ID : 28787604
امام جمعه ابرکوه:

نامزدها نباید از جوانان فقط در شعارهای انتخاباتی بهره ببرند/ مقامات مربوطه پاسخگوی حادثه معدن گلستان باشند


امام جمعه ابرکوه گفت: نامزدها نباید جوانان را به وقت انتخابات و رأی گیری تمجید کنند؛ بلکه سیاست توانمند سازی، کارآمدی و اشتغال جوانان باید در کشور دائمی باشد.

به گزارش یزدرسا به نقل از سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه امروز این شهرستان به تشکیل بسیج سازندگی در 17 اردیبهشت اشاره کرده و گفت: تلاش جوان و نوجوان بسیج سازندگی با هدف مبارزه با فقر و محرومیت در روستاها است که امروزه از مشکلات کشور محسوب می شود و این امر موجب دمیدن روح امید برای روستائیان است.

وی افزود: متأسفانه در کشور ما به رغم تلاش های زیاد در برنامه توسعه روستائی، طرح های فقر زدائی و خدمات رسانی به روستائیان گویا فقر و محرومیت سهم ماندگار روستاها شده است چرا که 4/26 درصد جمعیت روستائی کشور هنوز زیر خط فقر هستند.
حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: تلاش بسیج سازندگی در زمینه های مختلف می تواند نقش مؤثری در تأمین نیاز روستائیان و کشاورزان فقر و تهی دست داشته باشد.

نامزدها نباید از جوانان فقط در شعارهای انتخاباتی بهره ببرند/ مسئولان با قشر جوان چه کرده اند؟
خطیب جمعه ابرکوه در ادامه به مناسبت ولادت با سعادت علی اکبر ( ع ) و روز جوان اشاره کرد و گفت: یران با داشتن حدود 30 میلیون جوان به عنوان یک کشور جوان در جهان مطرح است و وجود جوانان برای ما باید یک فرصت باشد نه تهدید و یا ابزار.

وی افزود: نباید جوانان را به وقت انتخابات و رأی گیری تمجید کنید؛ بلکه سیاست توانمند سازی، کارآمدی و اشتغال جوانان باید در کشور دائمی باشد ونباید با کم مهری ها عملاً اجازه دهید جوانان نیروی کار خارجی ها و سکوی پرش کشورهای آمریکائی و اروپائی شده و فکر جوان خلاق و مبتکر ایرانی درخدمت رشد وترقی سران کفر وشرک در جهان قرار گیرد.

امام جمعه ابرکوه با تاکید بر اینکه باید مسئولان کشور نگاه مسئولانه به جوانان داشته باشند افزود: بنگرید برای جوانان چه کرده اید؟ این قشر جوان بود که در دوران طاغوت اوامر امام (ره) را با گوش جان شنید، اطاعت کرد و انقلاب را به پیروزی رساند و سپس در دوران 8 سال دفاع مقدس شور و حماسه آفرید؛ جوانان را دفع نکنید و به توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر جذب و استفاده از این قشر آینده ساز و تأثیر گذار توجه عملی کنید.

مقامات مربوطه باید پاسخگوی حادثه معدن گلستان باشند/ جان کارگران زحمتکش ارزشمند است!
حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان خود به هفته کارگر اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری کارگری را مایه افتخار می دانند و برتأمین امنیت شغلی و معیشت آنان تأکید دارند اما متأسفانه در همین ایام شاهد حادثه ناشی از بی تدبیری برای معدن کاران استان گلستان در آزاد شهر بودیم که تعدادی از هموطنان ما قربانی آن شدند و مقامات مربوطه باید پاسخگوی بی مبالاتی ها  بوده و جان کارگران زحمتکش را بی ارزش نشمارند.

وی در ادامه به مناسبت هفته معلم نیز پرداخت و گفت: قطعاً معلمین و اساتید، قشری تأثیر گذار در اعتلای فرهنگی کشور بوده و حرمت جایگاه خود را می دانند و به مسئولیت خود که همان مسئولیت انبیاء در بخش انسان سازی است توجه دارند.

این مقام مسئول تاکید کرد: آموزش و پرورش باید شایسته ترین جایگاه را در نظام اداری داشته و از همه نظر تأمین باشد تا معلمین با فراغت بال بتوانند شکوفا بخش استعدادهای نسل جوان و آینده ساز کشور باشند.

وی اذعان داشت: بارها تأکید شده است که مهمترین رکن مدیریت در وزارت آموزش وپرورش، رکن پرورشی است اما مقامات استان و نیز کشوری فقط به رتبه های برتر آموزشی توجه خاص دارند و حمایت مطلوب در بخش پرورشی صورت نمی گیرد؛ درحالی که پیام عملی انقلاب و نظام اسلامی، معنویّت بخشی به جوانان است و باور ما این است که آموزش باید برای پرورش باشد.

اصلح کسی است که به دنبال ایجاد «دولت مردمی» باشد
حسینی فضای باز تبلیغاتی ستاد نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را مطلوب عنوان کرد و گفت: توصیه رهبر انقلاب بر حضور حداکثری مردم در انتخابات است چرا که راز بقای نظام، حضور تعیین کننده مردم است که تا کنون موجب کوتاه شدن شرّ دشمن و بر طرف شدن سایه جنگ از سر کشورمان بوده است.

وی برخی از خصوصیت نامزد اصلح را برشمرد و تاکید کرد: اصلح کسی است که برنامه برای کشور داشته باشد و بتواند کشور را از رکود و بحران اقتصادی با حمایت از کار و تلاش و تولید داخلی نسبت به اجرائی شدن اقتصاد مقاومتی نجات دهد و مرد میدان باشد.

حجت الاسلام حسینی افزود: با گزینه اصلح در دولت دوازدهم باید به دنبال ایجاد دولت مردمی از رنج کشیدگان و انقلابیون باشیم نه به دنبال اشراف منشی و حمایت از مرفهّین بی درد! توصیه می کنم با دقت و بصیرت منتخب خود را گزینه کنید و تابع جو غوغا سالارانه نباشید.

وی خاطر نشان کرد:آمریکا به انتخابات چشم طمع دارد و چندی پیش هم اعلام کرد که فشارها و نقشه های خائنانه اش را بعد از نتیجه انتخابات عملی می کند؛ مردم در 29 اردیبهشت به این دشمن خبیث پاسخی عملی داده و با گزینش مسئولانه سکان کشور را به دست کسی می سپارند که تمام روزنه های امید دشمنان اسلام را به روی این کشور امام زمان(عج) ببندد.

امام جمعه ابرکوه در پایان با توجه به اینکه نیمه شعبان زمان عبادت و بندگی است، از منتظران آخرین موعود خواست که به رعایت شئونات دینی در مراسم شادمانه جشن میلاد مراقبت کنند و زیبائی جشن را به زشتی گناه و آهنگ های حرام آلوده نکنند.

انتهای پیام / ک
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.