ID : 17335454
انتقاد نماینده حامی دولت از عملکرد اقتصادی دولتمردان:

نباید در شرایط رکود اقتصادی شاهد افزایش قیمت ها باشیم/نکو: وعده حل 100 روزه مشکلات اقتصادی درست نبود/تحمل فشار ناشی از افزایش قیمت ها برای مردم سخت و ناممکن است


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن نادرست خواندن وعده حل 100 روزه مشکلات اقتصادی گفت: افزایش قیمت حامل های انرژی در شرایط فعلی نادرست و موجب آزار مردم خواهد بود و قیمت حامل های انرژی باید متناسب با افزایش دستمزدها به سوی منطقی شدن حرکت کند

به گزارش یزدرسا ، ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مصاحبه با  راه دانا؛ درخصوص افزایش قیمت حامل های انرژی و شرایط رکود اقتصادی در بازار گفت: قیمت حامل های انرژی متناسب با افزایش دستمزدها باید به سوی منطقی شدن حرکت کند؛ اما این موضوع در برگیرنده شرایط زمانی و وضع اقتصادی مردم است.

 

وی افزود: آزاد سازی و منطقی شدن قیمت حامل های انرژی قانونی است که می بایست اجرا شود؛ اما سوال این است که آیا مردم توان تحمل افزایش قیمت، ناشی از آزاد سازی نرخ حامل های انرژی را خواهند داشت؟ آیا دستمزدها نیز به صورت منطقی افزایش خواهند یافت؟ این موضوعی است که باید به آن پرداخته شود.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: تناسب در آزاد سازی قیمت ها و افزایش حقوق لازمه اجرای این قانون است؛ نباید افزایش قیمت موجب به خطر افتادن سلامتی و زندگی روزمره مردم شود.

 

نکو با منطقی دانستن افزایش قیمت ها در بعضی موارد عنوان کرد: دولت باید توجه داشته باشد که در صورت افزایش قیمت در حامل های انرژی سایر قیمت ها نیز افزایش خواهند یافت؛ که تحمل فشار ناشی از این افزایش قیمت ها برای عموم بسیار سخت و ناممکن خواهد بود لذا لازم است تناسبی در این زمینه وجود داشته باشد.

 

وی با نادرست خواندن هرگونه افزایش قیمت در شرایط فعلی اظهار داشت: این موضوع موجب نگرانی مردم و تنش در جامعه خواهد بود؛ افزایش قیمت به هر نحوی توجیه پذیر نیست و نباید در شرایط رکود اقتصادی شاهد افزایش قیمت ها باشیم.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وعده اقتصادی 100 روزه دولت مبنی حل مشکلات اقتصادی نادرست بود.

 

وی افزود: عبور از رکود و رسیدن به رونق اقتصادی نیازمند کنترل قیمت ها و تزریق سرمایه در بازار است که با برداشته شدن تحریم ها این امر تا حدودی به دست خواهد آمد.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در زمان کنونی، بازار در دوره انتظار قرار دارد و تا رفع کامل تحریم ها خیلی نمی توان امیدوار به خروج از رکود بود.

انتهای پیام/ص

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.