ID : 836753
استاندار یزد:

مطبوعات در پیشرفت همه جانبه ،نقش اساسی دارند


استاندار یزد گفت: مطبوعات و سایر وسایل ارتباط جمعی در توسعه و پیشرفت همه جانبه استان نقش اساسی دارند.

به گزارش یزد رسا، محمدرضا فلاح زاده  در آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی مطبوعات محلی، سرپرستی های استانی و نمایندگی خبرگزاری های استان به نقش رسانه های کنونی در ابعاد مختلف اشاره کرد.

وی اظهار داشت: مطبوعات و رسانه های گروهی با تهیه و انعکاس اخبار و گزارشات دقیق و منصفانه خود موجب توسعه استان و همچنین اطلاع رسانی به موقع می شوند.

استاندار یزد با اشاره به اینکه انتقاد منصفانه موجب کمک به مسئولان و مدیران اجرایی در انجام وظایف محوله می شود، خاطرنشان کرد: نقادی منصفانه خیلی خوب است و مسئولان را به انجام ماموریت های محوله ترغیب می کند.

فلاح زاده گفت: مسئولان دستگاههای اجرایی به این امر مهم عنایت دارند و قطعا تعامل رسانه های گروهی با مسئولان، زمینه توسعه همه جانبه مسائل و مشکلات است.

استاندار یزد به برگزاری این جشنواره با همکاری مسئولان و اصحاب رسانه اشاره و آن را حرکتی موثر، تاثیرگذار و مورد حمایت نظام و دولت کریمه دانست که باید ادامه یابد.

فلاح زاده، نقش مطبوعات و اصحاب رسانه را در بخش های مختلف طی 34 سال گذشته و در عرصه های مورد نیاز بی نظیر و بی بدیل دانست و گفت: همین نشریات و مطبوعات بودند که در طول دفاع مقدس و دوران پس از آن در اطلاع رسانی و ارتقای سطح عمومی جامعه و مردم فعالیت کردند.

استاندار یزد ، مطبوعات را چراغ پرفروغ عرصه خطیر اطلاع رسانی و امری مهم در جامعه اسلامی دانست که باید روز به تقویت و حمایت شوند .

فلاح زاده با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص رسالت خطیر خبرنگاران و روزنامه نگاران از آنها خواست تا بر اساس نیازهای روز جامعه و بخصوص تهدید نرم دشمن ، سبک زندگی و سایر موارد روز جامعه فعالیت نمایند.

وی همچنین به دستاوردهای انقلاب اسلامی و خدمات نظام به مردم استان یزد در سال های گذشته اشاره کرد و بخشی از ثمرات کنونی را مدیون مطبوعات و فعالان این عرصه دانست .

در ادامه مراسم ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در سخنانی به اهداف برگزاری این جشنواره و برنامه های این اداره کل در زمینه ارتقای فعالیت های مطبوعات محلی ، کشوری و خبرگزاری ها اشاره کرد.

ˈبهرام عبدالحسینیˈ برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات را گامی مهم برای موفقیت و ارتقای فعالیت های رسانه های گروهی استان دانست.

به گزارش ایرنا یزد در این جشنواره همچنین مدیرعامل سرای روزنامه نگاران ایران به برنامه های این تشکل در زمینه آموزش و فعالیت های فرهنگی و پژوهشی اشاره کرد .

ˈمجید امراییˈ از راه اندازی هفت سرای روزنامه نگاران تاکنون در سطح استان های کشور خبر داد که با همکاری مسئولان اجرایی و فرهنگی یزد این سرا بزودی در استان هم راه اندازی خواهد شد.

وی از اصحاب رسانه و فعالان مطبوعات و خبرگزاری های استان یزد خواست تا در جهت بروز شدن و فراگیری آموزش های مورد نیاز، فعالیت مضاعف داشته باشند.

در پایان این جشنواره به صاحبان آثار برگزیده از سوی هیات داوران در بخش های مختلف ، لوح ، تندیس و جوایزی تقدیم شد .




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.