ID : 3428357
کارشناس برنامه سمت خدا:

معضل بزرگ ماهواره عادی جلوه دادن گناه است/ چشم امید رهبری در مدیریت جهادی به بانوان


کارشناس برنامه سمت خدا در همایش ماهواره و سبک زندگی اسلامی گفت: معضل بزرگ ماهواره عادی جلوه دادن گناه با زیاد نشان دادن آن است و امروز ماهواره با روش دیداری تجارت برهنگی را گسترش داده است .

به گزارش یزدرسا به نقل از خبرنگار یزد بانو،  فروغ نیلچی زاده در نشست بصیرتی مردمی ماهواره و سبک زندگی اسلامی ضمن تبیین جایگاه انسان و زن در عالم آفرینش، به شگرد خاص دشمن در وارونه سازی نقش و جایگاه زن پرداخت و تنها راه مقابله با این توطئه را عمل مجاهدانه زنان مسلمان در اجرای سبک زندگی اسلامی دانست.
وی در ابتدای سخن با امانتدار خواندن زن از سوی خداوند در عالم هستی افزود: خداوند با دادن نقش ویژه به زن، کل عالم را به سوی صلاح می برد اما هر زمان این تصویر دگرگونه شود مسیر نا کجا آباد است.

*مشکل ماهواره چیست؟
این کارشناس با بیان این مطلب مهم که مشکل امروز ما لباس است نه حجاب خاطرنشان ساخت: معضل بزرگ ماهواره عادی جلوه دادن گناه با زیاد نشان دادن آن  است و امروز ماهواره با روش دیداری تجارت برهنگی را گسترش داده است یعنی زمینه های گناه را با زیاد نشان دادن  آن فراهم آورده است طوری که مردم بگویند اگربی دین جلو نامحرم فلان لباس را می پوشد ما آ ن را در مجالس زنانه می پوشیم در حالی که برخی لباسها در مجالس زنان هم جایز نیست.
نیلچی زاده افزود: چقدر لباسهای زنان و مردان ما با فرهنگ اهل بیت همخوانی دارد ؟ آیا دختران 15 تا 25 ساله ما در خانه با فرهنگ اسلامی لباس می پوشند؟  امروز ده درصد لباسها اسلامی اند! بچه ها در جهل مرکب هستند و باید بدانند چگونه بپوشند، چرا مادران می گویند بچه ام دارد از اسلام فرار می کند دیگر به لباسش گیر ندهید! امام(ره) را نگاه کنید یکبار در یک جلسه رسمی با لباس خانه (پیراهن بلند و شلوار گشاد) و بدون عبا و عمامه می آید در حضور دوربین ها!امام حکیم است و کاری بی دلیل نمی کند، خواست بگوید در اندرونی سبک خانه ام را ببینید روز قیامت نگویید ندیدیم.

مشاور خانواده ضمن یاد آوری تاریخ و فرهنگ ایران و اسلام گفت: سه سال پیش از کشف حجاب آجان هابا قیچی سر چهارراهها ایستاده و کت بلند و پیراهن مردانه را به سبک ژنتلمن های دزد انگلیسی می بریدند که آقا شوند! مثل یهودی ها و مسیحی ها شوند .

وی افزود: بلوز و تونیک و پیراهن در خیاطی هر کدام تعریف خود را دارد. چرا می گوییم پیراهن مردانه در حالی که عملا ولی بلوز است که تا کمر و اندکی بیشتر نیست .لباس کفار رایج شده ولی کسی صدایش در نمی آید به جنوب کشور نگاه کنید شیعه و سنی لباس بلند می پوشند همین الان نه در موزه! درلرستان و کردستان هم ببینید همین طور است.ماهواره دارد هر رنگی را برای پیراهن مردان مد می کند از مجری ها شروع کرده اصلا برخی رنگها مناسب مردان نیست.

نیلچی زاده نهی از منکر را وظیفه شرعی و واجب کفایی خواند و اظهار داشت: اولین بار که مجری چادری به تلویزیون آمد 600 پیام اعتراض آمد آیا ما تشکر کردیم که مجری با حجاب چادر آمده است ؟! بیایید از کوچکترین شباهت به دشمن خود را جدا کنیم و بسنجیم فاصله گرفتن ما از خوب است یا بد؟! حتی اگر مدل لباس انتخاب می کنم دقت کنیم آیا فردی که این مدل را می پوشد معروف به نجابت است یا فساد؟ آیا در مدل لباس به حقیقت خود توجه کرده ایم یا اینکه همه حقیقت را در جسم خلاصه کرده ایم و جسم را درپستی و ابتذالش !

این کارشناس مذهبی، هنر ماهواره را باورپذیری دانست و افزود: وقتی می خواهیم چیزی را بخریم معمولا می گوییم "می گن خوبه"یعنی باورمان شده حتی اگر واقعا ندانیم زیرا دیدن وشنیدن انس می آورد.

