ID : 8387466
مدت زمان اجرای پروژه بندرخشک 6 ماه آینده؛

مناقصه اتصال ریلی بندرخشک یزد به راه آهن سراسری برگزار شد‎/ هزینه 50 میلیاردریالی پروژه


نتیجه این مناقصه بزودی اعلام و پیمانکار برنده نسبت به اجرای آن اقدام خواهد کرد و ارزیابی کیفی پیمانکاران در تیرماه سال جاری برگزار و برآورد ریالی طرح اتصال ریلی این بندر 50 میلیاردریال خواهد بود و مدت زمان اجرای آن 6 ماه پیش بینی شده است.

به گزارش یزد رسا،در راستای اجرای طرح ساخت نخستین بندرخشک خصوصی ایران در استان یزد، مناقصه اتصال ریلی بندرخشک کوثر یزد به راه آهن سراسری برگزار شد.

با اتمام مطالعات اتصال ریلی و پس از گرفتن مجوزهای لازم، این شرکت تعاونی نسبت به برگزاری مناقصه و ارزیابی فنی و قیمت پیمانکاران برای اجرای محور اتصالی، ایستگاه و ساختمان های جانبی اقدام کرد.

بر این اساس، نتیجه این مناقصه بزودی اعلام و پیمانکار برنده نسبت به اجرای آن اقدام خواهد کرد و ارزیابی کیفی پیمانکاران در تیرماه سال جاری برگزار و برآورد ریالی طرح اتصال ریلی این بندر 50 میلیاردریال خواهد بود و مدت زمان اجرای آن 6 ماه پیش بینی شده است.

با اجرای این طرح بندر خشک یزد به عنوان نخستین بندر خشک کشور به شبکه ریلی متصل می شود.

طرح ساخت بندر خشک پس از پیگیری چندین ساله و جلسات متعدد کارشناسی و مدیریتی مورد تایید راه آهن جمهوری اسلامی و وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت که موافقت وزارتخانه های «اقتصاد» و «صنعت، معدن و تجارت» و پیشنهادات وزارت «راه و شهرسازی» در تاریخ هشتم آبان 91 به دبیرخانه دولت ارسال کرد که با قرار گرفتن موضوع در دستور کار هیات دولت، در جلسه مورخ 25/2/92 به تصویب هیات دولت رسید و ابلاغ شد.

موقعیت ممتاز یزد و قرار گرفتن در کریدور شمالی- جنوبی و شرقی- غربی، برخورداری از دو راه آهن طولی و یک راه آهن عرضی، قرار داشتن حدود 18 درصد راه آهن کشور در یزد، ضریب امنیتی بالابه دلیل قرار گرفتن در مرکز کشور و آب و هوای مناسب برای نگهداری و توزیع کالا را از مزایا و محاسن کشوری این طرح است.

تسریع در توزیع بالای کالاهای بنادر جنوب، کاهش هزینه های ناشی از معطلی کشتی ها در تخلیه بار، کاهش خسارات ناشی از شرجی بودن هوا در بنادر و کاهش حوادث ترافیکی در جاده ها از دیگر مزایای کشوری ایجاد بندر خشک در یزد است.

برای احداث این بندر چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

انتهای پیام /ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.