ID : 14517998
در روز جنگل؛

میزبانی گرم جنگل های خاتم از خبرنگاران استان یزد +تصاویر


شهرستان خاتم روز جنگل را با میزبانی از 20 خبرنگار استان به پایان رساند . روزی که مسئولین شهرستان خاتم پا به پای مردان و زنان عرصه ارتباطات از این میهمانان پذیرایی کردند .

به گزارش یزد رسا به نقل از طنین خاتم، شهرستان خاتم روز جنگل را با میزبانی از 20 خبرنگار استان به پایان رساند . روزی که مسئولین شهرستان خاتم پا به پای مردان و زنان عرصه ارتباطات از این میهمانان پذیرایی کردند .

بی شک در این زمان که خشکسالی بیداد می کند و کویر خشک و تشنه استان یزد عطش قطره ای آب و باران را دارد.شهرستان خاتم با 64 هزار کیلومتر جنگل این نعمت خدادادی به خود می بالد و شاکر این نعمت الهی می باشد .

امروز هشتم مرداد ماه جمع کثیری از خبرنگاران استان یزد میهمان شهرستان خاتم بودند که پس از ورود به سرچشمه نهر مسیح شهرستان،  تنها رودخانه دائمی شهرستان رفته و صبحانه را آنجا صرف کردند که البته همراه با حاشیه هایی بود. عکس سلفی  فرماندار خاتم با خبرنگاران بعد از صرف صبحانه، نشست مطبوعاتی فرماندار خاتم در محل فرمانداری که فرماندار به طور کامل وضعیت شهرستان را بازگو کرده و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت و هر خبرنگاری لنز دوربین خبری خودش را بر موضوعی از شهرستان زوم کرده بود .

یکی ازخبرنگاران صنعت ، دیگری قطب گردشگری و  کشاورزی را محور سوالات خود قرار داده بودند . فرماندار با صحه صدر و توضیحات مفصل به آنها سوالات را پاسخ گفتند.

پس از نشست یک ساعت نیمه و ادای فریضه نماز، خبرنگاران به بازدید از مناطق دیدنی و صنعتی شهرستان پرداختند.

بازدید از خانه قدیمی دکتر صالحی ، کارخانه فولاد ،گلخانه  و  ....  رفتند، خستگی که در نگاه آنها موج می زد مرا می لرزاند که ما گاهی چندین روز برای انجام کار در مرکز استان باید این مسافت طولانی را طی طریق کنیم ،مسافتی که از همه بیشتر راه کویری اش خسته مان می کند و امروز برای یکبار آمدن آنها را چه خسته کرده است.

سپس فرماندار و تیم همراه خبرنگاران را به بازدید از کاشت نهال های بنه و بادام کوهی در ابتدای جنگل های خاتم برد اما آنها چه ساده از این موضوع گذشتند و شاید نمی دانستند که هر کدام از این درخت ها قدمتی طولانی و بسیار طولانی دارد و باید برای افزایش و نگهداری از آنها تلاش کرد.

به جنگل خاتم رسیدیم منطقه حفاظت شده آنجا که گونه های حیوانی و پرندگان از جمله گوزن زرد ایرانی ، کل و بز و خرس قهوه ای ، هوبره نماد استان یزد و ...... دیگر گونه های در حال انقراض در حفاظت می باشند.

پس از صرف نهار که میزبانی گرم کارکنان اداره محیط زیست و آقای حیدری رئیس آن ما را شرمنده کرد به سمت منطقه حفاظت شده که با تورهایی به بلندای دو متر کشیده شده بود و قفلی که بر در زده بودند تا حیوانات و پرندگان نتوانند از آنجا بیرون بروند، پس از طی مسافتی پیاده دیدن گوزن های زرد خستگی از تنمان به در برد و ما را بیشتر شاکر این نعمت الهی در این مسیر کرد.

در پایان این سفر، خبرنگاران با موسیقی محلی شهرستان بدرقه و به استان یزد بازگشتند  .

در انتها باید از مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد کمال تشکر را داریم  که در این سفر همراه و همقدم خبرنگاران بودند  .
 




summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.