ID : 37693399
رئیس بسیج جامعه پزشکی استان یزد خبر داد

مقابله بسیجیان یزدی با کرونا در قالب 18 پایگاه سلامت


سعید ذاکری گفت: 18 پایگاه سلامت در سطح استان یزد راه‌اندازی شده است که ضمن آموزش و اطلاع رسانی به مردم آنها را تحت غربالگری قرار می‌دهند.

سعید ذاکری در گفتگو باخبرنگار یزدرسا، گفت: بسیج جامعه پزشکی مهم ترین کاری که انجام داده این بوده که از شنبه هفته گذشته با کمک معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد درمانگاهی روبروی اورژانس افشار یزد با نام شهدای جامعه پزشکی راه اندازی کرده است.

وی ادامه داد: این درمانگاه با حضور پرستاران و پزشکان عمومی عضو بسیج جامعه پزشکی از 8 صبح تا 8 شب به مردم خدمت رسانی انجام می‌دهد و شهروندانی که در خصوص وجود علائم بیماری در خود نگران هستند می‌توانند قبل از مراجعه به بیمارستان به این درمانگاه مراجعه کنند تا در صورت نیاز به بیمارستان ارجاع داده شوند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان یزد عنوان کرد: 18 پایگاه سلامت در سطح استان راه‌اندازی شده است که ضمن آموزش و اطلاع رسانی به مردم آنها را تحت غربالگری قرار داده و با دستگاه تب سنج وضعیت آنها را بررسی می‌کنند که بسیار از آن استقبال صورت گرفته است که این پایگاه‌ها در محل‌های پر رفت و آمدی چون شاهزاده فاضل، میدان امیرچخماق، پارک آزادگان، پایانه سه راه شحنه و پاساژ ستاره برپاست.

ذاکری با بیان اینکه در شهرستان یزد چهار کانون جامعه پزشکی و دیگر شهرستان‌های استان نیز هر کدام یک کانون فعال هستند، افزود: مدیران کانون‌های جامعه پزشکی در سراسر استان در خصوص اطلاع‌رسانی، آموزش و دیگر برنامه‌های مورد نیاز برای مقابله با شیوع کرونا با مراکز بهداشت هر شهرستان هماهنگی کامل دارند و تمامی این کانون‌ها در زمینه مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در استان فعال هستند.

 

امضای تفاهم نامه میان سپاه الغدیر و دانشگاه علوم پزشکی

وی ادامه داد: امروز جلسه ای  با حضور جانشین فرمانده سپاه الغدیر و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شده است مبنی بر اینکه کلیه امور مخصوصا فعالیت کلیه پایگاه‌های بسیج با هماهنگی مراکز بهداشتی صورت گیرد و با تفاهمنامه‌ای که انجام می‌شود تیم‌هایی در ذیل پایگاه‌های بسیج تشکیل شود که در محلات به توجیه و اطلاع رسانی مردم بپردازند و موارد مشکوک به کرونا در محلات به مراکز بهداشتی گزارش داده شود.

ذاکری گفت: امروز تفاهمنامه‌‌ای بین فرمانده سپاه الغدیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد منعقد خواهد شد تا اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا به صورت هماهنگ انجام شود و همچنین با همکاری سپاه، دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی نیروهایی در ورودی‌های استان جهت بررسی وضعیت و تب سنجی کسانی که قصد ورود به استان دارند مستقر شده‌اند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.