ID : 18117069
بسته خبری «یزد رسا»؛

موزه شهدای یزد بالاخره افتتاح می شود؟/ رسانه های بی انصاف/ هتل سنتی یا منطقه آزاد؟


بسته خبری «یزد رسا» حاوی مهم ترین و پر بازدیدترین خبرهای سایت خبری یزد رسا در 24 ساعت گذشته است.

یزدرسا؛


موزه شهدای یزد بالاخره افتتاح می شود؟
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: تاکنون برای ساخت موزه شهدای استان ۷ میلیارد تومان هزینه شده است و برای بهره‌برداری از موزه نیز به ۶ میلیارد تومان دیگر نیاز است.
گفتنی است عملیات ساخت موزه شهدای استان از سال ۷۹ آغاز شده و قرار بود این موزه ۲ سال بعد به بهره‌برداری برسد، اما دلایل مختلفی از جمله کمبود اعتبار، اجرای این طرح را به درازا کشانده است.


افزايش 9 درصدی صادرات كالا از گمرك يزد
مدير كل گمرك استان يزد گفت: در نه ماهه امسال  ارزش كالاهاي صادراتي از گمرك استان يزد چهارصدو سه ميليون دلار و از لحاظ وزن ، بيش از يك ميليون و صد و بيست و دو تن بوده كه نسبت به مشابه سال گذشته به ترتيب يك و 9 درصد رشد داشته است .
حسن ياسری اظهار کرد: در اين مدت يكصدو چهل و هشت قلم كالا به پنجاه و هشت كشور جهان صادر شده  كه  كاشي و سراميك با سهم 85 درصدی از لحاظ وزن مهمترين كالای صادراتي استان يزد بوده است .

بالاخره کودکان خیابانی در یزد سر و سامان می گیرند
معاون امور اجتماعی بهزیستی یزد در جلسه ستاد ساماندهی متكديان و كودكان خيابانی استان از راه اندازی مرکز روزانه نگهداری این کودکان خبر داد و گفت: طی چند روز آینده با اقداماتی که انجام شده مجوز این مرکز از سوی سازمان بهزیستی صادر خواهد شد.
جمال پایدار گفت: دلیل راه اندازی مرکز روازنه این است که عمده کودکان و فرزندانی که در مراکز شبانه‌روزی پذیرش می‌شدند دارای سرپرست و خانواده بودند ولی به دلیل فقر اقتصادی و اجتماعی مجبور به آمدن به خیابانها و کسب درآمد می شدند.


معضل آرایشگاه های غیر مجاز است نه اقدامات آرایشگر!
ولی الله رنجبر رئیس اداره صنعت ، معدن وتجارت بافق در خصوص اینکه برخی  ازآرایشگاه های زنانه اقدام به «تاتو» میکنند گفت: این اقدام غیرقانونی وغیربهداشتی است وباید ازطریق بهداشت پیگیری شود.اما بحث اینجاست که بعضی ازافراد درمنازل خود آرایشگاه زده اند که ۵۰% آنها فاقد مجوزهستند.

هتل سنتی یا منطقه آزاد؟
این روزها مردمان یزد شاهد جولان برخی توریست‌های داخلی و خارجی در برخی هتل‌ها، سفره سراها و اماکن تاریخی هستند که نه‌تنها به اعتقادات مردم بلکه به قوانین کشور نیز دهن‌کجی کرده و از خود رفتارهایی ناشایست بروزمی دهند.
درست است که حفظ حجاب جایی در فرهنگ توریست ها ندارد اما براستی آیا این افراد با حضور در یک کشور ملزم به رعایت قوانین آن کشور نیستند؟ صاحبان هتل های سنتی چطور؟ آیا هتلداران در برابر کشف حجاب زنان گردشگر در یک مکان عمومی مسئول نیستند؟
آیا حسینیه ایران و دارالعباده به حیاط خلوت بی حیایی و بی تفاوتی تبدیل می شود؟ آیا درست است که هتل داران منطقه تحت تملک خود را منطقه آزاد به حساب آورده و قانون خود را به اجرا در بیاورند؟ بعد از کشف حجاب نوبت به چه اقدامی می رسد؟ از همه مهمتر آیا هتل های سنتی یزد تبدیل به خانه های فساد می شود؟
مسئولین سازمان میراث فرهنگی که ارگان ناظر بر هتل های سنتی هستند بالاخره چه زمانی به بند و باری ها در این مراکز حساس می شوند؟ آیا اساساً عزمی برای جلوگیری از چنین حرکاتی وجود دارد؟!


خواب آلودگی راننده وانت پیکان به قیمت جانش تمام شد
بر اثر واژگونی یکدستگاه وانت پیکان در كيلومتر 95 محور «يزد» به «طبس»، راننده خودرو در دم جان خود را از دست داد.


رسانه های بی انصاف
"رضا كرمي‌نژاد"رئيس اداره مشاوره تحصيلي و تربيتي آموزش و پرورش استان يزد در مورد حوادث اخير اقدام به خودكشي دو دانش‌آموز استان، اظهار كرد: موفقيت‌هاي چندين ساله آموزش و پرورش استان يزد در سطح كشور، در حالي كه برخي از استان را به الگوبرداري ترغيب كرده است، متاسفانه برخي افراد را بنا به دلايلي نامشخص بر آن داشته تا تلاش‌هاي صورت گرفته در آموزش و پرورش يزد را كمرنگ جلوه دهند.
وي در ادامه به خودكشي اخير يك دانشجو در يكي از مجتمع‌هاي مسکونی يزد كه از سوي برخي سايت‌ها به شكلي ناصحيح به عنوان خودكشي دانش‌آموز يزدي انعكاس داده شده بود، اشاره كرد و گفت: همه در برابر جامعه خود مسئول هستيم و نبايد با انعكاس اخبار اشتباه خانواده‌ها و جامعه‌‌ي پوياي يزد را مشوش و دچار اضطراب كرد چرا كه شايد همين اقدامات فاقد تعامل نيز مي‌تواند سرمنشاء و اثرگذار در بروز چنين حوادثي در آينده باشد.

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.