نیلچی زاده به ترویج بی ادبی در فضای ماهواره اشاره کرد و گفت:ادب نسبت به بزرگترها مستقیم هم به دین ربط ندارد و همه به خوبی آن اذعان دارند و حضرت علی (ع) می فرمایند : بهترین میراث برای فرزند ادب است .ادب نسبت به بزرگترها وپدر ومادر.اینکه دوران وابستگی فرزند انسان از بچه حیوانات ببیشتر است  تدبیر حکیمانه خداست که این نیازمندی بیشتر باعث تربیت آسمانی موجودی شود که دارای روح الهی است .
این کارشناس ارشد فلسفه و حکمت اسلامی با بیان این مطلب که انسان موجودی 12 بعدی است که از سوی دنیای علمی امروز 2 بعدی خوانده شده است تصریح کرد: هر جا پزشکان جسم را نتوانند درمان کنند می گویند روانش مشکل دارد و روانپزشک هم که دارو می دهد می گوید اینها فقط آرام کننده اند و برای بهبود تصمیم با خود فرد است و این اراده، یعنی من روان پزشک قدرت ندارم و اینجا به بعد دیگر انسان که روح باشد اشاره می کنند.
نیلچی زاده با تأکید بر این مطلب که مصرف داروها ی روانپزشک اگر ثابت شود لازم است عقلا و شرعا باید مصرف شود تصریح کرد: گاهی یک فرد صاحب نفس که نورش را از اطاعت خدا بدست آورده است با یک راهنمایی اخلاقی از قرآن و عترت مشکل روحی را تا حد زیادی حل می کند.
وی گفت: پیامبر به سراغ افرادی می رفتند که گاها اصلا فرد نمی دانست مریض است و این خطرناک ترین حالت است که دردردهای معنوی هم این حالت هست یعنی فرد بر اثر بیماری از درون در حال نابودی است ولی علامتی ندارد .
این کارشناس ادامه داد: وقتی خداوند در قران می فرماید: تا می توانید قرآن بخوانید این تازه چکاب روح است که بیماری تشخیص داده شود و با این ویژگی، زن به عنوان یکی از دو آفرینش خاص خداوند به خودش معرفی می شود .

*فضای مجازی وارونه کننده شخصیت زن است
وی فضای مجازی را امروز وارونه کننده شخصیت زن دانست و خاطرنشان کرد: امروز فضای مجازی چه تصویری از زن ساخته است؟ همان کسی که قرار است به رشد و تعالی روحی و فردی و خانوادگی اش کمک کند و در اجتماع صیانتش کند؟! یا زن هر چه برهنه تر به زن بودن نزدیک تر؟! ماهواره امروز به زن و مرد، زن را اینگونه معرفی می کند که روح برای ادیان است، روان هم تا درد نکند کاری به کارش نداشته باش، بلکه تا می توانی به جسم بپرداز و آن را با برهنگی عرضه کن.
نیلچی زاده با بیان تفاوت دینداری و دین مداری اظهارداشت: دین دارتکه هایی از زندگی اش رنگ دین دارد و هر جا دلش نخواهد و باور نداشته باشد عمل نمی کند ولی دین مدار سبک زندگی اش را فقط با خدا تعریف کرده است«قل الله ثم ذرهم فی خوضهم یلعبون » گاهی شیطان اینقدر جدی با ما زندگی می کند که خودمان هم نمی فهمیم .
وی با توجه به بیان این نکته که روش درست روش محمد و آل محمد است گفت: اینکه نائب امام زمان فریاد می زنند سبک زندگی به این خاطر است که امروز دشمن در خانه ما با ما زندگی می کند .

*بچه را جلوی تلوزیون رها نکنید

مشاور خانواده تأثیر رسانه های دیداری و شنیداری را قابل توجه برشمرد و اظهار داشت: اینکه چرا والدین خوب بچه هایشان درست تربیت نشدند نیاز به دقت دارد آیا مطمئن هستند که همه جا مراقب بوده اند حتی غیر مستقیم؟ چقدر در خانه خداپسندانه تربیت شده اند؟ حتی تلویزیون ما که پاک ترین رسانه دنیا با همه غلط کاری است نیاز به محدودیت در دیدن برنامه هایش هست آنوقت بچه را رها می کنیم جلو تلویزیون، هربرنامه یک کارگردان و تهیه کننده با جهان بینی خاص خود را دارد چگونه بچه با تربیت صد نفر درست در بیاید !

این کارشناس در ادامه افزود: نگویید من نماز می خوانم و برنامه های دینی ام سرجایش است چرا بچه ام مشکل دارد با این همه عوامل ضد فرهنگی بچه تربیت شود ! باید کنار بچه هنگام تماشای برنامه تلویزیون  بنشینیم، برایش انتخاب کرده و تحلیل داشته باشیم والا باور می کند البته نه سرباز خانه درست کنیم که طبیعی است جلو ما بایستد و حتی اگر جلو ما حرفی نزد در نبود ما کارش رابکند بلکه با توضیح درست، ارتباط عاطفی خوب و ایجاد سرگرمی مناسب تأثیر منفی رسانه ها را کم کنیم .

