ID : 14634092
فرماندار ابرکوه:

مطالعه؛ مقدمه تحول و پیشرفت


فرماندار ابرکوه در جمع اعضای نهضت مطالعه شهرستان گفت:امروزه کتاب حرف اول را در زندگی فردی و اجتماعی اشخاص می زند، چرا که مقدمه هر گونه تحول و پیشرفت، دانش و آگاهی است که آن هم جز با مطالعه فراوان میسر نمی شود.

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابرکوه، صبح امروز اعضای انجمن کتابخانه ها و نهضت مطالعه شهرستان گرد هم آمدند تا ضمن بررسی مشکلات کتابخانه های عمومی، گامی موثر در راستای ترویج فرهنگ مطالعه بردارند.

سید نبی رسولی فرماندار شهرستان در ابتدای این نشست اظهار کرد: امروزه کتاب حرف اول را در زندگی فردی و اجتماعی اشخاص می زند، چرا که مقدمه هر گونه تحول و پیشرفت، دانش و آگاهی است که آن هم میسر نمی شود جز با مطالعه فراوان. لذا با وجود فرهنگ غنی و تمدن تاریخی شهرستان انتظار می رود که بیش از گذشته به ترویج فرهنگ مطالعه اهتمام داشته باشیم.

رسولی ضمن ابراز تأسف بخاطر کمرنگ شدن فرهنگ مطالعه، گفت: ارتباط آموزش و پرورش با نهاد کتابخانه ها باید مستحکم شود تا دانش آموزان از همان پایه های نخست تحصیلی با این فرهنگ خو گرفته و حتی فن و روش مطالعه را هم بیاموزند.

وی ایجاد فضاهای مناسب برای کتابخانه ها، تبلیغات گسترده در راستای ترویج فرهنگ کتاب، ایجاد ایستگاه های مطالعه در مکان های عمومی، برگزاری کلاس های آموزشی برای اقشار مختلف جامعه در جهت آشنایی با فن مطالعه و فواید آن را از جمله راهکارهایی دانست که می تواند نهضت مطالعه شهرستان را به سوی نیل به اهدافش سوق دهد.

در ادامه دکتر شمس یکی از اعضای انجمن نهضت مطالعه شهرستان درگیر شدن ذهن نوجوانان با اطلاعات نامعتبر را یکی از آسیب های مطالعه عنوان کرد و گفت: عدم برقرار ارتباط صحیح با تکنولوژی های روز و استفاده مطلوب از فضاهای مجازی یکی از ضعف های بزرگ در فرهنگ است.

شمس ادامه داد: امروزه ذهن کودکان، نوجوانان و جوانان ما با یکسری اطلاعات بدون منبع و نامعتبر درگیر می شود که حاصل استفاده از تکنولوژی های جدید است که آنان حتی به خودشان زحمت نمی دهند در رابطه با صحت این اطلاعات اندکی تحقیق و پژوهش کنند.

وی خاطر نشان کرد: اشکال کار اینجاست که همه چیز با معیار پول سنجیده می شود، اما مسئله این است که کار فرهنگی، یکی از فعالیت های دیر بازده است. به هر حال توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید  یک نقطه آغاز داشته باشد و به یاری خداوند خط پایان آن هم تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و رفع دغدغه های ایشان در راستای ترویج فرهنگ کتاب خوانی باشد.

در ادامه این نشست هر یک از اعضای انجمن نهضت مطالعه راهکارهای خود در راستای دستور کار جلسه مطرح کرده و درمورد آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شایان ذکر است در پایان با اهداء هدیه و لوح تقدیری توسط سید نبی رسولی فرماندار شهرستان، از تلاش های خانم علی پناه به عنوان یکی از مربیانی که در امر توسعه فرهنگ مطالعه خدمت می کند، قدردانی شد.

انتهای پیام/ ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.