ID : 2375501
کارشناس مسائل سیاسی استان یزد:

ملاقات با «محکومین فتنه 88 » تداعی کننده کودتای اکراین است


کارشناس مسائل سیاسی استان یزد با اشاره به اینکه ملاقات با «محکومین فتنه 88» تداعی کننده کودتای اکراین است گفت: کودتایی که در اکراین اتفاق افتاد با حضور مقامات غربی به ویژه کاترین اشتون در جمع مخالفین صورت گرفت، بدین منظور که آنان توانستند ضمن تشویق و تحریک تظاهر کنندگان، مخالفین را علیه دولت مشروع بشورانند و فضای کودتایی را شکل دهند.

به گزارش یزد رسا، معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر یزد در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سپاه الغدیر در خصوص دیدار اخیر مسئول اتحادیه اروپا با محکومین فتنه اظهار داشت: دیدار مغایر با عرف دیپلماتیک با محکومین فتنه 88 حکایت از وقوع یک فتنه جدیدی است که مصداق آن در تحولات اکراین به وقوع پیوست.

محمود زارع با بیان  اینکه دشمنان در حال طرح مسئله ی حقوق بشر همانند بهانه ی هسته ای هستند تصریح کرد: زمانی این موضوع پیچیده می شود که بر خلاف عرف دیپلماتیک و بدون  رعایت اصل حقوق میزبان توسط میهمان و همچنین بدون اطلاع وزارت امور خارجه با دو فرد از محکومین فتنه 88 ملاقات می شود، که در این رابطه خانم کاترین اشتون صریحاً اعلام کرده بود مهمترین موضوع که پیگیری می کنم موضوع حقوق بشر است.

این کارشناس سیاسی برجسته استان یزد با اشاره به اینکه ملاقات با «محکومین فتنه 88 » تداعی کننده کودتای اکراین است بیان کرد: کودتایی که در اکراین اتفاق افتاد با حضور مقامات غربی به ویژه کاترین اشتون در جمع مخالفین صورت گرفت، بدین منظور که آنان توانستند ضمن تشویق و تحریک تظاهر کنندگان، مخالفین را علیه دولت مشروع  بشورانند و فضای کودتایی را شکل دهند.

 

دیدار با محکومین فتنه بخشی از پازلی است که غربی ها به دنبال تکمیل آن هستند

زارع با تاکید بر اینکه این اقدام غیر قانونی تنها بخشی از پازلی است که غربی ها به دنبال تکمیل آن هستند خاطرنشان کرد: این اتفاق قبلاً توسط دیدار  هیئت اروپایی با محکومین فتنه 88 از جمله جعفر پناهی و  نسرین ستوده رخ داده بود و  ماجرای اخیر نشان از آن دارد که دشمنان با بهانه ی حقوق بشر می آیند و با تحریک احساست مردم منافع خود را در این پازل می چینند.

وی با بیان اینکه  ظاهراً این عمل از قبل هماهنگ شده در تضاد با عرف دیپلماتیک صورت گرفته است عنوان کرد: اگر چه سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار بی اطلاعی کرده  است اما شواهد و قرائن حاکی از آن است که نمی تواند بدون هماهنگی و اطلاع قبلی این ملاقات با محکومین فتنه صورت گرفته باشد.

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر یزد در این رابطه اضافه کرد: اگر این اقدام با وزارت امور خارجه  از قبل هماهنگ  شده باشد، عملی بر خلاف قانون صورت گرفته و باید مسئولین جوابگو باشند چرا که  نباید به کسانی که محکوم شدند اجازه ی این دیدار داده شود و حتی اگر جزئیات این اقدام غیر قانونی اطلاعی نداشتند جرم بدتر از گناه کرده اند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در این دیدار غیر قانونی ملاقاتی با خانواده ای  از شهدا و جانبازان و حتی شهدای شیمیایی نشده است اظهار داشت: کسانی که نامه می نویسند و دم از حقوق بشر می زنند باید کسانی را  در زمینه حقوق بشر محکوم کنند که در 8 سال جنگ تحمیلی با سلاح غیر متعارف و شیمیایی عده ی زیادی را به خاک وخون کشیدند.

 

دشمن با تقویت معترضین به بهانه ی حقوق بشر برای نظام خط و نشان می کشد

محمود زارع با بیان اینکه دشمنان مسلماً  برای نظام و تغییر رژیم مشروع خط و نشان می کشند و در حال تقویت معترضین با بهانه ی حقوق بشر هستند اذعان داشت: چرا از افرادی که در  هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از کشور کشته شدند تجلیل نشد؟ چرا با کسانی که در برابر دولت قانونی ایستاند و به دروغ این نظام را متخلف محسوب کردند و اتهام تخلف زدند دیدار شد؟ مطمئناً دشمنان درصددند سیاست های تهدید کننده خود را  که قبلاً وعده داند پیگیری و نظام را به چالش کشند.

وی در این رابطه تاکید کرد: مسئولان دیپلماسی کشور  هوشمندانه عمل کنند و متوجه باشند دشمن هر حال دشمن است و کار او دشمنی است ولی شیوه و مسیر دشمنی متفاوت است.

 

حربه لبخند زدن از شیوه جدید دشمنی، دشمن است

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر در ادامه گفت: در حالی که تعامل با دنیا یکی از اصولی است که ما باید از آن پیروی کنیم و  این منطبق با قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی است اما باید مواظب شیطنت آمیزی و فتنه گری و فریب کاری  دشمنان باشیم  چرا که حربه لبخند زدن از شیوه جدید دشمنی آنان است.

زارع مصداق های شیوه ی دشمنی آنان را  اتهامات علیه جمهوری اسلامی به ویژه محموله ی نظامی مصادره شده توسط رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: اینگونه بهانه ها با فشار بر روی بچه های حزب الله، حماس و غزه و درست کردن پرونده سازی برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی  در پایان خاطر نشان کرد: دشمنی رژیم صهیونیستی چیز جدیدی نیست و آنان علناً و شفافاً و بدون هیچ واهمه ای اعلام کردند با رژیم صهیونیستی و دولت هایی که مخالف دولت جمهوری اسلامی هستند حمایت  کنند برای اینکه بهانه های متعددی برای اینکه ما را در تنگنا قرار دهند.




summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 2.0 stars out of 5.