ID : 7363216
نماینده یزد و اشکذر:

مصوبه ناعادلانه کمیسیون شوراها قابل اجرا نیست/ بهترین راه، برگزاری استانی انتخابات


نماینده یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به اینکه مصوبه ناعادلانه کمیسیون شوراها قابل قبول نیست و قابلیت اجرا ندارد گفت: این مصوبه عقلانی نیست و بدیهی است مصوبه‌ای که منطق نداشته باشد، در صحن مجلس تصویب نخواهد شد.

به گزارش یزد رسا، نماینده یزد و اشکذر گفت: بهترین راه، برگزاری استانی انتخابات مجلس در استان یزد است.

جوکار افزود: با اجرای این طرح، تفاهم و همکاری نمایندگان بیشتر خواهد شد و مسائل کلان استان نظیر آب و... مورد پیگیری جمعی قرار خواهد گرفت و بی‌عدالتی‌ها از بین خواهد رفت.

محمد صالح جوکار با اشاره به مصوبه کمیسیون شوراهای مجلس برای تغییر حوزه‌های انتخابیه استان یزد گفت: مصوبه ناعادلانه کمیسیون قابل قبول نیست و قابلیت اجرا ندارد.

وی با بیان اینکه این مصوبه کار‌شناسی شده نیست و به دنبال اصلاح آن هستیم، تصریح کرد: این مصوبه عقلانی نیست و بدیهی است مصوبه‌ای که منطق نداشته باشد، در صحن مجلس تصویب نخواهد شد.

نماینده یزد گفت: با توجه به اختلافاتی که وجود دارد، اولویت ما این است که انتخابات مجلس را به صورت استانی در یزد برگزار کنیم.

جوکار بیان داشت: تحقق این طرح، نیاز به مصوبه‌ای خارج از مجلس ندارد و نظر مشورتی وزارت کشور و وزارت اطلاعات در این خصوص اخذ خواهد شد.

وی گفت: انتخابات مجالس آتی باید به گونه‌ای باشد که همه مردم استان یزد احساس کنند شرایط به سود آن‌ها است و کسی متضرر نشده است.

او با تاکید براینکه باید در این راستا منافع استانی دنبال شود، اظهار داشت: بهترین راه برگزاری استانی انتخابات مجلس است.

جوکار مزایای اجرای این طرح را نگاه متوازن به همه شهرستان‌ها فارغ از نگاه ویژه به شهرستانی خاص و رسیدگی بیشتر و بهتر به مسائل مردم عنوان کرد.

وی افزود: با اجرای این طرح، تفاهم و همکاری نمایندگان بیشتر خواهد شد و مسائل کلان استان نظیر آب و... مورد پیگیری جمعی قرار خواهد گرفت و بی‌عدالتی‌ها از بین خواهد رفت.

کفیل شهرستان‌های تفت و میبد گفت: اعضای شورای شهر میبد و سایر شهر‌ها در مجلس حضور یافته‌اند و نظرات خود را در خصوص تغییرات حوزه‌های انتخابیه ابراز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار یزد رسا، طبق مصوبه کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی، شهرستان های یزد-اشکذر و میبد 2نماینده، اردکان یک نماینده!! ، تفت-خاتم و ابرکوه یک نماینده و مهریز- بافق و بهاباد یک نماینده خواهند داشت.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.