ID : 2276167
خطیب جمعه بافق:

منزلت مجلس خبرگان نشانه مشروعیت حاکمیت نظام است


امام جمعه بافق گفت: مجلس خبرگان رهبری دارای شان و منزلت والایی است که همین امر نشان از مشروعیت حاکمیت نظام دارد.

به گزارش یزد رسا به نقل از بافق نیوز، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی ظهر امروز در آئین عبادی سیاسی نمازجمعه بافق با اشاره به سبک زندگی اسلامی، میانه روی در زندگی را ضروری دانست و گفت: میانه روی بدین معناست که انسان هم به زندگی خود برسد و هم بتواند به دیگران خدمت کند.

امام جمعه بافق در تشریح ویژگی های انسان مومن بیان کرد: حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه فرموده اند که یک انسان مومن متواضع است، با اندیشه سخن می گوید و لباس متعارف می پوشد.

وی سپس فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها را یادآور شد و اظهار کرد: حضرت زینب(س) پس از حضرت فاطمه زهرا(س) از شخصیت برجسته ای برخوردار است که در تاریخ تشیع می درخشد.

این روحانی با تبریک روز پرستار، سیره زندگانی حضرت زینب(س) را برشمرد و عنوان کرد: علم لدنی، پاکدامنی، صبر، ولایتمداری و عبودیت حضرت از ویژگی های بارزی است که بانوان و همچنین پرستاران باید سعی شان پیاده سازی این ویژگی ها در زندگی باشد.

سلیمانی به اتمام اجلاس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: مجلس خبرگان رهبری دارای شان و منزلت والایی است که همین امر نشان از مشروعیت حاکمیت نظام دارد.

امام جمعه بافق تصریح کرد: برخی از گروه های معاند با برداشت ها و تفاسیر ناصواب در تلاس هستند که نیمی از کرسی های مجلس خبرگان رهبری در انتخابات سال آینده را تصاحب کنند که ما باید در مقابل، هوشیار باشیم و فریب نخوریم.

وی گفت: جامعه محترم مدرسین و جامعه محترم روحانیت مبارز بالاترین تشکل هایی هستند که ما می توانیم در این خصوص به آن ها اعتماد کنیم.

این روحانی همچنین به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: ما توان و امکانات کلانی داریم که با استفاده از آن ها تا بدین روز در مقاطع مختلف موفق شده ایم.

سلیمانی با بیان اینکه اسراف امری ناپسند و حرام است، اظهار کرد: به اندازه بهره بردن از نعمت هایی نظیر آب و برق باید سر لوحه کارها قرار بگیرد چون به نوعی پیروی از اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

فرا رسیدن سالروز تشکیل بنیاد شهید به دستور امام راحل و هفته احسان و نیکوکاری از مناسبت هایی بود که امام جمعه بافق در پایان آئین عبادی سیاسی امروز بدان ها اشاره کرد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.