ID : 40760461
نماینده مردم اردکان در مجلس:

مطالبات کارگران با تحقق آن فاصله زیادی دارد


نماینده اردکان در مجلس گفت: موضوع حقوق و دستمزد امسال توسط فراکسیون کارگری مورد توجه قرار گرفت و نمایندگان نیز پیگیری‌های لازم را انجام دادند اما مطالبات با تحقق آن فاصله معناداری داشته است.

محمد رضا دشتی اردکانی در گفتگو با پایگاه خبری یزدرسا، با اشاره به قانون کار گفت: قانون کار مصوب ۱۳۶۹ مجمع تشخیص مصلحت نظام که کلیه کارفرمایان، کارگران، کارگاه‌ها، موسسات تولیدی صنعتی خدماتی و کشاورزی مکلف به تبعیت از این قانون هستند مهم‌ترین قانونی است که تامین کننده حقوق قشر کارگر خواهد بود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افزود: این قانون می‌تواند تا حدودی تامین کننده حقوق کارگران باشد اما مسلما کافی نیست با توجه به پراکندگی شهرهای ایران و شرایط متفاوت هر شهر شایسته است بر مبنای بومی سازی بتوان عدالت بهتری را در نظام کارگری حاکم کرد که در این حوزه اتحادیه‌ها می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

وی تصریح کرد: همچنین تورم در کشور و منطبق نبودن درآمدها با این افزایش موضوع دیگری است که می‌تواند سازوکار مترقی‌تری برای این قانون متصور شد.

دشتی با اشاره به نقش فراکسیون کارگری مجلس در حمایت از کارگران گفت: مسلما این فراکسیون در مسیر درخواست کارگران گام برداشته است اما این که تا چه اندازه موفق بوده موضوعی است که قابل بررسی است.

وی ادامه داد: این موضوع در نظام حقوق و دستمزد سال جاری مشهود بود و با عنایت به گستردگی موضوع با اهمیت کارگر علاوه بر مورد توجه قرار گرفتن موضوع توسط فراکسیون، کلیه نمایندگان در این باره پیگیری‌های لازم را به عمل آوردند اما مطالبات با تحقق آن فاصله معناداری داشته است.

نماینده مردم اردکان اذعان کرد: امروز بعضا شاهد عقد قراردادهای ساعتی با کارگران هستیم که کاملا مخالف امنیت شغلی کارگر و موافق مطالبات کارفرما یا سرمایه‌دار است و علاج اساسی آن با اصلاح قانون کار می‌تواند موضوعات پیش رو را مد نظر قرار دهد.

دشتی با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان «مهار تورم رشد تولید»، اصلی‌ترین موضوعات جهت تحقق شعار سال را بحث اشتغال و منابع انسانی دانست و افزود: این موضوعات می‌تواند به رشد تولید کمک فراوانی کند و کارگران در این راستا نقش اساسی را ایفا می کنند.

وی اضافه کرد: همچنین کارگران نقش پر رنگی در بالا بردن بهره‌وری خواهند داشت که این مهم در صورت رفع نیازهای حداقلی کارگران تامین خواهد شد.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.