ID : 37407371
سخنگوی شورای شهر یزد:

مغایرت ها ناشی از ناکارآمدی سیستم مالی شهردار یزد است/ مغایرت مالی؛ اختلاس نیست آبروداری کنید


حمیدرضا قمی گفت: بحث مغایرت مالی یک بحث فنی حسابداری است و با بحث اختلاس، خوردن و بردن متفاوت بوده البته چنین مباحثی می تواند پس از بررسی های بعدی مغایرت مالی حاصل شود.

به گزارش یزدرسا، حمیدرضا قمی در صحن علنی شورای شهر یزد با اشاره به اعلام مغایرت مالی شهرداری در سال های گذشته توسط عامری رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر پنجم گفت: از اصحاب محترم رسانه می خواهم در کاربرد لغاتی که ما به کار می بریم دقت کنند چرا که صحبت از آبروی افراد بوده و مطلب باید به شفافیت و خوبی به اطلاع مردم برسد.

سخنگوی شورای شهر یزد افزود: بحث مغایرت مالی یک بحث فنی حسابداری است و با بحث اختلاس، خوردن و بردن متفاوت بوده البته چنین مباحثی می تواند پس از بررسی های بعدی مغایرت مالی حاصل شود.
 
وی دلیل اعلام مغایرت مالی در شهرداری را در راستای شعار شفافیت شورا دانست و گفت:  وقتی نزدیک به 140 میلیارد تومان مغایرت مالی مشاهده می کنیم باید اطلاع رسانی کرده و این وظیفه ما به عنوان دستگاه نظارتی است.
 
قمی تصریح کرد: واقعیت این است که فارغ از اینکه بخواهیم به شخصی خاصی، یا کارمندان مجموعه که با زحمت تلاش می کردند تهمتی بزنیم یا زحمات  آن ها را خدشه دار کنیم باید گفت سیستم مالی کارآمدی در شهرداری وجود نداشته چرا که سالیان سال این مغایرت ها وجود داشته و نادیده گرفته شده است.
 
عضو شورای شهر یزد اضافه کرد: جدا از اینکه وظیفه  پیگیری این موضوع  برعهده  کسانی بوده که مسئولیت داشتند نشان دهنده این مطلب است که ساختار مالی ما نیاز به تجدید نظر دارد و سیستم های مالی ما کارآمد نبوده و نیست و این موضوع در دستور کار قرار گرفته تا سیستم های مالی و منابع انسانی اصلاح شود البته معنی این اصلاح آموزش دادن و به کارگیری نیروهای کارآزموده  است به نحوی که در سال های آینده دچار چنین مشکلاتی نشویم.
 
قمی تاکید کرد: یک نسخه  از این مغایرت ها به وزارت کشور فرستاده خواهد شد که در صورت لزوم، کمتیه ای در آینده به بررسی موضوع پرداخته و اگر قصوری اتفاق افتاده داشته باشد به دستگاه های قضایی و نظارتی منتقل خواهد شد.
 
انتهای پیام/



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.