ID : 39296471

نخستین خانه کبدی یزد با حضور رئیس فدراسیون افتتاح شد


نخستین خانه کبدی با حضور رییس فدراسیون و جمعی از مسوولان ورزشی و اجرایی سه‌شنبه شب در مجموعه ورزشی شهید پاکنژاد یزد افتتاح شد.

به گزارش یزدرسا، این خانه در سالنی به وسعت ۳۰۰ مترمربع شامل فضای تمرین و محوطه و فضای باز است که برای آماده‌سازی آن ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

رییس فدراسیون کبدی گفت: توجه به آموزش و استعدادیابی در کنار همگانی کردن این رشته جزو برنامه‌های محوری است که با همت هیات‌های استانی و خیران و علاقه‌مندان پیگیری می‌شود.

عباس اورسجی در این مراسم افزود: ایجاد خانه‌های کبدی در استان‌ها برای جامعه هدف و علاقه‌مندان نقش مهمی در ایجاد زمینه برای توسعه و فرهنگ‌سازی این رشته جذاب در کشور کرد.

نایب رییس هیات کبدی استان یزد گفت: هم‌اکنون حدود ۳۰۰ مربی و داور این رشته در استان وجود دارند که از این تعداد ۲۰ نفر به صورت فعال برای توسعه رشته همکاری مستمر با هیات دارند.

شاهرخ برزگر افزود: برای جذب علاقه‌مندان و توسعه رشته تاکنون هیات اقدام‌های خوبی انجام شده و برحسب شرایط پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: آمادگی جسمانی ورزشکاران با حضور مربیان مجرب زیرپوشش و در راستای برنامه‌های فدراسیون به خصوص به خاطر  کرونا در فضای مجازی تاکنون اقدام‌های خوبی شده است.

هم‌اکنون ۲۰ هزار ورزشکار زن و مرد در این رشته ورزشی در استان های مختلف کشور فعالیت دارند و همگانی کردن آن جزو برنامه اصلی این مجموعه در سال جاری است.

یزد ۵۰۰ ورزشکار کبدی دارد و این استان با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار بیمه شده ورزشی دارد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.