.