ID : 38468567
امام جمعه بهاباد:

ملت ایران با صبر و بردباری در برابر جنگ اقتصادی دشمنان ایستاده است


حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی گفت: مردم امروز همچون دوران هشت سال دفاع مقدس با صبر و بردباری در برابر جنگ اقتصادی دشمنان امروز ایستاده‌اند.

به گزارش خبرنگار یزدرسا از بهاباد؛ حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد در آئین تجلیل از پیشکسوتان جبهه وجنگ این شهرستان با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم وسردارسلیمانی با بیان اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نه ارتش منسجم داشتیم و نه نیروی سپاه قوی، ولی یک تنه در مقابل دنیای کفر و زور ایستادیم گفت:همان تجربه‌های دفاع مقدس سبب شد که جمهوری اسلامی ایران اکنون در دنیا الگو باشد.

امام جمعه بهاباد تصریح کرد :هفته دفاع مقدّس تداعی‌گر دل‌های نورانی، جان‌های گرامی و انسان‌های بزرگی همچون سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی است که با بذل خون پاک خود، نهال نوپای انقلاب اسلامی را آبیاری، استحکام و ثبات بخشیدند که باعث شده ایران اسلامی به کانون توجّهات جهانی و کابوس قدرت‌های سلطه تبدیل شده و سدّی استوار در برابر سلطه‌گری و آسایش دشمنان در منطقه و جهان گردد.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد بااشاره به اینکه از دفاع مقدس به عنوان مهم‌ترین بخش از تاریخ انقلاب اسلامی ایران یاد کرد و ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس باید به عنوان یک انگیزه برای دستیابی به موفقیت و دستاوردهای بیشتر الگوبرداری شود.

امام جمعه بهاباد درادامه با تاکید براینکه  دفاع مقدس از مهمترین گام های اقتدار آفرین و عزت بخش ملت بزرگ انقلاب در چله نخست عمر با برکت انقلاب اسلامی بود و اکنون تجربیات ارزشمند آن چراغ راه های طی نشده درگام دوم انقلاب است افزود: مردم امروز همچون دوران هشت سال دفاع مقدس با صبر و بردباری در برابر جنگ اقتصادی دشمنان امروز ایستاده‌اند.

فرماندار بهاباد : باید نسل بعد از دوران دفاع مقدس را با فرهنگ عاشورایی و مقاومت آشنا کنیم

درادامه این آئین فرمانداربهاباد هم  با تبریک هفته دفاع مقدس وگرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس وبابیان اینکه وظیفه همه ما شناساندن دقیق ابعاد دفاع مقدس و ارزش‌های نشأت گرفته از آن و تلاش برای استمرار و حفظ این دستاوردها و ارزش‌ها در بین نسل جوان و نوجوان است افزود: دفاع مقدس به دنیا فهماند که مردم ایران عاشق میهمن اسلامی و خاک وطنشان هستند و برای حفاظت از آنها، بی‌درنگ از جان و مال خود می‌گذرند.

محمد مهدی خانی زاده بهابادی با بیان اینکه  باید نسل بعد از دوران دفاع مقدس را با فرهنگ عاشورایی و مقاومت آشنا کنیم افزود: باید نسل بعد از دوران دفاع مقدس را با فرهنگ عاشورایی و مقاومت آشنا کنیم  و البته در این مسیر اقدامات مؤثر بوده است که جوانانی همچون دانشگرها امروز به‌عنوان شهدای مدافع حرم شناخته می‌شوند.

وی گفت: نهراسیدن، شجاعت و مقاومت از مهم‌ترین درس‌ها و دستاوردهای دوران دفاع مقدس است که سرداران شهیدی همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آن را به منصه بروز و ظهور رساندند.

فرمانداربهاباد بیان داشت : درس‌های دفاع مقدس زیاد و غیر قابل شمارش است اما تجربه‌ای که کسب کردیم اینکه جنگ روحیات مردم ایران و 36 میلیون نفر جمعیت آن زمان را به سرمایه اجتماعی تبدیل کرد و درس وحدت و اتحاد و خودباوری را به ما داد که هنوز از تجربیات و درسهای آن استفاده می‌کنیم.

دراین آئین که با حضور امام جمعه ، فرماندار و جمعی از مسئولان و رزمندگان دفاع مقدس در محل سالن مجتمع فرهنگی هنری ملاعبدالله بهابادی برگزارشد از 40 نفر از رزمندگان وپیشکسوتان دفاع مقدس با اهدای هدایائی تجلیل شد

پخش مستقیم دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم آغاز هفته دفاع مقدس به‌صورت ارتباط تصویری با رزمندگان دوران دفاع مقدس از جمله برنامه‌های این آیین است.

.انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.