ID : 15835498
قاضی پور:

نامه وزرا به رئیس‌جمهور نشان می‌دهد دولت فرمانده اقتصادی ندارد


عضو کمیسیون صنایع مجلس: کشور در رکود بدی فرو رفته است/ حلقه‌ای دور رئیس‌جمهور را گرفته و نمی‌گذارد اخبار به ایشان برسد/ دفتر رئیس‌جمهور، برادر ایشان و معاون اول هرکدام ساز خودشان را می‌زنند.

به گزارش یزدرسا ، نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درمصاحبه با نسیم  در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل ارسال نامه 4 وزیر اقتصادی دولت به رییس جمهور اظهار داشت: این نشان دهنده این است که دولت فرماندهی اقتصادی ندارد و اشخاص دیگری می‌خواهند فرماندهی اقتصادی را در دست بگیرند.

ما از دولت انتظار داریم که فرماندهی اقتصادی‌شان شخص آقای وزیر اموراقتصاد و دارایی قرار دهند ولی از آنجا که اشخاص دیگر در مسئولیت‌های مختلف اقتصاد را هدایت و رهبری می‌کنند این تضادها در دولت بوجود می آید و باعث شد که دولت نتواند رکود اقتصادی را حل کند.
وی در همین زمینه افزود: چون دولت از گرایش‌های مختلف تشکیل یافته و هر گرایش هم نیروی خود را دارد نیاز است که حتماً یک فرمانده اقتصادی داشته باشند و همه از آن تبعیت کنند.


قاضی پور درخصوص اوضاع اقتصادی در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: ما هنوز در رکود بدی هستیم و از رکود اقتصادی بیرون نیامده ایم که البته انتظار می‌رود در اردیبهشت‌ماه با فعال شدن بخش مسکن ، اقتصاد 30 درصد  رونق بگیرد؛ هرچند که در کشور باعدم برخورد با قاچاق سیگار دخانیات تعطیل می‌شود و همچنان با عدم برخورد با واردات پوشاک کارخانجات کفش و پوشاک ما تعطیل می‌شود.


وی افزود: توطئه هایی درپشت پرده برای مردم ایران کشیده اند واین توطئه اقتصادی هم به دولت و هم به کل مردم لطمه وارد خواهد کرد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس اظهار داشت: اینکه چهار وزیر این کار را کرده کار خوبی کرده اند؛ نشان می‌دهد که در جمهوری اسلامی آزادی بیان بوده و وزرا گماشته رییس جمهور نیستند و هر کدام شخصیت خودشان را دارند؛ کار خوبی کردند و من ازاین نامه‌ای که نوشتند کمال تشکر رادارم و امیدوارم من بعدهم ادامه داشته باشد. البته هر چند در شرایطی که وزیر امور خارجه در نیویورک می‌خوابد و وزیر بهداشت وزیر خارجه شده، به عربستان رفته، مذاکره می کند و وزیردیپلماسی می‌شود، انتظاری بیش از این هم از دولت نمی رود.


وی افزود: وقتی حلقه‌ای دور رییس جمهور است، اخبار دقیق به دستش نمی رسد و اینطور می‌شود که دفتر یک سازی می‌زند، معاون اول یک ساز می‌زند و برادر یک سازدیگری می‌زند که اینطور نمی‌شود.


نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: توان خرید مردم پایین آمده و هزینه‌ها و خدمات بالا رفته و اختلاف فاحشی به وجود آمده است؛ این بر مسائل بهداشت و درمان افراد خانواده تاثیر منفی دارد و در روحیه‌شان افسردگی به وجود آورده و مردم را عصبانی و تحریک می‌کند وقتی که نمی توانند مایحتاج اولیه را برطرف کنند.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد انتظارات از رییس جمهور در بهبود اوضاع اقتصادی گفت: انتظار داریم که دولت رونق را سریعتر راه بیندازد و این امر نه با چاپ بدون پشتوانه اسکناس صورت گیرد بلکه با ایجاد اشتغال، فعال  کردن کارخانجات و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام این امر را انجام دهد.


قاضی پوردر همین زمینه اظهار داشت: دولت بایستی که طرح هایی که مجلس تصویب کرده را سریعتر اجرا کرده و سرمایه در گردش را ابلاغ کند  و همچنین بدهی دولت به تامین اجتماعی و بدهی وزارت نیرو به پیمکاران و بدهی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران را پرداخت کند تا این گردش مالی باعث رونق اقتصادی شود.

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.