ID : 10659143
افلاطونیان: ۱۰ تا ۱۵ درصد زوج‌‌های جوان ناباروری دارند

نخستین بچه متولد«IVF»در حال حاضر باردار است/ 8/5 درصد زوج‌‌های یزدی ناباروری دارند


رئیس پژوهشکده علوم تولید مثل یزد گفت: اولین بچه‌‌ای که در سال ۶۸ با روش IVF به دنیا آمده اکنون خود با ۲۴ سال سن باردار است.

 به گزارش یزد رسا، رئیس پژوهشکده علوم تولید مثل یزد با اعلام این خبر گفت: اولین بچه‌‌ای که در سال ۶۸ با روش IVF به دنیا آمده اکنون خود با ۲۴ سال سن باردار است.

عباس افلاطونیان، عضو شورای دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و رئیس پژوهشکده علوم تولید مثل یزد (اولین مرکز IVF ایران) گفت: متاسفانه باتوجه به سابقه 25 ساله ایران در عرصه تولید مثل هنوز آمار و اطلاعات دقیقی از نتایج فعالیت های  مراکز موجود که در حال حاضر 70 مرکز می باشد، وجود ندارد.
وی افزود: به طور کلی بین 10 تا 15 درصد در زوج های جوان ناباروری وجود دارد که این رقم در یزد 8/5 درصد است و در شهر های دیگر آمارهای متفاوتی در دست است که  0.1 این درصد این زوج ها نیاز به ART پیدا می کنند و بقیه با روشهای معمولی دارویی و جراحی درمان می شوند.
دکتر افلاطونیان IVF را یکی از انوع ART یا تکنیک های باروری کمک شده خواند و اظهار کرد: در IVF لقاح خارج از بدن صورت می گیرد و کسانی که تحت این روش قرار می گیرند برای حفظ آن لزوماً نیاز به استراحت مطلق ندارند.
وی یادآور شد : از آنجایی که در هر بار روش درمانی، موفقیت بین 20 تا 30 درصد است در صورت پیگیری و تکرار احتمال درمان ناباروری بالا می رود و این ادامه و تکرار نیاز به شرایط روحی، جسمی و مالی مناسب دارد.
رئیس پژوهشکده علوم تولید مثل یزد با بیان اینکه روش های درمان باروری در ایران همگام با تمام دنیا انجام می شود تصریح کرد : در ایران از لحاظ ثبت اطلاعاتی ضعف به شدت احساس می شود ولی استفاده از روش ها به خوبی انجام می شود و اولین بچه ای که در سال 68 با روش IVF به دنیا آمده اکنون خود وی با 24 سال سن باردار است.
وی در پایان اشکال در تخمک گذاری بانوان و اسپرم مردان را از شایع ترین علل ناباروری خواند و خاطرنشان کرد: در استفاده از این روش های نمیتوان زمان قطعی برای درمان را پیش بینی کرد ولی در صورت تکرار احتمال درمان بالاتر می رود.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.