ID : 11257855

منطقه حافظت شده باغ شادی خاتم، سایت برگزیده کشور شد


فرماندار خاتم یزد از انتخاب جنگل‌های باغ شادی این شهرستان به عنوان اولین سایت برگزیده کشور در زمینه رها‌سازی گوزن زرد ایرانی خبر داد.

به گزارش یزد رسا، محمد زاده‌رحمانی فرماندار خاتم یزد  در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار داشت: کارشناسان اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی، برای بررسی وضعیت و ظرفیت‌های شهرستان خاتم در زمینه حفاظت از طبیعت، از منطقه جنگلی باغ شادی شهرستان خاتم بازدید کردند.


وی افزود:  دارابودن شرایط مطلوب زیستگاهی و عدم وجود تعارضات زیست محیطی و شرایط مطلوب گوزن‌های موجود در این سایت از دلیل انتخاب این منطقه بوده است.


وی افزود: با انتخاب این منطقه به عنوان اولویت اول جهت معرفی و پیوند گوزن زرد ایرانی، برای اولین بار در کشور پس از 40 سال گوزن زرد ایرانی به طبیعت بر می‌گردد.


فرماندار خاتم با اشاره به انتخاب این سایت جنگلی به عنوان اولویت اول رهاسازی گوزن زرد در ایران، تصریح کرد:  به تازگی و به منظور هماهنگی و تشکیل یک تیم منسجم کاری و اجرایی جهت انجام این پروژه منحصر به فرد، جلسه‌ای با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، معاونین این اداره کل و مسئولین ادارات محیط زیست شهرستان‌های خاتم و مهریز برگزار شد.


زاده‌رحمانی با تاکید بر قابلیت های شهرستان خاتم در زمینه حفاظت از محیط زیست و گونه های جانوری، گفت: در این جلسه مسائل و مشکلات پیش رو مطرح و راهکارهای لازم جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز این طرح و امکانات محیط‌بانی و مواردی از این قبیل اندیشیده شد.
انتهای پیام/ع

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.