ID : 11403785
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مولفه‌های اقتصاد مقاومتی، مردم محوری و تولید داخلی است/ با تکیه بر دانش‌های بیرونی، اقتصاد مقاومتی شکل نمی‌گیرد


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت : اقتصاد مقاومتی دارای مولف هایی است که یکی از این مولفه ها مردم محور است و با محوریت ،حضور و سرمایه گذاری مردم شکل می گیرد .

به گزارش  یزدرسا ، محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مصاحبه با بوتیا در رابطه با فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص راهکارهایی برای قطع وابستگی اقتصاد کشور به نفت در راستای اقتصاد مقاومتی اظهار داشت : اقتصاد مقاومتی دارای مولف هایی است که یکی از این مولفه ها مردم محور است و با محوریت ،حضور و سرمایه گذاری مردم شکل می گیرد .


وی گفت :برای ورود مردم در بخش اقتصاد مقاومتی لوازمی مورد نیاز است و آن سباط اقتصادی در زمینه ارز و پول و برطرف شدن مشکلاتی است که سرمایه گذاران در زمینه بانک ها دارند .


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دومین مولفه اقتصاد مقاومتی را اقتصاد تولید محور دانست و افزود: باید به تولیدات داخلی و آوردهای که در این بخش وجود دارد توجه کنیم ولی متاسفانه قاچاق و واردات بی رویه کالاهایی که مشابه داخلی دارند به جای حمایت از تولید داخلی باعث نابودی و ورشکستگی آن ها می شوند.


این نماینده مجلس ادامه داد: توسعه اقتصادی ما باید دانش بنیان باشد و ما به جای استفاده از سرمایه گذاری های بیرونی با تکیه بر دانشمندان ایرانی  تولید دانش را فن آوری کرده  و آن را به محصول تبدیل کنیم  و این نیاز به حمایت دارد.


جوکار در پایان بیان کرد : اگر ما بر بحث دانش و فن آوری بیرون تکیه داشته باشیم اقتصاد مقاومتی شکل نمی گیرد و باید از شرکت های دانش بنیان داخلی حمایت کنیم و بانک ها تسهیلات در اختیار آن ها قرار دهند تا ما شاهد یک انقلاب در عرصه فن آوری باشیم.


انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.