ID : 10519662
مدیرکل فرودگاه های یزد:

میانگین تاخیر پروازهای یزد 24درصد کاهش یافته است/ افزایش پروازهای تهران-یزد


مدیرکل فرودگاه های استان یزد گفت: میانگین تاخیر در هر پرواز در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ زمانی بطور میانگین 24.1 درصد کاهش داشته است.

به گزارش یزد رسا، سعدالله وطن خواه مدیرکل فرودگاه های استان یزد روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: در 9 ماهه امسال در مجموع سه هزار و 585 پرواز در این فرودگاه انجام شده که در 1800مورد آن تاخیر داشته ایم این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل 1841پرواز تاخیری داشته ایم.

وی اظهار کرد: در این پروازها ضمن کاهش 2.2 درصدی تعداد پروازهای تاخیری، در کل تاخیرات نیز 38درصد کاهش داشتیم.

وطن خواه، درباره آمار سه ماهه امسال نیز گفت: تعداد پروازهای تاخیری فرودگاه یزد در مهرماه امسال 30 پرواز، آبان 32 پرواز و آذرماه به دلیل شرایط آب و هوایی و تاخیرات از مبدا قبل 52 پرواز تاخیری داشته ایم.

 

 

مدیرکل فرودگاه های استان یزد، عمده دلایل این تاخیرها را ناشی از شرایط آب و هوایی، تاخیرات ناشی از مبدا قبل مانند پروازهای برخاسته از مشهد و اردبیل و اهواز و نقص فنی عنوان کرد.

این مسوول، درباره آمار پروازهای 9 ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: امسال تا پایان آذرماه سه هزار و 585 پرواز داخلی و خارجی از فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که سه هزار و 456پرواز بوده 3.7درصد در پرواز رشد داشته است.

وطن خواه اضافه کرد: در 9ماه سال گذشته 340هزار و 666 مسافر از خدمات این فرودگاه استفاده کرده اند در حالی که این تعداد امسال با 14.9درصد به 391هزار و 542نفر رسیده است.

وی، با اشاره به افزایش 44 درصدی پروازهای زیارتی در سال جاری نیز گفت: در این مدت 405هزار و 891 مسافر در این فرودگاه تردد داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 21 درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل فرودگاه های استان افزود: در این مدت همچنین 69 درصد در تعداد زائران و 79 درصد در تعداد پروازهای عتبات عالیات رشد داشته ایم که انتظار می رود با روند رو به افزایش تقاضا برای سفر به عتبات عالیات در سال جاری رکورد بهتری را داشته باشیم.

به گفته این مسوول، در این مدت استان یزد توانسته در حوزه پرواز عتبات عالیات ردیف ششم کشور را کسب کند.

وطن خواه، ضریب اشغال صندلی پرواز در پروازهای داخلی را بطور متوسط در هر پرواز 105 مسافر و در پروازهای خارجی 198 مسافر عنوان کرد.

 

** افزایش 25درصدی مسافر در آذرماه

این مسوول در ادامه درباره آمار اعزام و پذیرش مسافر آذرماه گفت: فرودگاه شهید صدوقی یزد در آذرماه 40 هزار و867 نفر مسافر را اعزام و پذیرش کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل فرودگاه های استان افزود: در این مدت حدود 270 تن بار حمل شده که این بخش نیز نسبت به آذرماه سال قبل حدود 49درصد رشد داشته است.

 

** افزایش پروازهای تهران – یزد و بالعکس از فرودگاه یزد

وطن خواه در بخش دیگری از افزایش پروازهای این فرودگاه به مقصد تهران خبر داد و گفت: به دنبال تقاضای مردم استان ٬ این فرودگاه پروازهایش به مقصد تهران را افزایش داد .

این مسوول افزود: در پی رایزنی های اداره کل فرودگاههای استان، شرکت هواپیمایی آسمان اقدام به برقرای پرواز تهران - یزد و بالعکس کرد.

به گفته وی، این پرواز روزهای یکشنبه هر هفته ساعت 17:15 از تهران و با هواپیمایی فوکر 100 انجام می شود.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.