ID : 10481891
درجلسه مشترک معاونان استاندار وشرکت گاز استان یزد مطرح شد

نایب رئیس انجمن کاشی:حیات سخت واحدهای کاشی! /معاون عمرانی استاندار:گاز واحدهای کاشی یزد به‌خاطر بدهی قطع نشود


معاون عمرانی استاندار یزد گفت: گاز واحدهای تولیدی کاشی و سرامیک و حتی دیگر صنایع استان به هیچ وجه نباید بی‌دلیل قطع شود و در صورت بدهی نیز باید تعامل با این واحدها وجود داشته باشد.

به گزارش یزد رسا،  نصرالله شریف‌فرد عصر امروز در جلسه مشترک معاونان استاندار و شرکت گاز استان یزد برای بررسی مشکلات صنایع کاشی و سرامیک استان یزد با بیان نقش صنعت کاشی و سرامیک در اقتصاد استان و شرایط فعلی بازار و مشکلات و تنگناهای موجود اظهار داشت: یزد به دلیل تولید بیش از 50 درصد کاشی و سرامیک کشور به عنوان قطب تولید کاشی و سرامیک کشور شناخته شده و تولیدات کاشی و سرامیک در این استان با تولیدات تمامی کارخانجات کاشی و سرامیک کشور برابری می‌کند.

 

 

 نایب رئیس انجمن کاشی و سرامیک: واحدهای کاشی و سرامیک به سختی به حیات خود ادامه می‌دهند

وی خاطرنشان کرد: اکنون شرایط به گونه‌ای است که یزد را با نام کاشی و سرامیک می‌شناسند و اغلب برندهای معروف کاشی و سرامیک کشور در این استان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

نایب رئیس انجمن کاشی و سرامیک عنوان کرد: در حال حاضر در استان یزد 77 کارخانه کاشی و سرامیک مشغول فعالیت هستند و 34 واحد دیگر نیز مراحل پایانی تکمیل را طی می‌کنند که به زودی وارد عرصه تولید می‌شوند.

وی بیان کرد: این واحدها سالانه بالغ بر 290 میلیون مترمربع کاشی و سرامیک تولید می‌کنند در حالی که میزان تولید کاشی و سرامیک در کشور سالانه 350 میلیون مترمربع است.

شریف‌فرد ادامه داد: به دلیل رکود بازار، فعالیت برای واحدهای تولیدی کاشی و سرامیک بسیار دشوار شده و البته واحدهایی هستند که در این فضا و شرایط سخت اقتصادی نیز خود را به تولید، حفظ سرمایه‌های ملی و حفظ نیروی اشتغال جامعه متعهد دانسته و در کنار نظام قدم برداشته و این امر را وظیفه خود می‌دانند.

سعیدرضا کریم نژاد، دبیر انجمن صنفی کاشی و سرامیک نیز در این نشست با اشاره به میزان اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری این صنعت در استان یزد، خواستار تعامل  و مساعدت بیشتر مسئولان استان به ویژه شرکت گاز شد.

معان برنامه‌ریزی استاندار نیز در این نشست ضمن تقدیر از اعضای هیئت مدیره انجمن و صنعتگران سختکوش استان یزد به دلیل تعامل خوب با مدیران دستگاه‌های دولتی مرتبط با صنعت اظهار داشت: ما همواره در کنار صنعتگران استان بوده‌ایم و برای رشد و ترقی و پیشرفت و توسعه استان تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد و از پای نمی‌ایستیم و نقشه مسیر توسعه استان  را به پیش می‌بریم.

محمدرضا بابایی بیان کرد: همکاری و تعامل خوبی برای کاهش مصرف گاز در صنایع با شرکت گاز به عمل آمده به همین دلیل می‌طلبد با توجه به مشکلات کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی استان به ویژه کاشی و سرامیک، شرکت گاز مساعدت و همراهی لازم برای پرداخت گازبهای واحدهای تولیدی را به عمل آورد.

 

 

معاون عمرانی استاندار یزد: گاز واحدهای تولید کاشی در یزد به‌خاطر بدهی قطع نشود


به گزارش فارس، سیدمحمدرضا سیدحسینی عصر امروز در نشست مشترک معاونان استاندار یزد و شرکت گاز این استان به منظور بررسی مشکلات صنایع کاشی و سرامیک استان ضمن قدردانی از صنعتگران بخش کاشی و سرامیک استان یزد به خاطر تعامل خوب آنها با یکدیگر اظهار داشت: به هیچ وجه برق و گاز واحدهای صنعتی و تولیدی در بخش کاشی و سرامیک و حتی دیگر صنایع بی‌دلیل قطع نخواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر هم مواردی وجود داشته باشد، به دلیل بدهی بالا و بیش از حد معمول واحدهای تولیدی بوده است و تمام سعی خود را خواهیم کرد که با تعامل و همکاری مشکل واحدها حل شود.

معاون عمرانی استاندار یزد بیان کرد: هماهنگی و برنامه‏‏ریزی‏‏های لازم در زمینه نحوه و چگونگی پرداخت گازبهای مصرفی شرکت‏‏های کاشی و سرامیک استان به عمل آورده شود تا ضمن تحقق برنامه‌‏‏های توسعه گاز استان، مشکلی در روند ادامه فعالیت تولیدی واحدهای یاد شده نیز پیش نیاید.

مدیرعامل شرکت گاز استان نیز در این نشست با ابراز خرسندی از حضور در جمع صاحبان صنایع کاشی و سرامیک استان یزد و کشور اظهار داشت: شرکت گاز استان یزد رتبه دوم توزیع گاز در بخش کشاورزی و رتبه چهارم توزیع گاز در بخش صنعتی بین شرکت‌های گاز استانی طی سال گذشته را کسب کرده است.

منوچهر فلاح بیان کرد: شرکت گاز استان یزد طی سال گذشته حدود 4 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در بخش‌های مختلف توزیع کرده که 2 میلیارد مترمکعب از این میزان در بخش صنعتی، 113 میلیون مترمکعب در بخش کشاورزی و حدود یک میلیارد مترمکعب در بخش نیروگاهی استان مصرف شده است.

وی، گازرسانی به صنایع را گامی مهم در رونق اقتصادی و کاهش آلودگی محیط زیست دانست و ادامه داد: در سال گذشته، سهم مصرف گاز طبیعی در بخش‌های صنعتی عمده و نیروگاهی 76 درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد، تعامل و همکاری شرکت گاز استان با صنایع این استان به ویژه کاشی و سرامیک را بسیار خوب و مثال‌زدنی ارزیابی کرد و بیان داشت: تاکنون شرکت گاز استان یزد، گاز هیچ یک از واحدهای تولیدی استان به ویژه کاشی و سرامیک را قطع نکرده است که این امر نشانگر قدرشناسی از تلاش‌های صنعتگران استان در زمینه خودکفایی و حمایت از صنایع و تولیدات داخل است.

وی تاکید کرد: تاکنون مساعدت‌های بسیاری در زمینه پرداخت بهای گاز با صنایع  استان صورت گرفته است.

به گزارش  یزد رسا، در این جلسه مقرر شد در صورتی که در ماه‌های دی و بهمن، گاز واحدهای کاشی و سرامیک به دلیل برودت هوا قطع شود، شرکت گاز با همکاری مسئولان ارشد استان با پیگیری‌ها خود قیمت گاز را بر اساس قیمت دولتی محاسبه و ما به التفاوت این نرخ را به واحدها پرداخت کند.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.