وی با اشاره به کلام مولا علی (ع) که دل کتاب سفیدی است که با قلم چشم در آن نگاشته می شود خاطر نشان ساخت: رسانه های دیداری و شنیداری با پر کردن چشم دل را پر می کنند، آیا چقدر تلاش کرده ایم که فرزندمان از زشتی ها فاصله بگیرد و بفهمد کدام غلط است ؟ تلویزیون با پرده برخی چیزها را دارد نشان می دهد و ماهواره در نهایت پستی! اینکه ازدواج را با نظر بازی نشان دهند با سبک اسلامی بیگانه است. گناه امروز مثل ویروس و اکسیژن دارد منتشر می شود و ما متوجه نیستیم.

 

*در مدیریت جهادی چشم امید رهبر به خانم هاست

نیلچی زاده در مدیریت جهادی چشم امید رهبر را به خانم ها دانست و خاطر نشان کرد: رهبر مثل دیده بان است و حقیقت را می بیند و آقای آملی فرمودند: گوشتان به دهان رهبر باشد که گوش ایشان به دهان امام زمان است. درمدیریت جهادی چشم امید رهبر به خانم ها بیشتر از آقایان است. اینکه ایشان مجاهد فی سبیل الله بودن حضرت فاطمه زهرا(س) را مطرح کردند یعنی به مادرمان فاطمه نگاه کنید وگرنه دشمن پا می گذارد کنار خرخره و یکسره چاقویش را تیز می کند و آنقدر بازی سرد و گرم را تکرار می کند تا بشود آنچه را که می خواهد ولی خداوند آرزوهای دشمن را مثل حباب پیش چشمش به مدد امدادهای امام زمان (عج) و بصیرت مهدوی بترکاند.

وی هجرت را شرط مجاهد بودن برشمرد و تصریح کرد: هجرت گاهی مکانی است، گاهی زمانی و گاهی هم فرهنگی است .پیامبر چند بار هجرت داشتند و زمانی هم در خود مکه به همراه خدیجه و اولین ایمان آورندگان  کنار خانه خدا نماز می خواندند در اوج بی ایمانی وبت پرستی مردم!

این کارشناس خاطر نشان ساخت: گاهی در خود مکان باید فرهنگ ایمانی را به رخ کشید و آن را پیش چشم گذاشت و این هجرت می خواهد اگر در جایی نمی توانید اینگونه کار کنید به جای دیگر بروید.

وی شرط دیگر مجاهد را جرأت انجام کاری که همه می گویند نمی شود دانست و گفت:مجاهد قدرت دارد کاری را که همه می گویند نمی شود را انجام دهد و بگوید به خدا باور دارم، تلاش کرده و بن بست را به شاهراه متصل می کنم.

مشاور خانواده جهاد را رفتن ازراه های نرفته خواند و اظهار داشت: انجام کاری که دیگران نکرده اند و راهی که کسی دیگر نرفته است طبق گفته قرآن همان حرکت در مسیر رضایت خداوند است که باید فرمول رضایت را بشناسیم که جهاد گشودن افق های ناگشوده است .

نیلچی زاده دستورات الهی و سنت های پیامبر(ص) راحکیمانه برشمرد و تصریح کرد: گاهی ما عملیات چیزی را نمی فهمیم ولی می دانیم نتیجه می گیریم مثل استارت ماشین که نتیجه اش روشن شدن وسیله نقلیه است.ما هم باید به قرآن و عترت اعتمادکرده و هم به عنوان مقلد باید موضوع حکم وارد در روایات را از مرجع تقلید خودمان سؤال کنیم و در مراجعه به عرف به دین مدار مراجعه کنیم یعنی کسی که همه اجزاء زندگیش با فرهنگ دین گره خورده است و خدای نکرده لباس را وسیله خود نمایی قرار ندهیم که اصل قانون سبک زندگی مدیریت آن با فرمول محمد وآل محمد است.

 

*راه درمان معتادین ماهواره چیست؟

وی بهترین راه درمان معتادین ماهواره را زنده ساختن فکرشان دانست و خاطر نشان ساخت: یک ماما کارش تولد نوزاد است .باید فکر معتاد به ماهواره را تولد داد. به او بگوییم چه یاد گرفتی؟ اثرات منفی آن چه بود؟ گر چه اولش نخواهد بگوید ولی کم کم خودش اعترافات را شروع می کند .

این کارشناس در پایان تأکید کرد اصل دین را از کارشناس دین بگیریم . هر جا رسانه از احکام فاصله گرفت خلاف شریعت است و غلط همه جا غلط است .

 

 

 

 

 

 

 

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.